לונה צ'מטאי סלפטר ניצחה בחצי מרתון "טוסקני קאמפ"

הרצה הישראלית פתחה בקצב מטורף באיטליה ואחרי 10 קילומטרים רצה בקצב שקרוב לזה של שיא העולם לנשים, אבל אז הגיעה האטה משמעותית וגם השיא הישראלי בחצי מרתון התפספס. אבל היה שיא ישראלי אחר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לונה צ'מטאי סלפטר ניצחה הבוקר (ראשון) בין הנשים בחצי המרתון "טוסקני קאמפ" שהתקיים בעיר סוביצ'ילה, כ-10 קילומטרים דרומית לעיר סיינה שבאיטליה. נכון לרגע זה, זוהי התוצאה הטובה ביותר לנשים בחצי מרתון מתחילת 2021. כל זה קרה קצת יותר משנה אחרי ההישג האיכותי ביותר שלה עד היום בריצות הכביש – הניצחון במרתון טוקיו באחת התוצאות האיכותיות שהושגו אי פעם במרתון לנשים. למרות פתיחה מהירה מאוד, צ'מטאי-סלפטר לא הצליחה לשבור הפעם את שיאה הישראלי והסתפקה בתוצאה השלישית שלה אי פעם בחצי מרתון, 67:09 דקות. 

הרצה הישראלית היתה קרובה בחלקו הראשון של המרוץ לקצב של השיא העולמי בריצה ל-21.1 קילומטרים לנשים שעומד על 1:04:31 שעה ונקבע לפני קצת יותר משנה על ידי אבאבל ישאנה האתיופית. עד הקילומטר העשירי היא רצה בקצב של 3:03-3:04 דקות לקילומטר, כך שהיא היתה בטווח של השיא. בין הקילומטר העשירי ל-15 הגיעה האטה משמעותית, וכאן המאבק של צ'מטאי-סלפטר שהובילה בביטחה בין הנשים הפך להיות מול שיאה הישראלי שנקבע ב-2019 בחצי המרתון בפראג ועומד על 66:09 דקות. מהר מאוד אפשר היה להבין לפי הקצבים שלה שגם זה לא יקרה היום, אבל עדיין מדובר בתוצאה איכותית בהרבה מזו שקבעה באוקטובר האחרון באליפות העולם בחצי מרתון שבה סיימה במקום ה-12. בכל מקרה, היא הצליחה על הדרך לשפר את שיאה הישראלי במרחק של 15 ק"מ בכביש עם זמן ביניים של 47:17 דק' שמהיר ב-11 שניות משיאה הקודם שנקבע בליסבון.

בחצי המרתון בטוסקנה השתתפו בסך הכל 90 רצים ולפי מגבלות הקורונה הוא נערך בפורמט של 4 הקפות סביב שדה התעופה המקומי ואך ורק בהשתתפות רצי עילית שרובם היו מקומיים. המסלול היה שטוח ומהיר וגם מזג האוויר האיר פנים לרצות והרצים עם 8 מעלות ובוקר בהיר בשעת הזינוק.

התחרות הבינלאומית האחרונה שבה השתתפה צ'מטאי סלפטר היתה כאמור אליפות העולם בחצי מרתון באוקטובר. ב-7 השבועות האחרונים היא שהתה במחנה אימונים בקניה. לפי התכנית המקורית היא היתה אמורה להתחרות מוקדם יותר החודש בחצי המרתון בראס על חיימה באיחוד האמירויות שבו נקבע השיא העולמי לנשים, אלא שהאירוע הזה בוטל בגלל הקורונה וכך התגבשה לה התכנית החלופית להתחרות באיטליה. המנצח במרוץ היה פליקס קיפקואץ' הקנייתי שחצה את קו הסיום אחרי 59:35 דק'.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג