מאסטר סווים – לשחות ולנתח את זה

שיטת ’מאסטר סווים’ מבוססת על צילום השחיין מתוך המים, ניתוח טכניקת השחייה ותיקון ליקויים שלרוב לא מתגלים בצפייה על השחיין מלמעלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שיטת 'מאסטר סווים' מבוססת על צילום השחיין מתוך המים, ניתוח טכניקת השחייה ותיקון ליקויים שלרוב לא מתגלים בצפייה על השחיין מלמעלה

מאת:מערכת שוונג

שיטת 'מאסטר סווים' – שחייה אפקטיבית – לתחרויות ולשיפור הכושר הגופני 

דוגמה מתוך הסדנה בהשתתפות ספורטאי הטריאתלון הסקוטי המצטיין פרייזר קטמל

יונתן סלבי הוא מאמן השחייה הראשי ב'הולמס-פלייס' מודיעין, מדריך קבוצות 'מאסטר סווים' בגבעתיים וברמת אפעל ומכהן כמאמן השחייה של קבוצת הטריאתלון XtriM בראשות מר ישראמן לשעבר, ליאור כהן. 

סלבי מספר: "בעת עבודתי כמאמן שחייה ב'הולמס פלייס' מודיעין, אימנתי ספורטאי טריאתלון צעיר בשם תומר. נהניתי מן המסירות שגילה ומהמאמצים שהשקיע בשיפור הטכניקה שלו. באחד הימים הביא אתו תומר לבריכה מצלמה עמידה למים ואנו הסרטנו את עצמנו במהלך השיעור. התוצאות היו מדהימות, הן עבור תומר והן עבורי! מעולם לא ראיתי את עצמי מתחת למים. דברים שתמיד "הרגישו" לי נכון נראו פשוט שגויים כאשר צפינו בהם בהקלטה.

עניין זה גרם לי לחשוב.

מצאתי כי נדרשת שיטת אימון הכוללת צילום תת מימי. בדקתי בתי ספר ומועדוני שחייה רבים בישראל. אף לא אחד מהם השתמש בצילומי וידיאו לניתוח שחייה (נעשה שימוש בווידיאו, אך למטרות אחרות). לכן חיפשתי חברה בינלאומית בעלת ניסיון ומוניטין בניתוח קטעי ווידיאו המצולמים מתחת למים. מצאתי מספר חברות טובות, אך זו שתפשה את תשומת לבי במיוחד הייתה חברה אוסטרלית בשם 'סווים סמות' (Swim Smooth). חברה זו מתמקדת בדפוסי שחייה אישיים ומשתמשת בניתוח וידיאו ככלי עוצמתי. יצרתי קשר עם החברה והתחלתי לעבוד אתה. החברה העניקה לי תמיכה, סיוע, יעוץ והדרכה. התהליך הזה הביא בסופו של דבר ללידת 'מאסטר סווים'".



שיטת 'מאסטר סווים' מבוססת על התבוננות באנטומיה הייחודית, סגנון השחייה ואף האישיות של כל שחיין ושחיין. מרכיבים אלה מותאמים לניתוח טכניקת השחייה ומתן תרגילים ספציפיים לשחיין, על מנת לתקן ליקויים שלרוב אינם מאותרים כאשר המאמן צופה בשחיין מלמעלה (משפת הבריכה). השיטה לא נועדה לשנות באופן דרסטי את סגנון השחייה של השחיין אלא לנצל את נקודות החוזק שלו ולהעצים אותן באמצעות טכניקת שחייה משופרת.



ליאור כהן הוא דמות מוכרת מאוד בסצנת הטריאתלון הישראלית. הוא מוביל את קבוצת הטריאתלון שלו על-פי סטנדרטים גבוהים ובלתי מתפשרים. אירוע 'ישראמן סמסונג 2013' צפוי להיערך בקרוב וליאור כהן בחר להיעזר בשיטת 'מאסטר סווים' בכל הקשור בצדדים הטכניים של שחייה למרחקים ארוכים במים פתוחים. התוצאות עד כה מצוינות – חברי קבוצת XtriM מגיעים להישגים באירועי טריאתלון, מתחרים בהצלחה במשחי מים פתוחים ואף זוכים במדליות שבעבר היו נחלתם הבלעדית של שחיינים מנוסים ביותר. 

מפגשי ניתוח הווידיאו של 'מאסטר סווים' הינם חדשניים וזוכים לפופולאריות עצומה בקרב שחייני מים פתוחים. לדברי יונתן, המציאות לא תמיד עולה בקנה אחד עם תפיסת המציאות שלנו. אם עדיין לא צפיתם בתנועות השחייה שלכם, ההנחה שלכם לגבי אופן השחייה שלכם – היא בגדר הנחה בלבד, המבוססת על התחושה שלכם במים. יונתן מוסיף ומציין כי התנגדות המים גבוהה פי 600 מהתנגדות האוויר, כך שלרוב התחושה שלנו במים שונה מאוד מהמודעות הגופנית שלנו ביבשה. אין ספק שכשמדובר בספורטאים מסוימים, משחק גם האגו תפקיד והם לא ששים לצפות בעצמם שוחים, בדיוק כפי שאנשים מסוימים בוחרים שלא להיעזר במפה על-מנת להגיע ליעד מסוים שאינו מוכר להם.

ישנם 16 מיליון שחייני מים פתוחים ברחבי העולם והענף הולך ומתרחב: ענף זה הצטרף  לתוכנית האולימפית בשנת 2008 ונמצא מאז בצמיחה מסיבית.

טריאתלון גם הוא אחד מענפי הספורט שקצב הצמיחה שלהם מן המהירים בעולם, בייחוד אצלנו בישראל. ישנם למעלה מ-6 מיליון ספורטאי טריאתלון ברחבי העולם. גם לאנס ארמסטרונג, החל גם הוא לעסוק בספורט זה.

יונתן סלבי
תעודה בינלאומית מארגון מאמני השחייה האמריקאי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג