לונה צ'מטאי לא הצליחה לשבור את שיא העולם: "זה לא היה היום שלי"

הרצה הישראלית ניסתה לקבוע שיא עולם חדש ב-10 ק"מ כביש כחלק ממרתון תל אביב, אך סיימה כדקה וחצי מהיעד. מי שניצחה בריצה הייתה ילמגט ירגאל עם 30:59 דקות. מאמנה דן סלפטר: "היא תנסה לשבור את השיא הזה שוב"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: Sportphotography

כחלק מאירועי מרתון תל אביב, ניסתה היום (שישי) לונה צ'מטאי סלפטר להיכנס לספרי ההיסטוריה ולשבור שיא עולם חדש בריצה ל-10 ק"מ כביש לנשים. התנאים היו טובים, המסלול תוכנן בקפידה כדי שיהיה מהיר במיוחד, אולם בסיום הרצה הישראלית לא הצליחה לעשות זאת ואמנם סיימה את הריצה עם חיוך, אך בלי שיא חדש.

בקילומטרים הראשונים היו ללונה מוליכות קצב, שהכתיבו קצב מדויק של קצת פחות מ-3 דקות לק"מ, אולם מהר מאוד לונה היא זו שתפסה את ההובלה לפניהן. אחרי 5 ק"מ כבר היה די ברור שהשיא לא הולך להגיע היום, לאחר שהישראלית חצתה את קו חצי המרחק בזמן של 15:17 דקות, כ-17 שניות לאט מהקצב המתוכנן.

לכל התוצאות מהמרתון

בהמשך, לונה אף איבדה את ההובלה כשהרצה האתיופית ילמגט ירגאל עקפה אותה וסיימה במקום הראשון את הריצה, עם זמן של 30:59 דקות. צ'מטאי-סלפטר סיימה במקום השני עם 31:31 דקות.

לונה צ'מטאי סלפטר אמרה בסיום: "היה לי היום קשה קצת, עשיתי את הטוב ביותר שלי. אני רוצה להודות לכל מי שהגיע לעודד אותי, זה לא היה היום שלי אבל נתתי הכל. אני רוצה לברך את המנצחת ילמגט, היה חם מעט בסוף". כשנשאלה האם תנסה שוב השיבה: "לא יודעת, מה שהמאמן שלי יגיד".

לונה צ'מטאי סלפטר במהלך הריצה | צילום: Sportphotography

מאמנה דן סלפטר הוסיף: "לדעתי מתישהו כן, היא תנסה לשבור את השיא הזה שוב". לגבי התנאים: "אני לא בטוח שמזג האוויר היה פה הפקטור המרכזי, היא טוענת שהיא הרגישה לא במיטבה ברגליים. באופן כללי, כחלק מהכנות למרתון, יכולות לצוץ תופעות כאלה ואחרות". האם נותן אינדיקציה לקראת מרתון בוסטון: "לא ממש, כתוצאה זה לא איפה שהייתי רוצה לראות אותה, אבל האימונים שלה בתקופה האחרונה היו ממש טובים אז אני צריך להסתכל על התמונה הכוללת. וזהו, נמשיך, סך הכל היא בריאה ואין סיבה שדברים לא יתחברו בהמשך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג