לקראת סובב אופיר ה- 3

אירוע סובב אופיר "נולד" לפני שלוש שנים כאשר משפחת רמות ברמת צבי ביחד עם קבוצת האופניים 500 וואט עמקים חברו ביחד והעלו את הרעיון להנציח את אופיר רמות ז"ל,דרך חייו והערכים עליו הוא גדל באמצעות אירוע ספורט, טבע, משפחה שכולו תרומה לקהילה ולחברה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אירוע סובב אופיר "נולד" לפני שלוש שנים כאשר משפחת רמות ברמת צבי ביחד עם קבוצת האופניים 500 וואט עמקים חברו ביחד והעלו את הרעיון להנציח את אופיר רמות ז"ל,דרך חייו והערכים עליו הוא גדל באמצעות אירוע ספורט, טבע, משפחה שכולו תרומה לקהילה ולחברה

מאת:ירדן גולן


כמדריכה בקבוצת הנשים של 500 וואט, הגעתי בשנתו הראשונה של האירוע להדרכת המסלול הקצר. הדבר המיוחד ביותר שמיד הורגש באירוע זה, זו האווירה המשפחתית שהייתה שם, עוגיות השמרים הביתיות שהוכנו לכיבוד הרוכבים בזמן ההרשמה, החיוך הללבי ברישום, ההפנינג הצבעוני והטקס בסיום האירוע, שבו ישבו ילדים ומבוגרים על הדשא, לבושים בחולצות המסע, ונתנו כבוד למשפחה המקסימה, ולזכרו של אופיר רמות ז"ל. קצת הזכיר לי את האירועים שהיו בעבר בסגנון "סובב גליל", או HIGH PULS- משהו קטן וטוב.

אופיר רמות ז"ל בן מושב רמת צבי נהרג בתאונת עבודה בעת עבודה חקלאית בשדה,אופיר היה עלם חמודות, בחור ערכי, ספורטאי, מלח הארץ. אופיר רכב על אופני השטח שלו מסוג "ג'אינט" עוד הרבה לפני שסצינת רכיבת האופניים תפסה לה מקום בישראל, אופניו משמשות את משפחתו לרכיבות עד עצם היום הזה.

קבוצת האופניים 500 וואט ביחד עם כל רוכביה בדגש על בני הנוער מאמצת מזה שלוש שנים את ילדי ביה"ס "יובלים" בעפולה עילית, ילדים נפגעי שיתוק מוחין-C.P. במסגרת הפעילות המשותפת של הקבוצה עם בית הספר "יובלים" בכל חג חנוכה ילדי הקבוצה ורוכבי הקבוצות הבוגרות, המדריכים והמשפחות מגיעים לבית הספר ועורכים פעילות משותפת הכוללת תצוגת רכיבה טכנית של ילדי הקבוצה, ובשלב השני של היום ילדי בית הספר "יובלים" מתנסים בעצמם ברכיבה על אופני יד מיוחדות שנתרמות על ידי עמותת "אתגרים".

לא יכולתי לתאר אירוע זה באופן יותר מרגש ממילותיה של שחף רמות (מקימת הקבוצה ומנהלת ומאמנת בקבוצה): "ילד/ה,תלמיד/ה מ"יובלים" רוכב/ת על אופניים יעודיים ומסביבו/ה בין 2 ל-3 ילדים מהקבוצה מסייעים, מייצבים ודוחפים, מעודדים וחונכים כך שבסופה של הפעילות כמעט כ 40 מילדי ביה"ס זכו לרכוב פשוטו כמשמעו על אופניים, להתנסות, להנות ולהתרגש עד דמעות מהיכולת הזו שלנו נראית כל כך טריוואלית, בסיסית, אוטומטית ולהם ילדים ובני נוער שנלחמים יום יום לבצע פעולות חיים פשוטות, להם מהווה הפעילות הזו את שיא האקסטרים, אתגר על ובסופו של דבר גם ההכרה שגם הם רוצים ויכולים לעשות כמעט כל דבר, השאיפה להצליח שבחובה טמון גם המימוש, החתירה למצוינות למרות ועל אף המוגבלות הפיזית והכל בדרך הכל כך חמה, אנושית, לבבית, שייחודית להם ורק להם ילדים עם נפש כל כך גדולה ואצילה ועם כוח רצון אדיר".

כל הכנסות האירוע מועברות כתרומה לביה"ס "יובלים. אירוע סובב אופיר בשנתיים האחרונות קיבל חסות ורוח גבית ממועצה האיזורית גלבוע והשנה גם מרשות הניקוז ירדן דרומי. בנוסף ינשם גופים פרטיים נוספים שתורמים ועוזרים בקיום האירוע.

במסגרת האירוע יוצאו המשתתפים לרכיבה בשני מסלולים:
עממי-משפחתי, באורך של כ-15 ק"מ, המסלול על דרכי שדות, שבעונה זו צבועים בצבעי ירוק וחום עז ועוברים בנופים יפייפיים.
מסלול אתגרי, באורך של כ-30 ק"מ, עובר גם הוא בנופים מרהיבים, דרכים רחבות וגם בסינגלים זורמים.
השנה יתווסף למסלולי הרכיבה גם מסלול ריצה עממית, ללא מדידת זמנים, מסלול של כ-5 ק"מ, לכל שוחרי הריצה.

המסלולים מתחילים מרחבת בית העם של מושב רמת צבי ומסתיימים באותה נקודה,בסיום הרכיבה מתקיים טקס להנצחתו של אופיר ז"ל וכן הפנינג לכל המשפחה הכולל-דוכני מזון, דוכני ציוד רכיבה, מתחם טרמפולינות לילדים, תחרויות אופניים בסגנון "סייקלוקרוס" והגרלות ופרסים.

בעונה זו, כשהטבע פורח בשיא עוצמתו, והחיטה צומחת שוב, אחד המקומות היפים ביותר להיות בהם הוא בדיוק באזור זה, ממול הגלבוע, בשיפולי גבעת המורה, כשנופי עמק חרוד פרוסים מסביב, ההנאה מובטחת.

כולכם מוזמנים, להגיע לעמק הפורח והירוק שלנו ולהנות ממסלולים מאתגרים לצד נופים מהממים וטבע בשיאו, לרכוב, ליהנות ולהירתם לטובת ילדי "יובלים".

כל הפרטים על האירוע כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג