שלשה בישראמן: "לפני שדימה נהרג הוא ביקש ממני לרוץ אתו מרתון"

ייבגני קלישר מעולם לא תכנן לרוץ יותר מ-10 קילומטרים, אבל אחרי שאחיו דימה נהרג בתאונת רכיבה באימונים לישראמן והמפקד שלו בצבא שכנע אותו לעשות משהו מיוחד לזכרו, הכל השתנה וביום שישי הקרוב הוא ירוץ את המרתון המפרך של הישראמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביולי האחרון שמו של דימה קלישר ז"ל נוסף לסטטיסטיקה הנוראית שלמרבה הצער מופיעה שוב ושוב בכותרות. הוא נהרג בתאונת רכיבה, תוך כדי שהתאמן לישראמן. הוא היה רק בן 35, וגם במקרה הזה מדובר בפגיעת רכב ברוכב אופניים שלא נותר לו שום סיכוי.

עשו הרבה ספורט ביחד, אבל ייבגני (מימין) לא תכנן לקחת את זה רחוק כמו אחיו | צילום: באדיבות ייבגני קלישר

עוד כתבות בנושא 
דימה קלישר נהרג בתאונת רכיבה באימונים לישראמן
רצים בשלשה בישראמן? כללי עשה ואל תעשה
אנשי הברזל שיתמודדו על הניצחון בישראמן השנה

קלישר, שהיה גם בלש משטרה במחוז תל אביב, היה טריאתלט נלהב שבינואר 2019 השתתף במקצה חצי ישראמן והתאמן קשה כדי להשלים את המרחק המלא. אחיו ייבגני, הצעיר ממנו בשנה וחצי, חלק אתו לא מעט חוויות ספורטיביות. הם השתתפו יחד ב-MUD RUN וגם נהגו לרוץ ביחד מפעם לפעם, אבל לייבגני מעולם לא היו כוונות לרוץ יותר מ-10 קילומטרים. דימה דווקא ניסה לשכנע אותו, והשיחה האחרונה בין שני האחים קיבלה משמעות אחרת אחרי המקרה הטרגי.

"בשיחה האחרונה שלנו הוא אמר לי אחרי שהוא יסיים עם הישראמן, הוא רוצה ששנינו נרוץ ביחד מרתון בתל אביב", מספר ייבגני קלישר, "אני אמרתי לו שאני לא מתכוון לרוץ שם יותר מ-10 קילומטרים, אבל הוא ביקש ממני לחשוב על זה, ומאז לא דיברנו".

השלשה ה"משפחתית" החדשה. מימין: ייבגני קלישר, אורי בר מאיר ומאיר בר מאיר | צילום: באדיבות מאיר בר מאיר

עוד לפני מותו של דימה קלישר, ייבגני קלישר השתתף במרוץ הלילה בבאר שבע ופגש שם את מאיר בר מאיר, שהיה המג"ד שלו כששירת בגדוד 77 בשריון, אותו גדוד שבו שירת גם אחיו דימה ז"ל. "הוא ראה שיש לי קעקוע של איירונמן על הרגל וסיפר לי שאחיו מתאמן לישראמן", נזכר מאיר בר מאיר, "חודש לאחר מכן שמעתי על המקרה הנורא של התאונה. הגעתי לטקס שעשו לזכרו, הגעתי לשבעה ודיברתי עם ההורים, יצרתי קשר עם ייבגני ובמהלך הפגישות אתו אמרתי לו שאני מתכנן להשתתף השנה בשלשה למרחק המלא בישראמן וחסר לי רץ".

מאיר בר מאיר משתתף קבוע בישראמן בשנים האחרונות, ואחרי שהשתחרר משירות הקבע שלו השלים גם את המרחק המלא ב-2017. ב-2018 השתתף בשלשה משפחתית יחד עם בנו ואחיו (שלשה שהגיעה לפודיום המשפחתי) וב-2019 התחרה שוב בשלשה משפחתית והפעם עם בנו ובתו ליהי בר מאיר. השנה הוא החליט להקים שלשה יחד עם בנו ששוחה, וחיפש רץ למרחק המרתון (42.2 קילומטרים). "ייבגני אמר לי שהמרחק הכי ארוך שהוא רץ הוא 10 קילומטרים. אני אמרתי לו לשים מטרה, הפכתי למנטור שלו ובניתי לו תכנית אימונים".

ייבגני קלישר ומאיר בר מאיר במסכמת על מסלול הישראמן | צילום: באדיבות מאיר בר מאיר

"אני בכלל לא ידעתי שיש כזה דבר, להשתתף בשלשה בישראמן, אבל אחרי שמאיר הציע לי לא חשבתי יותר מדי כי ידעתי שאני חייב לעשות את זה. לא היה לנו יותר מדי זמן וההתחלה היתה קשה, אבל לא ויתרתי לעצמי. המשפחה תמכה, ההורים תמכו, עשינו את חצי המרחק בגן שמואל ומשם הגדלנו את הנפחים ואז כבר הגעתי למצב שנכנסתי לריצה והגעתי ליותר מ-20 קילומטרים בלי להרגיש את זה יותר מדי. התחלתי ממש ליהנות מזה".

"עשינו מחנה אימונים באילת", מספר בר מאיר, "אני שייך לקבוצת "אתגרית עוטף עזה בהובלתו של יוסף למדן, אז הזמנתי את ייבגני למחנה שלנו. הוא רץ שם את המסכמת מ-T2 למטה והמשיך באילת, עכשיו הוא בטייפר ואנחנו מוכנים. רצינו שהשלשה שלנו תהיה סוג של שלשה משפחתית כי ייבגני ודימה היו בגדוד 77 ואני הייתי המג"ד".

מאיר בר מאיר ובנו אורי שיחגוג יום הולדת 17 יום לפני הישראמן מצאו את הרץ שחיפשו, ייבגני קלישר ירוץ למרחק שהוא לא חלם עליו כדי לעשות את מה שאחיו ביקש ממנו, ואין ספק שהשלשה הכל כך מיוחדת לזכרו של דימה קלישר תהפוך לאחד הסיפורים המרגשים של ישראמן 2020.

השלשה ברגעי הסיום בישראמן 2020 | צילום: ארן הרשלג, ישראמן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג