לא רצים ביום שישי? 3 דרכים לחוות את מרתון תל אביב

יש מקומות שבהם אפשר לרכוב על אופניים בכביש מקביל או בשדרה לצד המובילים, אפשר גם לצפות בזינוקים ולטייל ברגל לעמדות העידוד, ואפשר גם להתפנק על קפה בדיזנגוף ולראות את מסת הרצים הגדולה ביותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עשרות אלפי נרשמים במקצים השונים של מרתון סמסונג תל אביב מעידים על כך שחובבי הריצה בישראל מצביעים ברגליים בכל יום שישי של סוף פברואר. ועדיין, יש עוד רצים רבים שבוחרים לא להשתתף באירוע הזה מסיבות שונות, ולא פחות מזה – ישנם גם לא מעט אנשים שלא רצים אבל רוצים לחוות את המרתון מקרוב. עבור כל אלה הכנו מדריך שיאפשר לכם ליהנות מקרוב מאירוע ריצה בסדר גודל ענק. אפשר לעשות את זה בצפייה בעמידה, ברכיבה על אופניים ואפילו בישיבה בבית קפה בשילוב עם ארוחת בוקר מפנקת.

אז איפה כדאי לעמוד אם אנחנו לא רצים? | צילום: צלמי שוונג

רכיבה על אופניים 

לפני הכל נזכיר פרט חשוב. כמו בכל אירוע ריצה, אף אחד לא אמור להפריע לרצים שבמסלול, ומי שרוצה לצפות במרתון תוך כדי רכיבה על אופניים יכול לעשות את זה מהכביש המקביל שבו לא רצים ובתנאי שיהיה סגור לתנועה. כמו כן, במרתון הזה ישנם שדרות עם שבילי אופניים, שגם משם ניתן לחוות מקרוב את כל מה שקורה על הכביש.

עוד כתבות בנושא 
מרתון תל אביב יתקיים ללא הרצים הבינלאומיים 
ניתוח המסלול של מרתון סמסונג תל אביב 
ניתוח המסלול של חצי המרתון בתל אביב 

חשוב לציין גם שלרוכבי האופניים ממש לא כדאי להתקרב לאזור שער הזינוק ושער הסיום בשדרות רוקח, המקומות האלה יהיו עמוסים לאורך כל האירוע, הגישה לכבישים תהיה חסומה וגם אי אפשר להיכנס עם אופניים לתוך המתחם שבו הרצים מסיימים.

ההמלצה שלנו עבור רוכבי האופניים שרוצים לראות את רצי המרתון המהירים ביותר, היא לחכות להם ברחוב הירקון במקביל לגן העצמאות ומלון הילטון. ראשוני הרצים יגיעו מכיוון צפון ושם אפשר לפגוש אותם כשהם בקילומטר ה-14 וזה אומר כ-45 דקות אחרי הזינוק (בסביבות 7:45). רחוב הירקון ולאחר מכן רחוב הרברט סמואל יהיו חסומים לתנועה משני הכיוונים, כך שניתן בשלב הזה (ורק בשלב הזה) לרכוב בנתיב הנגדי דרומה ולצפות במובילים במשך ארבעה קילומטרים עד שהם מגיעים לכניסה ליפו. לא כדאי להמשיך אתם דרומה כי זה יהיה צפוף מדי. מה שכן אפשר לעשות זה להסתובב ולהמתין להם ליד הצומת של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל כשהם בדרכם חזרה. זה יקרה אחרי כ-20 דקות. ואז הם ירוצו על רחוב הירקון לכיוון אלנבי, יפנו ימינה ויעלו לשדרות רוטשילד, שם אפשר לרכוב על השדרה עד הבימה.

בהבימה הרצים פונים ימינה לרחוב מרמורק, אין טעם להמשיך אתם כדי לא להפריע. אפשר להישאר בשדרה ולחכות שהם יחזרו, ובזמן הזה לראות משביל האופניים שבשדרה את שאר הרצים בדרכם למתחם שרונה, ואחר כך את הרצים המובילים חוזרים לשדרות רוטשילד ורצים שוב לאלנבי. אם עושים את כל המסלול הזה הלוך וחזור עד שמגיעים בסוף שוב לים, משלימים רכיבה למרחק מצטבר של 10 קילומטרים לפחות.

הליכה וצפייה בעמידה 

רוב האנשים יעדיפו כמובן לצפות בעמידה ואולי לשלב אם זה טיול רגלי. להם נמליץ להגיע למתחם הזינוק, שם אפשר לעלות על גשר רוקח שיהיה פתוח לקהל הרחב ולצפות ממנו בכל הזינוקים. זה יתחיל בשני הזינוקים של חצי המרתון (6:15 ו-6:30) וימשיך עם זינוק המרתון (7:00) כשבהמשך ניתן לצפות גם בזינוקים של ארבעת המקצים ל-10 קילומטרים (בין 8:45 ל-9:30).

מקום טוב לחפש בית קפה. צפון דיזנגוף | צילום: צלמי שוונג

מי שבוחר להישאר במקום הזה, יוכל לצפות מהגשר עצמו בראשוני המסיימים של חצי המרתון שיגיעו לשער הסיום בין 7:15 ל-7:20 אם יהיו מספיק מהירים. במקרה של חצי המרתון (בניגוד למסיימי המרתון) נין לצפות בבירור במסיימים מהגשר עצמו. רצי המרתון מסיימים במתחם נפרד שנמצא דרומית לגשר וכדי לראות אותם בבירור צריך להיכנס מתוך מתחם המרתון ליציע הצופים המיוחד שהוקם שם.

מי שרוצה לצפות בזינוקים ולהמשיך לטיול רגלי, ייצא ממתחם המרתון לתוך פארק הירקון וימשיך בטיול רגלי בפארק הירקון לכיוון מערב עד לגשר של רחוב אבן גבירול (הקצה הדרומי של הספורטק). החל מהשעה 9:00 רצי המרתון ירדו מהגשר ויכנסו לתוך פארק הירקון שם ימשיכו לשני הקילומטרים האחרונים שלהם לפני הכניסה למתחם של שער הסיום. מי שרוצה לראות את ראשוני הרצים בבירור ולהמשיך ולעודד את כל השאר, יוכל לתפוס פינה נוחה בשבילי הפארק וליהנות מהאווירה שתהיה שם, כשגם אחת מפינות העידוד תוצב בסמוך לגשר. כמו כן, אפשר לעמוד גם בסמוך לכביש של שדרות רוקח, ושם לעודד עוד הרבה לפני את רצי חצי המרתון שלא נכנסים לפארק הירקון אלא ממשיכים ישר על הכביש.

ישיבה בבית קפה 

אחד היתרונות של אירוע ריצה המוני שעובר במרכז העיר הוא שאפשר לשבת בבית קפה ממש בסמוך לרצים שיעברו. במקרה הזה, אנחנו ממליצים על הקטע של צפון רחוב דיזנגוף, מהקצה הצפוני שלו בסמוך לכניסה לנמל ועד לשדרות בן גוריון.

שדרות רוטשילד בסמוך להבימה, אחד האזורים האטרקטיביים | צילום: צלמי שוונג

מדובר בקטע שאורכו כקילומטר וחצי ויש בו לא מעט בתי קפה שביום נאה אפשר לשבת על הרחוב, ולצפות ממטרים ספורים במסה המונית של רצים, כי בקטע הזה יעברו לא רק רצי המרתון, אלא גם רצי חצי המרתון והמקצים ל-10 קילומטרים. זה אומר שתהיה שם תנועה המונית של רצים החל מהשעה 7:00 ועד ל-12:00.

היתרון של האזור הזה הוא שהוא מוצל, הרבה ילדים אוהבים לעמוד שם בצידי הכביש כדי לעודד ולחלק כיפים לרצים. בזמן הזה ההורים יכולים לשבת על ארוחת בוקר עם עיתון, ולספוג אווירה של ספורט אמיתי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג