"לפעמים אני מרגישה שאני נוגעת בשמיים"

כך מספרות רוכבות שהשתתפו ב"יום הרוכבת", אירוע רכיבה לנשים שמטרתו העלאת המודעות לסרטן השד שיערך זו הפעם השלישית ביער עופר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יום הרוכבת תמונת שער
יום הרוכבת תמונת שער

מדובר כבר במסורת, כיוון שהשנה חוגג אירוע "יום הרוכבת" יום הולדת שלוש. ביום שישי הקרוב, ביער עופר שבכרמל, יתקבצו כמאתיים נשים, רכובות על אופני הרים ולבושות בחולצות בצבע ורוד זוהר כאות הזדהות עם עמותת "אחת מתשע" ולהעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. יום הרוכבת הוא לא סתם עוד רכיבת נשים, מדובר בהפנינג אותו מארגנת ויוזמת נועה לוריה, מדריכת קבוצת הרכיבה לנשים "עז ואחות" שבעצמה איבדה את אמה במאבק מול המחלה האיומה. לוריה גייסה לטובת האירוע את מייטב מדריכי ומאמני קבוצות האופניים והצליחה לסחוף לאירוע קבוצות נשים רבות.

יום הרוכבת צילום אורי לוריה

בסיום הרכיבה תערך חתימה מסורתית על "אמנת הרוכבת" | צילום: אורי לוריה

גם דניאלה הרפז, 49 מקיבוץ עין כרמל, שהחלה לרכוב על אופניים רק לפני ארבעה חודשים, עומדת להשתתף באירוע "האירוע מסמל עבורי כמה דברים" היא אומרת "גם השתלבות עם הספורט שאני נמצאת בתהליך התאהבות איתו ואני גם מתחברת לתמיכה של נציגות עמותת 'אחת מתשע'. בתחום התעסוקתי שלי אני אחראית על תחום רווחת הפרט בתעשייה הצבאית ואחד הנושאים שאני נוגעת בו ביום יום הוא ליווי ותמיכה בעובדות התע"ש שחלו או חולות בסרטן, אז יש לי חיבור אישי. זו הזדמנות יוצאת מן הכלל לעשות את החיבור בין ספורט לבריאות, בדגש לנשים ולתת תשומת לב ראויה לנו, הנשים, שאנחנו כל כך עסוקות בעבודה וגידול ילדים, לתת לנו את המפגש החגיגי הזה. אני חושבת שזה רעיון נהדר והזדמנות טובה. יש פה הזדמנות מעולה להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, הקשר בין ספורט לבריאות".

כמו בכל שנה, גם הפעם ניתן יהיה לבחור ממגוון המסלולים הרבים שמתאימים לפי רמות טכניות וכושר של הרוכבות כך שגם רוכבות מתחילות וגם רוכבות מנוסות שמחפשות אקשן, יוכלו למצוא את מקומן.

כתבות נוספות בנושא
יום האישה הבינלאומי || "כמו שיש אופניים מותאמים לנשים, כך יש גם קבוצות מתאימות לנשים"
"פחות נשים חושבות שמגיע להן להגשים את החלומות שלהן"
"הפרגון של נשים בתוך קבוצת רכיבה בספורט אתגרי הוא מאוד מיוחד"

לינדה דברת, 51 משדה ורבורג שרוכבת כבר כעשר שנים עומדת גם היא להשתתף באירוע "אני רוכבת בעיקר עם גברים וזה נוח לי"היא מספרת "אני יודעת שהרבה נשים נמנעות מרכיבה כי זו סביבה קצת מאיימת. למי שלא בכושר או לא עסק אף פעם בספורט, אני חושבת שזה יותר נוח להיכנס לקבוצת נשים ונועה עושה עבודת קודש בלהדריך רכיבה טכנית לנשים ואני מפרגנת".

יום הרוכבת צילום: בני דוידוביץ

"יותר נוח להיכנס לקבוצת נשים" | צילום: בני דוידוביץ

למסלולים השונים ניתנו שמות כמו "טעימה", שם יטעמו רוכבות חדשות מה היא רכיבת שטח, הן יוכלו אף להשכיר אופניים וקסדה בחסות חברת GIANT ישראל ולצאת למסלול קצר של כ-6 ק"מ ולהבין על מה כל המהומה.

מסלול ה"סימפטית" מיועד כבר למנוסות יותר וכולל בתוכו מגוון של עליות וירידות ואורכו כ-14 ק"מ. מסלול ה"תוססת" שהוא ארוך יותר, קשה ויפהפה ומשלב בתוכו שפע של אתגרים טכניים – אורכו כ-27 ק"מ והיציאה אליו היא בליווי מדריך בלבד.

יום הרוכבת צילום: אורי לוריה

ניתן יהיה לבחור ממגוון המסלולים הרבים שמתאימים לפי רמות טכניות וכושר של הרוכבות | צילום: אורי לוריה

בסיום הרכיבה תערך חתימה מסורתית על "אמנת הרוכבת" ויערך הפנינג עם דוכנים ומפגש עם נציגות "אחת מתשע".

יש לך איזה מסר לנשים שעדיין מהססות?

"המיוחדות של הספורט של רכיבה על אופניים, שזה נעשה במרחב הפתוח, בטבע הכי טבעי שיש לנו, כי אנחנו רוכבות בשטח. כשחברות שאלו אותי איך ההרגשה לעשות ספורט, אמרתי להן שלפעמים אני מרגישה שאני נוגעת בשמיים" אומרת הרפז בחיוך גדול "אחרי טיפוס או ירידה, אני מרגישה שאני רק מושיטה יד ואני נוגעת בשמיים, זו התרוממות נפש שאי אפשר לתאר אותה. החיבור של בריאות לאירוע של רכיבה, בעיינים שלי היא התרוממות רוח, נפש וגוף בצורה הכי גבוהה שאני חווה אותה באופן אישי ואני חושבת שריכוז של נשים לטובת כזה אירוע במיוחד בתמיכה של עמותת 'אחת מתשע', שלצערי הרב מבחינה סטטיסטית תופסת יותר ויותר נשים שאנחנו מכירים, יוצרת חיבור וכוח מאוד גדול גם לבריאות וגם לחולות. אני מתארת לעצמי שחלק מהרוכבות נפגשו עם התמודדות הרפואית הזו גם בעצמן או לפחות מכירות באופן אישי. אין לי ספק שזו סביבה מאוד מפרגנת והזדמנות נפלאה לגלות מה זה רכיבת שטח. להתחבר לכמה מהמדריכות הטובות בארץ ולראות שזה ענף שממש שווה להיכנס אליו".


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג