מאילת עד הצפון: קהילת הרצים התגייסה למען החזרת החטופים

אלפי רצות ורצים בכל הארץ יצאו עם דגלי ישראל ומספרי חזה מיוחדים למען השבתם של החטופים. מעל 600 רצו יחד בת"א, 300 רצו באילת. עומרי אלמוג, שארבעה מבני משפחתו נחטפו: "נרוץ כאן בכל שבוע עד שיחזרו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצים למען החטופים בתל אביב | צילום: גיא דר

סוף השבוע זימן בכל רחבי ישראל שלל יוזמות שקראו "דרך הרגליים" להשבת 230 החטופים שנמצאים בימים אלו בעזה בידי חמאס. ביוזמות, מאילת ועד הצפון, השתתפו אלפי רצות ורצים, מהם גם בני המשפחות והחברים של אותם חטופים וחטופות.

המיזם הארצי "רצים להשבתם", שמקורו במשפחתה של החטופה רומי גונן, נערך בכל השבוע שעבר והגיע לשיאו ביום שישי. משפחתה וחבריה של רומי, במקור מכפר ורדים אשר כיום בעקבות המתיחות בצפון משתכנים במרכז, יצאה לריצה משותפת בשפיים, עם פניה של רומי על מספרי החזה. חברי קהילת הרצים רצו חצי מרתון להשבתה, כשכל בני המשפחה והחברים הצטרפו להקפה האחרונה.

משפחתה של רומי גונן | צילום: פרטי

מיטל וייס, ממשפחתה של רומי מי שיזמה את "רצים להשבתם", כתבה בסיום: "אין לי מילים לתאר את הבוקר הזה. קרוב ל-150 איש הגיעו בהחלטתם, ללוות אותנו המשפחה בריצת סובב שפיים שמטרתה להעלות את המודעות להחזרת רומי שלנו והחטופים הביתה. המסלול היה מלא בדגלי ישראל ובמספר החזה עם תמונתה של רומי. מחזה מרגש לכל הדעות! תודה מיוחדת לכל קהילת הרצים באשר הם, שבאו ללוות אותנו, לחבק ולהגיד מילה טובה ולכל הרצים ששלחו תמונות מכל הארץ, עם מספר החזה שלנו, ורצו למטרה נעלה – להחזרת רומי והחטופים".

גם באילת, בה נמצאים רבים ממפוני העוטף, לקחו חלק במיזם ועם מספרי החזה שעליהם מוטבע תאריך השבת השחורה הגיעו מעל 300 רצים ורצות ביום שישי בבוקר לטיילת. מי שהרים את הכפפה באילת היה המאמן שלמה זקס, שיחד עם הדר בן דרור ותוך 48 שעות הצליחו לארגן חברים מבין תושבי אילת ומבין האורחים מיישובי העוטף. בין הרצים נצפו גם אלופת הישראמן אנטונינה רזניקוב ומאמנה אבי חיים, אשר תורמים בעצמם רבות בימים אלו למען תושבי העוטף שפונו לאילת.

אנטונינה רזניקוב ואבי חיים עם נציגי אתגרית עוטף עזה באילת | צילום: הדר בן דרור

המיזם הגדול ביותר מבחינת כמות המשתתפים וההדהוד התקשורתי התקיים בתל אביב, שם מעל 600 איש הגיעו בשבת בבוקר לרידינג בתל אביב, משם יצאו לריצה משותפת להשבת החטופים. טרם תחילת הריצה חולקו לרצים מספרי חזה עם שמות ותמונות החטופים, בעמדה שהקים המאמן ורץ האולטרה-מרתון שליו ברוש. הריצה התקיימה בצורת כוכב (כל פעם הלוך וחזור אל נקודת ההתחלה), כך שכל אחד היה יכול למצוא את המרחק המתאים עבורו, מ-5 ק"מ ועד 30 ק"מ.

היוזמה החלה כבר בשבת שעברה, אז כ-100 רצים ורצות חברו לרץ האולטרה עומרי אלמוג, שאחותו ושלושת ילדיה נחטפו לעזה וגיסו וילדה נוספת נרצחו בכפר עזה. הפעם הגיעה כאמור כמות גדולה הרבה יותר, שהפתיעה גם את המארגנים עצמם. בין המשתתפים היו גם רבים מקבוצת הטריאתלון "אתגרית עוטף עזה", קבוצתו של נדב גולדשטיין ז"ל. עומרי ומשפחתו הבטיחו לרוץ בתל אביב בכל שבת עד להשבת החטופים, בתקווה כי יהיו אלה כמה שפחות שבתות.

רצים למען החטופים בתל אביב | צילום: גיא דר

לכל היוזמות המדהימות הנ"ל הצטרפו עוד מאות רצים ורצות בכל הארץ ואף בחו"ל, אשר רצו עם דגלי ישראל ועם מספרי חזה שמטרתם העלאת המודעות להשבת החטופים בכל העולם. רבים מהרצים והרצות, חלקם ביחידים וחלקם בקבוצות, העלו את תמונותיהם לרשתות החברתיות, וימשיכו לעשות זאת גם בשבוע הקרוב וככל שיידרש עד להשבת החטופים.

קבוצת "אתגרית עוטף עזה" עם עומרי אלמוג בריצה למען החטופים בתל אביב | צילום: גיא דר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג