לראשונה: צ'אלנג' ישראמן יעניק סלוטים לאליפות צ'אלנג' העולמית

כחלק מהכניסה של תחרות הישראמן לסבב צ'אלנג' העולמי, ששת הראשונים מכל קבוצת גיל יעפילו לאליפות צ'אלנג' שנערכת בכל חודש מאי בשאמורין, סלובקיה. ניר רייכמן: "אחד המסלולים המהירים ביותר שאני מכיר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מטבע ההעפלה לאליפות צ'אלנג | צילום: Challenge Family

צ'אלנג' ישראמן 2024 הולך ומתקרב וייערך ב-1 במרץ באילת, כאשר השנה הוא מביא עמו לא מעט בשורות. אחת המשמעויות של הצטרפות התחרות לסבב הצ'אלנג' היוקרתי, היא הקצאת סלוטים בהם יוכלו לזכות הספורטאיות והספורטאים (מהעלית ומקבוצות הגיל) לאליפות צ'אלנג' העולמית.

מדובר באליפות למרחק הבינוני (חצי איש ברזל) של 1.9 ק"מ שחייה, 90 ק"מ רכיבה ו-21.1 ק"מ ריצה נערכת בכל שנה בשאמורין, סלובקיה, כאשר השנה היא תיערך ב-19 במאי. שאמורין היא עיירה קטנה על נהר הדנובה עם היסטוריה של 800 שנה ומסורת עשירה של ספורט. פרט לספורט, זהו גם יעד תיירותי מצוין, ממנו ניתן לצאת לטיולים למערב סלובקיה, אוסטריה או הונגריה.

חלוקת הסלוטים מצ'אלנג' ישראמן תיעשה כמו בכל שאר תחרויות סבב הצ'אלנג' – כל ספורטאי וספורטאית שמסיימים באחד מששת המקומות הראשונים בכל קטגוריית קבוצת גיל (כולל שלשות), הן בחצי המרחק והן במרחק המלא, מעפילים לאליפות. לאחר אישור התוצאות, יישלח מייל מטעם צ'אלנג' לכל מי שזכאית וזכאי לסלוט, עם שבועיים לאישור ניצול הסלוט. אם לא ינוצל סלוט, הוא יעבור ב"רול-דאון" לטריאתלט הבא ברשימה, לכל היותר עד למקום ה-12 בכל קבוצת גיל (פרט לעלית, שם לא יהיה רול דאון).

המסלול עצמו נחשב מהיר במיוחד – השחייה נוחה במיוחד ונעשית בתעלה סגור, סמוכה לנהר הדנובה, כך שכמעט לא נדרשות יכולות ניווט, וכן המים שקטים ללא זרמים וצלולים. הרכיבה נעשית בסמוך לנהר, עם מסלול שטוח ומהיר מאוד, ובריצה עוברים חמש הקפות של המסלול, שגם הוא שטוח ונוח.

הטריאתלט והמאמן המעוטר ניר רייכמן, שהתחרה שלוש פעמים באליפות בשאמורין, סיפר לשוונג על התחרות: "על שאמורין שמעתי פעם ראשונה בכלל בפוזנן ב-2016, סיימתי תחרות חצי מרחק ראשונה שלי בחו"ל, שני בכל קבוצות הגיל ומיד קיבלתי טלפון מאייל, שסיפר לי שיש לי סלוט לאליפות העולם של צ'אלנג', ושישלחו לי מייל עם פרטים כדי לאשר ולהירשם. 10 חודשים אחר כך כבר הייתי שם על קו הזינוק בכושר מצוין ומוכן לאתגר, או לפחות חשבתי ככה".

"כשאני התחריתי עוד שחו בדנובה (לא בתעלה כמו היום), שבאותה שנה הייתה נהדרת, שחייה מהירה יחסית לאורך הגדה, החלפה קצת ארוכה אבל לא יותר ממה שאנחנו מכירים בישראמן או בכנרת, ויציאה לאחד המסלולים המהירים ביותר שאני מכיר באופניים. מישור באזור יפהפה לאורך הדנובה, עם טיפוס מצטבר של 100 מטר, אם אני מגזים, את הרכיבה סיימתי בקצת פחות מ-2:12 שעות, הריצה לא מאוד מהירה אבל מאוד מעניינת ומעבר בין מגוון משטחים – אספלט, כורכר, דשא, בטון, אבל שטוח כמעט לחלוטין, ומה שעוד יותר נחמד שהצופים יכולים לראות אותך 3-4 פעמים בהקפה".

ניר רייכמן באליפות צ'אלנג' | צילום: פרטי

"בשנה זו מה שהיה הכי מיוחד זה מזג האוויר החם, שבפעם הראשונה חייב אותי לעבור למקטעי הליכה ויצר לי תוצאה שעבורי היא לא טובה, אבל לשמחתי טובה מספיק יחסית לרוב המתחרים. זכיתי להשתתף שם פעמיים נוספות, ומה שאפיין את התחרות הוא שבכל שנה הדנובה הייתה שונה, הטמפרטורה וגם הרוחות וכל פעם יצרו אתגר חדש. אבל הדבר אולי המיוחד ביותר ואולי קצת מזכיר את החוויה בישראמן זה שכל התחרות מרוכזת במקום אחד, שם זה ממש במלון אחד ואתה מוצא את עצמך יושב ביחד עם הספורטאים הטובים בעולם וחוגג איתם אחרי התחרות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג