מאחורי הקלעים של טריאתלון אילת

"ואז מגיע יום התחרות. העבודה, ההכנות, ההתרגשות, נמצאים עכשיו במבחן. כל תקלה יכולה להפוך יום מוצלח לכישלון ותגובות חיוביות לשליליות." ניר רייכמן היה אחד מעשרות המתנדבים בהכנה והקמת האירוע הגדול של איגוד הטריאתלון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"ואז מגיע יום התחרות. העבודה, ההכנות, ההתרגשות, נמצאים עכשיו במבחן. כל תקלה יכולה להפוך יום מוצלח לכישלון ותגובות חיוביות לשליליות." ניר רייכמן היה אחד מעשרות המתנדבים בהכנה והקמת האירוע הגדול של איגוד הטריאתלון

מאת:ניר רייכמן


עוד שנה חלפה. אתם כבר חזרתם הביתה, הספקתם להתאושש ולחזור לשגרה. חלקכם יצאו לתקופת מעבר, וחלקכם ממשיך להתאמן לקראת האתגר הבא, אם לחצי מרתון בית-שאן, מרתון טבריה, או ישראמן שיערך בסוף ינואר. על רוב הדעות הוסכם כי הטריאתלון השנה באילת היה מהמוצלחים שהיו בשנים האחרונות. עשרות מנצחים בקטגוריות השונות, אלופי ישראל מתחדשים בתוארם החמישי, הגעתם של ספורטאים ברמה הגבוהה בעולם, וכל זה אורגן על ידי צוות איכותי שאני זכיתי להיות חלק ממנו.

לארגן תחרות טריאתלון זה לא דבר פשוט, מדובר בחודשים ארוכים של הכנה. תכנון מפורט של האירוע הכולל: מתי ייערכו התחרויות בקטגוריות השונות, תכנון המסלולים השונים לק.גיל/נוער/עילית, גיוס חסויות, בחירת בעליי תפקידים, שיבוץ שופטים ועוד. אך הדבר הכי הכי מסובך הוא גיוסם של המתנדבים. כל זה על מנת ליצור אירוע איכותי בלחץ שעולה וגובר ככל שהתחרות מתקרבת, לחץ שמתנדף כלא היה בחציית המתחרה האחרון את קו הסיום ובשלום.

בעוד אתם הספורטאים, זורמים אט אט לאילת, עסוקים בהכנות אחרונות לקראת התחרות החשובה של השנה, יש מי שעבד קשה ועשה את העבודה השחורה, עבודה שהסתיימה דקות ספורות לפני הזינוק הראשון. הכנת שקיות משתתף, סימון, בדיקה והקמת המסלולים, הקמת שטח ההחלפה, ניוד מחסומים, הכל לפי תכנון בעזרתם האדיבה של משפחות שלמות של מתנדבים, חברת הפקה, ואנשי הצוות שעמדו מאחורי האירוע.

עבודה בצוות היא תמיד דבר חיובי, וכשכל אחד מוכן לתת מעצמו גם בשעות הקטנות של הלילה, זה הופך את העבודה לכיף של ממש. נפגשנו לפחות פעמיים ביום, תאמנו, נעזרנו, לימדנו ולמדנו אחד מהשני, צביקה פיין, הבקר הטכני של התחרות, היה מוכן בכל עת לבוא ולתת עצה, העיקר שהכל ייעשה בצורה הטובה ביותר.

ואז מגיע יום התחרות. העבודה, ההכנות, ההתרגשות, נמצאים עכשיו במבחן. כל תקלה יכולה להפוך יום מוצלח לכישלון ותגובות חיוביות לשליליות. הכל כבר מוכן לזינוק, כל אחד ממתין למתחרים בשטח שלו. שבט הצופים האילתי, שעשה השנה עבודה נפלאה, כבר מוכן בעמדות הרישום ועמדות המים, ולמרות זרם אדיר של מתחרים, מצליח לספק כמעט לכולם מים לשתייה, זרם שנמשך קרוב ל- 3 שעות.
 
בשער הסיום המתינה יעל מקל, הכרוז החדש של האיגוד, שעמלה שעות על גבי שעות על מנת להכיר את כל המתחרים, ולמרות התנאים הקשים היא עמדה בצורה מכובדת במשימתה וזו רק הפעם השנייה שהיא בתפקיד הזה.

   

יוליה ספונובה שניצחה בנשים, גרגורי רול הצרפתי שניצח בגברים, רן אלתרמן שחצה את קו הסיום והוכתר כאלוף ישראל, אסף כהן שהציג יכולת נדירה והצליח לסיים לראשונה תחרות עילית אמיתית, כל אלו הראו לבקרת הטכנית הבינלאומית, שהגיעה יחד עם יו"ר איגוד הטריאתלון האירופי, שיש על מי לסמוך, ועל כך היא גם הותירה את האיגוד מעודד לקראת אירוח אליפות אירופה באפריל 2012. שום דבר לא מושלם, אני שמחתי לשמוע את כל התגובות החיוביות על האירוע, אך כמובן שאשמח לשמוע ביקורת בונה שתעזור לשיפור התחרויות בעתיד.

צילום: אריאל בורשטיין 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג