לא לנשים בלבד

אחרי טריאתלון הנשים, שמו לעצמן הנשים יעד חדש - טריאתלון תל אביב. לחלקן זו תהיה הפעם הראשונה בטריאתלון מעורב, ולצד ההתרגשות הגדולה יש גם הרבה שאלות. מור שלזינגר בראיון עם דלית שיפ וטלי פינק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אחרי טריאתלון הנשים, שמו לעצמן הנשים יעד חדש – טריאתלון תל אביב. לחלקן זו תהיה הפעם הראשונה בטריאתלון מעורב, ולצד ההתרגשות הגדולה יש גם הרבה שאלות. מור שלזינגר בראיון עם דלית שיפ וטלי פינק

מאת:מור שלזינגר


לכבוד טריאתלון תל אביב הקרב ובא פניתי לשתיים מהמאמנות שליוו אותנו לקראת טריאתלון נשים, טלי פינק ודלית שיף. שתיהן הסכימו לחלוק איתנו מנסיונן, ומציידות אותנו בטיפים חשובים לקראת הטריאתלון.

ספרי קצת על המסלול בתל אביב?
טלי:
טריאתלון תל אביב מתאפיין בראש ובראשונה בדרפטינג ברכיבה, שהופך את התחרות למיוחדת, מהירה וכיפית. השחייה היא בחוף מציצים, שיש בו מים מאוד רדודים, ולכן רצים חלק ארוך יחסית במים עד שמגיעים לעומק שניתן לשחות בו. הריצה לשטח החלפה ארוכה קצת יותר מהרגיל, ודאי לקחת את זה בחשבון כשמתחילים לרוץ לשטח החלפה: זה לא המקום לעשות את הספרינט של החיים.

החלק של הרכיבה הוא ארוך יחסית למקצה הספרינט: 26 ק"מ, וסך הכל המסלול שטוח ומהיר לרכיבה. הריצה היא בתוך הפארק, מסלול שטוח יחסית למעט עליה קטנטנה לגשר. בסך הכל, מסלול נחמד, שמוכר לרבים מאיתנו שרגילים לרוץ בפארק.

דלית: בכניסה לים יש קטע שצריך להזהר ממנו בגלל הסלעים, אבל סך הכל רוב השחייה נמצאת במתחם המוגן על ידי שוברי הגלים. לפעמים יש סחיפה חזקה יחסית, כמו בשנה שעברה שהיתה סחיפה חזקה שמאלה. לשם כך מומלץ למצוא נקודת ציון בולטת בחוף שתוכלו להתפקס עליה בחזרה: מבנה גבוה, דגלים וכו’, ולהקפיד לשחות כל הזמן לכיוון נקודת הציון שבחרנו. כך נוכל לצאת לחוף במקום הנכון גם אם יש סחיפה. מסלול האופניים יחסית מהיר ושטוח. 2 ק"מ לקראת הסיום כדי להוריד לפלטה קטנה, ולהתמקד בסיבובי רגליים מהירים כדי להכין את הרגליים לריצה.

המעבר מהאופניים לריצה בדרך כלל קשה, כי מדובר בשרירים שונים. אפשר לרוץ יותר רגוע את הקילומטר הראשון, לתת לגוף להתרגל. כדאי לנסות לעשות נגטיב ספליט: לרוץ את החצי השני של המסלול מהר יותר. ובודאי לתת בריצה את כל מה שנשאר, לא לשמור כוחות. מסלול הריצה הוא נוח, אין עליות (למעט בגשר). כדאי לזכור שהפארק לא סגור: יש הרבה צועדים, רוכבי אופניים ורולר בליידס. אז להרים את הראש ולהסתכל קדימה, שלא יהיו תאונות. בקו הסיום לחייך: עשיתן זאת זאת שוב!

איך טריאתלון תל אביב לעומת טריאתלון נשים?
דלית:
בטריאתלון נשים מרגישים את העצמה המיוחדת באויר, ובטריאתלון תל אביב זה הפנינג עצום: אחת התחרויות הכי גדולות שיש בארץ. בנוסף, הטריאתלון מתאפיין בכמות גדולה מאוד של חיילים ושל אנשים שמתנסים בפעם הראשונה בטריאתלון. בנוסף, בזכות המיקום המרכזי בלב תל אביב יש גם הרבה מאוד מעודדים לאורך המסלול.

טלי: בעיני ההבדל המשמעותי הגדול בטריאתלון תל אביב זה הדרפטינג באופניים. יש כאן תחושה מיוחדת של שיתוף ושל עבודת צוות בקטע הרכיבה, שאין בטריאתלונים אחרים.

מה לגבי ההכנות שלפני התחרות?
טלי: מבחינת תזונה, ביום שלפני כדאי להתחיל עם ארוחת בוקר טובה, בצהריים פסטה, אפשר עם קצת חלבון (גבינה או עוף) ובערב פסטה. כדאי ללכת לישון מוקדם ככל שאפשר. ביום התחרות צריך להספיק לאכול עוד פעמיים לפני תחרות: פעם אחת ממש עם הקימה, למשל סנדויץ עם ריבה או דבש, ועוד משהו קטן לפני ההזנקה, כמו חצי סנדויץ או חטיף.

דלית: כדאי לארגן יום קודם את כל הציוד, לפי רשימה מסודרת. מי שיכולה כדאי גם לקחת את המספרים יום קודם, כדי להיות ערוכות. בערב קודם כדאי להקפיד על ארוחת ערב עשירה בפחמימות, למשל פסטה, וכמובן לא לנסות רטבים חדשים שאנחנו לא מכירים. בבוקר התחרות עד הזינוק כדאי לסיים בקבוק של משקה איזוטוני או מים. לאכול בבוקר מה שאתן רגילות לאכול לפני כל אימון. להקפיד ללכת לשרותים בנחת לפני הזינוק, ולא בדקה התשעים.

מה לגבי הרכיבה והדרפטינג?
דלית:
היות וזו תחרות עם דרפטינג חשוב להיות מאוד זהירות במסלול הדרפטינג, ולהקפיד במיוחד לשמור על הימין. מי שלא יודעת לעשות דרפטינג, ולא תרגלה את זה באימונים, כדאי שלא תעשה את זה כדי להמנע מפציעות. המסלול שטוח ומתאפיין בדבוקות גדולות, אז פשוט לשמור מרחק. מי שיודעת לעשות דרפטינג, כדאי מאוד שתרכוב בדבוקה, כי אז הרגליים רעננות לריצה. מי שרגילה לאכול על האופניים, יכולה אחרי 2.5-3 ק"מ לקחת ג’ל (כמובן עם מים ולא עם משקה איזוטוני).

טלי: רכיבה בדרפטינג מחייבת זהירות מרובה יותר, ומיועדת לרוכבים מנוסים יותר. דרפטינג זה משהו שצריך להתאמן עליו. אם זה הטריאתלון הראשון שלך, או אפילו השני, ולא התנסית ברכיבה בתוך פלוטון כדאי להמנע. חשוב להבין שרכיבה בתוך פלוטון זה משהו שונה, ויש כללים בלתי כתובים בכל הנוגע לעבודה קבוצתי. למשל, אם נוצר מצב שאת יושבת מאחור, ועושה דרפטינג על רוכבים אחרים, אל תתפלאי אם הם ינסו לנער אותך ולהפטר ממך. מצד שני אם את זו שמובילה את הפלוטון כל הזמן, כדאי שתנסי להתקדם לפלוטון שלפניך. בדרך כלל נהוג להתחלף בהובלה. יש דיבור בתוך התחרות: "תעבור קדימה… תחליף אותי… תנוח קצת… בוא ננסה להצמד לפלוטון הבא…" וכו’. בדרפטינג מגיעים גם למהירויות גבוהות יותר ויש פה גם עניין שצריך להזהר יותר.

הולך להיות חם בשבת, במיוחד למי שמזנקות בספרינט בשעה מאוחרת. מה ההמלצות שלך?
טלי:
אני ממליצה להתחיל לשתות כמו שצריך כבר ביום רביעי. לשתות הרבה יותר מכרגיל, בעיקר משקה איזוטוני, עוד קדום, להגיע רוויה לתחרות. להכין על האופניים בקבוק אחד לפחות של משקה איזוטוני ולסיים את אותו במהלך הרכיבה. במהלך הריצה להקפיד לשתות כמה שיותר: בכל עמדת שתייה לקחת מים לשתות קצת ולקרר את הגוף. הראש במיוחד מאוד מתחמם, ולכן מומלץ לשפוך גם על הראש. גם בסיום התחרות להקפיד לשתות כמה שיותר.

דלית: כמובן כדאי לרוץ עם כובע. למרוח קרם הגעה לפני הכניסה למים. הזינוק מאוחר, ולכן כדאי להקפיד לשהות במקום מוצל כמה שיותר בזמן שממתינים לזינוק. כדאי גם להעדיף משקה איזוטוני על פני מים.

מילות סיכום לפרידה?
דלית:
בהצלחה לכולן. הכי חשוב להנות, וכך ניתן להפוך את הטריאתלון לחלק מאורח חיים בריא.
טלי: שיהיה בכיף, להנות מהתחרות, במיוחד מהרכיבה ששונה בתחרות הזו ומאוד מהנה.

בהצלחה לכולנו ב-27.6.09 בטריאתלון תל אביב. תודה מיוחדת לדלית שיף מקבוצת פרפקט באלאנס וטלי פינק מקבוצת אנדיור שממשיכות ומלוות אותנו גם אחרי טריאתלון נשים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג