לראשונה: שני רצים ישראלים ישתתפו באולטרה מרתון "מואב 240"

עומרי אלמוג ואלי חיות ישתתפו במרוץ ביוטה, שנחשב לאחד הקשים ביותר בעולם: 383 ק"מ, עם טיפוס מצטבר של 8,800 מטר. אלמוג: "החודשים האחרונים גרמו לי להבין שהזמן הכי טוב זה עכשיו" חיות: "היה חלום בלתי מושג"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ מואב 240 | צילום: מתוך הפרומו למרוץ

קהילת האולטרה מרתון הישראלית תוקעת בשנים האחרונות יתדות בלא מעט פסגות ספורטיביות בכל רחבי העולם. כעת, נראה שפסגה אחת נוספת עומדת להיכבש, ואחת נחשקת במיוחד, זו של מרוץ מואב 240 (Moab 240, כששני אולטראיסטים ישראלים, עומרי אלמוג ואלי חיות, נכנסו באופן רשמי לרשימת המשתתפים במרוץ.

לכתבות נוספות בנושא:
האזינו: בין טבעונות לאולטרה מרתון – תזונה מנצחת
מעל 12 אלף ק"מ בריצה: השנה המדהימה של אלכסנדר סורוקין
ב-247 מטר בלבד: שיא עולם חדש בריצת 24 שעות למיהו נקאטה

מדובר במרוץ הנחשב לאחד הקשים ביותר בעולם, של 240 מייל (238 אם נדייק), שהם 383 ק"מ. הזינוק והסיום הם בעיר מואב ביוטה, והמרוץ עצמו נערך מקיף את מדבר יוטה, בשטחים פראיים בגבהים ובמזג אוויר קיצוני ומשתנה. הרצים עוברים בין היתר לאורך נהר הקולורדו ומטפסים גם על הרי אבאחו סמוך לקניון השחור והרי הסל.

בסך הכל מדובר בטיפוס מצטבר של כ-8,807 מטר, ועל המשתתפים לסיים את המסלול בזמן מקסימלי של 113 שעות (קצת יותר מ-4.5 ימים). מדובר במרוץ שנערך בסך הכל מאז 2017, אך כבר בזמן הקצר שבו מתקיים הפך לידוע ונחשק במיוחד.

שנת 2021 הייתה השנה בה הכי הרבה רצים הגיעו לקו הסיום, 168 במספר, כאשר אשתקד סיימו רק 112 את המסע המפרך. המרוץ זכור כזה שגרם אפילו לדיוויד גוגינס הגדול לפרוש במהלכו בניסיון הראשון ב-2019 (לא לדאוג, שנה לאחר מכן הוא חזר וסיים שני).

מעולם לא השתתפו רצים ישראלים במרוץ, אולם זה עתיד להשתנות השנה, במרוץ שייערך בחודש אוקטובר. עומרי אלמוג סיפר: "חלום של שש שנים עומד להתגשם. החודשים האחרונים גרמו לי להבין שהזמן הכי טוב לעשות, זה עכשיו, ואני מאד מתרגש לקראת האימונים והאירוע".

אלי חיות ועומרי אלמוג | צילום: פרטי

אלי חיות הוסיף: "מואב 240 במשך שנים היה חלום כמעט בלתי מושג. לרוץ בתוך חלום מלא בנופים וניחוחות וחוויות של מדבר ונופי פרא מדהימים, חוויה רוחנית שמתמקסמת ומזדקקת על ידי הריצה. אני מרגיש שיותר משבחרתי ב-MOAB, המרוץ בחר בי. ברגע שנוצרו התנאים הבנתי שמקומי שם".

עומרי אלמוג הוא רץ אולטרה ותיק שהשתתף בכל מרוצי ה-24 שעות מאז הקמתו של הספרטניון הישראלי והתחרה כמובן לא מעט גם מעבר לים. הוא עלה לכותרות בחודשים האחרונים בעל כורחו כמי שהוביל את הריצות למען השבת החטופים, לאחר שאחותו ושלושה מילדיה נחטפו מביתם בכפר עזה, והוחזרו בעסקת החטופים. אלי חיות הוא מאמן ריצה ורץ אולטרה, שכתב את שמו השנה לראשונה בדפי ההיסטוריה של הספרטתלון, כשסיים את המרוץ הקשוח כבר בניסיונו הראשון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג