לקח הפסקה רגע לפני שסיים את לימודי הרפואה והוכתר כאלוף אירופה

סיפורו של יאן שראב הצרפתי, שרגע לפני סיום לימודיו החליט לנסות להגשים את החלום האולימפי, ובינתיים זכה בזהב במרוצי שדה: "אמרתי שיהיה טיפשי לא לנסות הכל, לא רוצה להתחרט כשאהיה בן 50"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יאן שראב אחרי הניצחון באליפות אירופה במרוצי שדה 2023 | צילום: European Athletics

אליפות אירופה במרוצי שדה שנערכה אמש (ראשון) הייתה מוצלחת עבור המשלחת הישראלית, אך גם היסטורית עבור הצרפתית. לראשונה אי פעם, הוכתר אלוף אירופה צרפתי, יאן שראב בן ה-27, שעבר את 9 הק"מ במסלול המאתגר בזמן של 30:17 דקות וגם הוליך את צרפת לניצחון קבוצתי ראשון.

לכתבות נוספות בנושא:
הישג נהדר: מקום 5 לטדסה גטהון באליפות אירופה במרוצי שדה
"מיליון אירו למי שישבור את שיא העולם במרתון ולנסיה"
9 טיפים יעילים להתחיל להתאמן ולהתמיד באימון

אלא שהסיפור סביב שראב הוא הרבה מעבר לריצה בלבד. לצד היותו אתלט פעיל, שראב הוא סטודנט לרפואה, אשר בשנים האחרונות הצליח לשלב בין הלימודים המפרכים לאימוניו. לאחר שסיים 8 שנות לימוד, הוא לקח הפסקה מהמסלול האקדמי כדי להתמקד בפעם האחרונה באתלטיקה ולנסות לתת את ההופעה הטובה ביותר שיוכל במשחקים האולימפיים, שייערכו במולדתו צרפת.

לאורך מרבית הקריירה התמקד שראב במרחקים הארוכים של המסלול, לצד מרוצי שדה בעונת החורף, כשלא הרשים במיוחד ברמה העולמית. בצעירותו הוא זכה בזהב באליפות אירופה במרוצי שדה עד גיל 23 ב-2018 ושנה לאחר מכן הוסיף מדליית כסף בריצה ל-5,000 מטר באוניברסיאדה.

אשתקד, הגיע הפריצה הגדולה שלו בבוגרים, אז נכלל לראשונה בסגל נבחרת צרפת לאליפות אירופה באתלטיקה שנערכה במינכן, ואף הפתיע כשסיים במקום השלישי וזכה במדליית הארד, בזמן של 27:47.13 דקות. השנה נכלל בנבחרת הצרפתית גם לאליפות העולם בבודפשט וסיים במקום התשיעי עם 28:07.42 דקות, כשהיה המהיר ביותר מבין האירופיים בגמר.

"זו הייתה חוויה מדהימה", סיפר שראב לאחר הזהב בבלגיה: "זה חלום, כי באתי לכאן כדי לקחת מקום ראשון. היו לי רגליים נהדרות היום, התכוננתי טוב מאוד, גם אם הפוקוס שלנו הוא לא על האליפות הזאת. הרגשתי נהדר מההתחלה ועד הסיום. בהתחלה מצאתי את עצמי מוביל וחשבתי שזה לא המקום בו אני אמור להיות, חשבתי שהאחרים יחזרו. שתי הקפות לסיום הבנתי שזה לא הולך לקרות, אז לחצתי עוד קצת כדי להגדיל את היתרון שלי. הלילה אני אחגוג עם 40 החברים ובני המשפחה שלי שבאו כל הדרך לכאן כדי לעודד אותי".

"לא רוצה להתחרט על זה כשאהיה בן 50"
בראיונות בעבר, שיתף שראב כי בשנתו הראשונה כסטודנט לרפואה לא התאמן, אולם לאחר מכן חזר לאתלטיקה. בשנתו השנייה והשלישית התאמן 5 פעמים בשבוע, אך לא הגיע לביצועים גבוהים. לאחר ההישג שרשם באליפות אירופה עד גיל 23 הבין כי אם יתאמן ברצינות, יוכל להגיע להישגים: "מאז, לוח הזמנים שלי היה מדויק על הדקה כדי לשלב בין ההתמחות שלי בבית החולים והאימונים שלי", סיפר.

"אני חושב, לדוגמה, על שישה חודשים שהיו לי של התמחות בחדר מיון, עם שעות מטורפות. מחזור השינה שלי היה הפוך, וזה היה מורכב מאוד להתאמן בתנאים האלה". לאחר מכן הוא עבר להתמחות במחלקה גריאטרית, בשעות קבועות יותר, מה שהקל עליו לשלב בין הדברים, ואז גם זכה במדליה באליפות אירופה ב-10,000: "לא תמיד קל למצוא את המוטיבציה, במיוחד בחורף כשאני הולך לרוץ אחרי העבודה כשקר וחשוך, אבל אתלטיקה זה ספורט יפהפה, ותמיד מצאתי מישהו שידחוף אותי באימונים וייקח לי זמנים, אפילו אם הגעתי לעיר שאני לא מכיר בה אף אחד".

כאמור, בשנה שעברה החליט לקחת הפסקה מהלימודים, רגע לפני השלמתם, ולהתמקד בהכנות לפריז: "המדליה שזכיתי בה במינכן גרמה לי להאמין שאני יכול לעשות הכל. אמרתי לעצמי שיהיה טיפשי שנתיים לפני האולימפיאדה לא לנסות ולתת הכל, אני לא רוצה להתחרט על זה כשאהיה בן 50. אני אמשיך לעשות חצאי משמרות עם רופאי ספורט וכך אסיים את הלימודים רק שנה מאוחר יותר. החלום שלי הוא להפוך לרופא ספורט לאחר מכן", סיפר בראיון קודם.

מאמן האתלטיקה יגאל לב העלה את סיפורו של שראב בקבוצת "אתלטיקה עכשיו" בפייסבוק, ונתן את המקביל הישראלי בנושא: "אי אפשר שלא להזכיר את עומר רמון, שקבע במרתון הבכורה שלו 2:13:30 שעות בסביליה 2022, במקביל להיותו מהנדס אווירונאוטיקה שעובד במשרה מלאה, ולתהות כמה היה משתפר לו היה מחליט ללכת על מקצוענות לכמה שנים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג