לקראת משחה "ביכורי ים" | שבועות חיכיתם למשחה הזה

משחה ביכורי ים יפתח את עונת השחייה במים פתוחים באווירה חגיגית במיוחד. קרב ענקים ב-10 ק"מ, קרב מיתולוגי ב-5 ק"מ ואפטר פארטי ב"עולם המים". מה עוד אפשר לבקש?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משחה ביכורי ים יפתח את עונת השחייה במים פתוחים באווירה חגיגית במיוחד. קרב ענקים ב-10 ק"מ, קרב מיתולוגי ב-5 ק"מ ואפטר פארטי ב"עולם המים". מה עוד אפשר לבקש?

מאת:דני בורשבסקי


עונת התחרויות במשחי המים הפתוחים נפתחה למעשה עוד בישראמן צפון בכינרת ובמשחה אכזיב שהתקיים בסוף מאי. עדיין, משחה "ביכורי ים" שיתקיים ביום שלישי בבוקר (ערב חג שבועות) בחוף פולג פותח למעשה את העונה במרכז הארץ, וצפוי להיות חגיגי במיוחד הן מבחינת כמות המשתתפים והן מבחינת הסיפורים בתוך המים.



ה"מרתון" של שחייני המים הפתוחים צילומים: צלמי שוונג


אז מה כל כך מיוחד ב"ביכורי ים"?
קודם כל מדובר במשחה היחיד בארץ (לא כולל אליפות ישראל ותחרויות בינלאומיות) שבו אפשר להתחרות במקצה ל-10 קילומטרים, ה"מרתון" של שחייני המים הפתוחים. כ-50 שחיינים (לעומת כ-20 בשנה שעברה) ייזנקו למקצה הזה כבר ברבע לשש בבוקר, כשזמן השחייה הממוצע לתחרות מהסוג הזה הוא בין שעתיים וארבעים חמש דקות לשלוש שעות.

משחה כל כך ארוך מחייב כמובן היערכות מיוחדת וזה אומר שבכל 2.5 קילומטרים ייפגשו השחיינים תחנת הזנה בה יוכלו לקבל מי שתייה וג'לים. אז המטרה של רוב המשתתפים תהיה כמובן לסיים את המרחק הזה עם חיוך על הפנים, אבל כמה מהם יפזלו לכיוון הפודיום ולא פחות חשוב מזה, לזמנים אישיים שיספקו אותם.



צפויים להשתתף במשחה ביכורי ים לא פחות מ-500 שחיינים


אחד מהם הוא השחיין האולימפי (בייג'ינג 2008) אלון מנדל, שמאז שפרש משחייה מקצוענית, גילה תחביב חדש דווקא בים. הכל התחיל בספטמבר האחרון במשחה PORT2PORT בתל אביב, שם הוא ניצח במקצה הארוך אבל עדיין לא נראה נלהב במיוחד מהשחייה במים המלוחים. תוך כמה חודשים הכל השתנה כפי שהוא מספר היום. "במשחה בתל אביב הכרתי את אורי סלע, וכך נוצרה חברות בזכות הרבה אימונים משותפים שסידרו לי מעגל חדש של חברויות, משהו שהייתי מאוד זקוק לו אחרי הפרישה שלי. זה נכון שבהתחלה לא היה לי הכי נוח בים, אבל זה השתנה בהמשך, במיוחד כשקיימנו אימונים שבועיים בפולג, שזה אזור שאני גר בו כבר יותר מעשרים שנה.

"גיבשתי לעצמי מטרה, לחצות את הכנרת (21 קילומטרים), עשינו את זה ועכשיו ממשיכים הלאה. ברור שאני כבר לא שחיין תחרותי, אבל אני משתדל לשמור על כושר ומתאמן בין 3-4 פעמים בשבוע. מה שחשוב לי כיום זה לעמוד בזמנים שאני מציב לעצמי ולבנות בהמשך על משחים שיהיו צליחות וחציות כמו למשל גיברלטר או אפילו לה מאנש. בביכורי ים הצבתי לעצמי יעד להתקרב לאזור השעתיים במשחה ל-10 קילומטרים, ואני אנסה לעשות את זה בעזרת חבר שלי, עידן מורדל, שהוא חבר נבחרת ישראל במים פתוחים וכמובן שגם הוא ינסה להיעזר בי".

מאתלטיקה למים פתוחים
שם מאוד מעניין שנראה במשחה ה-5 קילומטרים הוא מארי אליאס, שמוכרת בעיקר כאתלטית בזכות מרוצי הכביש שבהם היא מככבת. רק לפני חודש היא ניצחה במרוץ ל-10 קילומטרים בהרצליה בזמן של 36:21 דקות, אלא שמיד לאחר מכן חשה בכאבים עזים בכף הרגל ומסתבר שזה היה שבר באחת מעצמות המסרק. כדי לשמור על כושר בזמן שהרגל מחלימה, אליאס הגבירה את אימוני השחייה שלה. בשבוע שעבר היא הגיעה לפולג כדי להתאמן בים ואז החליטה סופית להתחרות במקצה ל-5 קילומטרים בביכורי ים, אחרי הכל מדובר בספורטאית שהתחילה את דרכה כשחיינית, וגם בונה בעתיד על הטריאתלון כך שבהחלט יש למה לצפות. מה שכן, זה יהיה משחה המים הפתוחים הראשון של אליאס, שמגיעה עם הרבה סימני שאלה: "האמת היא שקודם כל אני רוצה להגיע בשלום, אני באמת לא יודעת למה לצפות", מסבירה אליאס ומוסיפה. "הגעתי לאימון בים ביום שישי האחרון ונפלנו על ים מושלם, כך שזה היה ממש חלום. רציתי להירשם גם למקצה ה-10 קילומטרים אבל המאמן שלי ניר יגודה לא אישר את זה. אני מאוד מקווה שנראה ים כזה גם בתחרות, אבל לא בטוח שזה יקרה. מה שכן, אני חושבת על טריאתלון כל הזמן, אני רוצה לעשות את המעבר הזה ונראה איך תסתיים התחרות הזאת".



משחה ביכורי ים, פותחים את חג שבועות בחוף פולג


קרב שחיינים היסטורי
מי שמכיר מקרוב גם את הפרטים הקטנים של היסטוריית השחייה הישראלית ודאי יהנה לעקוב אחרי הקרב שצפוי לנו במשחה ל-5 קילומטר לגברים. מדובר בקרב בין זהר גלילי לערן גרומי, שני השחיינים הראשונים שירדו מגבול הדקה במשחה ה-100 גב באליפות ישראל שהתקיימה ב-1987. באותה אליפות גלילי היה הראשון לשבור את המחסום וקבע 59.95 שניות במוקדמות. בגמר הוא הצטרף למחאתם של שחיינים נוספים כנגד ביטול ניקוד קבוצתי באותה אליפות וגרומי ניצל את זה כדי לנצח ולשבור את השיא הטרי של גלילי בחמש מאיות. הפעם, הרחק מהבריכה אבל לא ממכון וינגייט – ייפגשו השניים לקרב ראש בראש במשחה ארוך בהרבה, כשמי שינסה להקדים אותם יהיה דניאל רונן, אלוף ישראל מ-2013 במרחק הזה.

בנוסף למקצים הארוכים ל-10 ו-5 קילומטרים יתקיימו במשחה ביכורי ים משחים ל-2.5 קילומטרים ולקילומטר בודד. החגיגה יוצאת לדרך כאמור ברבע לשש בבוקר, כשהזינוקים ייצאו בהדרגה עד ל-8:30. בסך הכל צפויים להשתתף במשחה ביכורי ים לא פחות מ-500 שחיינים.



במשחה ביכורי יםיתקיימו משחים גם ל-2.5 קילומטרים ולקילומטר בודד


מספר טיפים של חגי אשלגי, ממארגני המשחה:

1. מי שיגיע עד לשעה 7 בבוקר יוכל להכניס את רכבו לחניון של חוף פולג ללא תשלום. אחרי השעה 7:00 יתחילו לגבות שם תשלום.
2. כדאי מאוד למשתתפי המשחים הארוכים להתייחס אליהם כאל מרתון ולהזין את עצמם בהתאם. זה אומר לשתות המון ביומיים שלפני, לתדלק בהרבה פחמימות ולהגיע מוכנים. פרוטוקול התזונה צריך להיות תואם לכזה של מרתון.
3. לשחייני המקצים הארוכים כדאי לקחת איתם ג'ל או שניים ליתר ביטחון, למרות שיהיו ג'לים בתחנות ההזנה. ולא לשכוח לשתות הרבה בתוך המים.
4. כל השחיינים ובני המשפחה שלהם מוזמנים לאחר טקס הסיום לאפטר פרטי ב"עולם המים" בחוף פולג. המסיבה תהיה במתחם של שתי בריכות, ותימשך עד הצהריים.

לפרטים והרשמה למשחה ביכורי ים – כאן

1.6.2014


דני בורשבסקי
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה







אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג