לא משתתפים בישראמן? המדריך המלא למלווה בתחרות

איפה הכי טוב לעמוד בזמן הזינוק, מה עושים אחרי שקרוביכם עלו על האופניים? מתי שותים את הבירה הכי טובה ואיזו מסיבה אסור להחמיץ?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הקהל הוא חלק בלתי נפרד מהישראמן ויש לו חשיבות עצומה. למעשה, גם מי שמעביר את יום הישראמן משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה עובר סוג של מסע. המנוסים יותר יידעו טוב יותר איך למצוא את עצמם בתוך כל התחרות המורכבת הזו, והחדשים אולי קצת יתבלבלו. בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך שיעזור לכם לסדר את היום המופלא הזה.

לחוות את זה הכי מקרוב. ישראמן | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא 
7 טיפים תזונתיים למתחרים בישראמן 
10 פריטים שאתם לא רוצים לשכוח לפני הזינוק של הישראמן 
מיהם הספורטאים שיתמודדו השנה על התוטאר בישראמן? 

 6:00 חוף הרויאל ביץ'

בעוד 20 דקות התחרות תצא לדרך עם הזינוקים של מקצי העילית לגברים ולנשים. אם באתם ללוות או לעודד משתתפים במרחק המלא, סביר להניח שבשעה הזאת הם כבר ייפרדו מכם ויעברו את המחסום לכיוון שטח ההזנקה בחוף. מה שנותר לכם לעשות הוא לתפוס עמדת צפייה טובה מעבר למחסום. ההמלצה שלנו היא לעמוד על המחסום מצפון לשטח ההזנקה, כלומר בצד הקרוב יותר לגבול ירדן. שם אפשר לתפוס נקודת צפייה טובה שתאפשר לכם גם לראות את המשתתפים נכנסים לים ויוצאים ממנו, וגם לראות אותם ממש מקרוב רצים על השטיח לכיוון שטח ההחלפה במלון ספורט.

כמובן שהדבר הראשון שיעניין אתכם יהיה לחכות למי שבאתם לראות אותו יוצא מהמים, אבל נסו ליהנות גם ממה שקורה מסביב. למשל, בין 6:50 ל-6:55 צפויים המובילים של חצי המרחק לצאת מהמים במהירות מטורפת. שווה לראות את זה.

7:15 מול הכניסה למלון ספורט 

בשעה זו צפויה תנועה ערה על השטיח שמחבר בין חוף הים לשטח ההחלפה. מדובר במסלול של כ-400 מטרים שהוא ארוך יחסית לטריאתלונים. זה המקום שבו המשתתפים שעושים את זה בפעם הראשונה זקוקים לעידוד כי הדרך הזאת היא די מעייפת, ואין כמו קהל תומך בצידי שטח ההחלפה לזריקת מוטיבציה חיובית. חשוב גם לדעת שאם אתם רוצים לעמוד במקום שיאפשר לכם להיות כמה שיותר קרובים לאנשים שאתם רוצים לעודד וגם לצלם אותם כמו שצריך, הכי טוב שתעמדו בעלייה שבין רחוב הים לכניסה הראשית למלון ספורט. שם תוכלו לראות אותם ממרחק של מטר.

הדרך לשטח ההחלפה הראשון ליד מלון ספורט | צילום: צלמי שוונג

8:00  קפה וארוחת בוקר בטיילת

ענף אחד מאחורינו, אבל היום עוד ארוך ואי אפשר לצפות ולעודד כל הזמן. זה הזמן להתחמם עם קפה טוב ומשהו ליד. אם תגיעו לארומה על החוף יכול להיות שכבר תראו שם חלק משחייני השלשות שסיימו את חלקם בתחרות ולשמוע את החוויות שלהם.

9:00 אוטובוס לשטח ההחלפה T2 

משתתפי הישראמן יספרו לכם ובצדק שאי אפשר להבין את הקושי שבמסלול הרכיבה עד שלא מרגישים את זה ברגליים. מצד שני, יתרון גדול בתחרות הזאת הוא שיש אפשרות לצופים המלווים לקבל טעימה מהחלק הראשון של הרכיבה וזה קורה בזכות אוטובוסים שיוצאים אחת לחצי שעה ממלון אמריקנה לנטפים. כמובן שחשוב להזמין מקום מראש. זו נסיעה של קצת יותר מ-15 קילומטרים, במהלכה אפשר יהיה לראות לא מעט רוכבים בצדי הדרך נאבקים בעלייה המטורפת. זה יגרום לכם להבין מה הם עוברים וזו רק התחלת הרכיבה.



שטח ההחלפה T2 זה מקום מעניין, רב התרחשויות, מדהים ביופיו מבחינת הנופים מסביב – אבל בעיקר קר, אז אתם ממש רוצים להגיע לשם מצוידים בלבוש הכי מחמם שיש לכם. מה רואים שם? רוכבים מסיימים את העלייה, רוכבים בחצי המרחק שמסיימים את קטע האופניים ועוברים לריצה, הפעילות הנמרצת של המתנדבים שלוקחים למשתתפים את האופניים ומאתגרים עבורם את ציוד הריצה, אפשר לצלם יופי של תמונות וסרטוני וידאו. בקיצור, מי שלא היה שם – חובה.

11:00  שער הסיום ברחבת מלון רויאל גארדן

אם כבר חזרתם מההרים הקרים, זה הזמן להתחיל להתחמם במתחם שער הסיום שנמצא ברחבה של מלון רויאל גארדן. שם ניתן לשבת ביציע ולעודד את מי שיזכה בתואר הראשון של ישראמן 2019 וזה יהיה המנצח של מסלול חצי המרחק. אתם תחכו לו ביחד עם צוות המנחים של שער הסיום, שכבר בשעה זו תגלו עד כמה הם אנרגטיים. וחוץ מזה, שווה לשמוע מה יהיה למנצח וגם למנצחת ולבאים אחריהם לספר על התחרות מנקודת המבט של משתתפי חצי מרחק.

את האלוף הראשון תראו מקרוב כבר ב-11:00 | צילום: ניר עמוס

13:30 ארוחת צהריים על הטיילת עם נקודת מבט למסלול

בשעה זו כבר תהיו רעבים, אבל בטח שלא תרצו להתנתק מהתחרות. הרי בישראמן אפשר לצפות גם תוך כדי אכילה. כל מקום שתבחרו בו על הטיילת מאזור מלון הילטון מלכת שבא בצפון ועד לקניון מול הים בדרום יהיה מספיק טוב לצפייה, אם תשבו כמובן בכיסאות שבחוץ. אבל קחו בחשבון את המצב הבא – מצד אחד אתם יושבים ומתענגים לכם, מצד שני כל מה שתראו מולכם הם אנשים סובלים. תפגשו את מסיימי חצי המרחק שמריחים את הסוף, אבל גם את משתתפי המרחק המלא כשהם רק בחצי הראשון של ריצת המרתון שלהם. הם יעברו מולכם במבט מיוסר בדרך לנקודת הפרסה, ויחזרו מולכם כעבור כמה דקות במבט עוד יותר מיוסר ובידיעה שהדרך שלהם עוד כל כך ארוכה.

14:30 הליכה להוריד את האוכל עד לכיכר מרידיאן ובחזרה

את ארוחת הצהריים צריך לעכל איכשהו, אז ההמלצה שלנו היא על הליכה של 20-30 דקות דרומה דרך הטיילת לכיוון נמל אילת. קצת לפני תראו את כיכר מרידיאן ותגלו שזו אחת הנקודות החמות של הישראמן, במיוחד מהשעה הזאת והלאה אל תוך הערב ושעות הלילה. זו תחנת עידוד קולנית במיוחד, עם מוזיקה שעושה טוב לרצים שסיימו את הירידה מהרי אילת ובדיוק בשלב הזה מתחילים להרגיש את העומס ברגליים. הרצים מגיעים מכל הכיוונים, כי הם ממשיכים לרוץ לכיוון ריף הדולפינים ומשם חוזרים צפונה. בקיצור, עוד חווית ישראמן שהיא חובה למי שעדיין לא היה במקום הזה תוך כדי התחרות.

גם לקהל יש אפשרות ליהנות מהנופים | צילום: ניר עמוס

15:45 שער הסיום – מי המנצח של ישראמן 2019?

אם טעמתם מאווירת שער הסיום וראיתם את מנצחי חצי המרחק, חכו שתראו את הגיבורים הגדולים של האירוע הזה ותנו כבוד לספורטאי הראשון שיחצה את קו הסיום אחרי 3.8 ק"מ של שחייה, 180 ק"מ של רכיבה ו-42.2 קילומטרים של ריצה. אף מנצח בהיסטוריה של הישראמן לא הצליח להסתיר את הרגשות שלו במעמד הזה, וגם חובבי ספורט מושבעים שצפו בלא מעט תחרויות גדולות בכל ענפי הספורט יעידו שמדובר במעמד מרגש במיוחד בכל קנה מידה. ואם כבר הגעתם לכאן, קחו לכם עוד שעה ואפילו שעה וחצי כדי לפרגן מהיציע לכל אנשי ונשות הברזל המהירים ביותר.

17:30 בירה של שעת בין ערביים על המרינה

 אין כמו שעות בין הערביים של יום שישי בכל מקום בארץ, ובטח שבבתי הקפה על המרינה של אילת, בדיוק מאחורי מלון לגונה. אתם יושבים עם בירה או כוס יין מול הסירות, וכן, גם כאן אתם רואים את משתתפי הישראמן תוך כדי ריצת המרתון שלהם, בין האור לחושך כשברקע השמש שוקעת לה. חלקם מתקרבים לקו הסיום, לאחרים יש עוד 3 או 4 שעות להמשיך ולסבול. כאן תרצו ליהנות מהרגע מצד אחד ומצד שני לעודד את כל מי שעובר לידכם. הם כל כך צריכים את זה.

20:00  החגיגה האמיתית בשער הסיום

את זה אסור לכם לפספס, כל מי שמכיר את הישראמן יודע שהרגעים המרגשים ביותר שייכים לאו דווקא לספורטאים החזקים ביותר. מי שמסיים את התחרות המפרכת הזאת ב-14 שעות ואפילו ב-17 שעת הוא אולי פחות מהיר, אבל לא פחות נחוש. הפינישים הכי מרגשים של הישראמן קורים על קו הסיום בשעות האלו, והאנרגיה של הכרוז ושל הדיג'יי מופנית לכך בהתאם. בשעות האלה אתם תחוו בצורה החזקה ביותר את חג הישראמן, ובתוך כל זה תקבלו המון השראה מכל אחת ואחת שעושים את הבלתי יאמן וחוצים את קו הסיום. זה בהחלט משהו לקחת אותו לכל החיים, וזו לא הגזמה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג