מגבלות ונקודות חזקות ברכיבת אופניים חלק א

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלעד פלטין




התמקדו באימון המגבלה, התחרו לפי הנקודה החזקה – משפט זה מתאר את תורת האימון של כל ענפי הספורט – זיהוי המגבלה שלכם
(Limitation) ועבודה מרוכזת עליה היא למעשה, הערובה העיקרית והחשובה ביותר להתקדמותכם כספורטאים – חלק א'




לחץ לחלק ב' של המאמר








כספורטאים, ובוודאי כמאמנים, אנחנו צריכים לזהות ולהכיר את אותם גבולות/מגבלות. חשוב לדעת שמעבר לתכנית אימונים טובה, שנוגעת בכל מרכיבי הכושר הגופני: סבולת, מהירות, כוח, גמישות, קואורדינציה וזריזות, אנו צריכים לשים דגש חזק ורחב על אותה 'מגבלה' בתקופת ההכנה והבסיס ואף בתקופת הבנייה. בתכנית אימונים מסודרת של ספורטאי מקצועי או חובב נהוג לחלק את העונה למספר תקופות כאשר בכל תקופה משתנים עצימות ונפח האימון בהתאם למטרות של אותו ספורטאי. כאשר אנחנו מתחרים במירוצים אנו צריכים להשתמש תמיד, ביכולות החזקות שלנו, לא במגבלות.



את המגבלות נחפש במסגרת "אבני היסוד עליהם מסתמך הביצוע הספורטיבי":

  • מרכיבי כושר גופני (סבולת,מהירות, כוח, גמישות וקואורדינציה) – חמשת התחומים משמשים כבסיס ליכולת הגופנית שניתן לממשה בעזרת אימונים ושמתבטאת בהישגים בענפי הספורט השונים
  • יכולת מנטלית – ככל שהרמה המנטלית של הספורטאי גבוהה יותר, כך גם הביצוע הספורטיבי: באימונים נוכל להעמיס יותר, מרמה מנטלית נמוכה נגזר ביצוע ספורטיבי נמוך.
  • איכות מנוחה והתאוששות
  • איכות האימון והתאמתו הספציפית לספורטאי (נבנה תכנית אימונים בהתאם למגבלות ולמטרות הספורטאי)
  • תזונה
  • טקטיקה

כאשר המגבלה של ספורטאי הישג (או עלית בשנתו הראשונה) היא אחת מ"אבני היסוד עליהם מסתמך הביצוע הספורטיבי" – ניתן לנסות ולתקן את המגבלה בעזרת המאמן האישי. וזאת מדוע? בענפי ספורט אישיים, הקשר ויחסי האמון בין המאמן לספורטאי הדוקים ביותר והם הערובה למיצוי הפוטנציאל של הספורטאי. הקרבה האישית מקלה על המאמן לעזור לספורטאי לתקן את 'המגבלה', במיוחד במידה והוא צעיר. יחד עם זאת על המאמן לדעת מתי לפנות את מקומו (כשאין התקדמות), מתי הוא צריך להיעזר באנשי מקצוע כדוגמת: תזונאי, פסיכולוג, מאמן כושר אישי, טקטי וכו'. כל זאת כמובן, בהתאם לרצינותו של הספורטאי ולמטרותיו.



כמאמני אופניים, טריאתלון או ספורט בכלל, נעבוד עם הספורטאים על שיפור מגבלותיהם (Limitation)

לדוגמא: שתי אבני היסוד שהן אבני הנגף של ספורטאים צעירים רבים, הן התזונה והיכולת המנטלית, שתי אלה כאשר אינן תקינות קשורות זו בזו ומשפיעות באופן ישיר על אבני יסוד נוספות כמו רמת ההתאוששות, איכות ההעמסה באימונים ובסופו של דבר – הביצוע הספורטיבי עצמו. עלינו, המאמנים, מוטל לזהות מתי להשתמש באנשי מקצוע, ולא פחות חשוב, מתי לא להשתמש בהם. לדוגמה – ילד בן 15 בעל מרכיבי כושר גבוהים, אך בעל יכולת מנטלית נמוכה: חשש עד פחד ממירוצים ומתחרויות, אנחנו כמאמנים או כמדריכים צריכים לנסות ולפתור את הבעיה לבד, ולא באמצעות פסיכולוג ספורט, וכמובן שהכול בהתאם למטרות.



כאשר כוח של ספורטאי היא מגבלה, יש לנו את כלי האימון הברורים לטפל בבעיה, כך גם בנוגע למהירות או לסבולת – אך אלה עדיין רק חלק ממרכיבי הכושר הגופני – במידה ואיכות השינה, או ההתאוששות אינן טובות, או כשלספורטאי בוגר יש בעיה מנטלית, אנחנו בבעיה גדולה יותר, זהו מצב שווה ערך, כמעט בדיוק, לכך שהספורטאי אינו נמצא בכושר.



כשרוכב אופניים ברמת עלית, סובל מבעיית קואורדינציה וכוח מתפרץ – שני מרכיבי כושר עיקריים בקרב רוכבי אופניים – ייתכן והדבר לא ימנע ממנו מלהגיע להישגים במידת היכולת המנטלית, המנוחה וההתאוששות, התזונה והאימון נמצאים אצלו ברמה גבוהה מאוד.

מגבלות ונקודות חזקות ברכיבת אופניים – חלק ב





אלעד פלטין מאמן ומנהל את קבוצת
סגל מומנטום רוכבים עם תנופה
ורכז
קורס מדריכי אופניים
בביה"ס למאמנים ולמדריכים .

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג