"לא האמנתי שראיתי שירדתי מ-5 שעות בחצי ישראמן"

"לישראמן השנה הגעתי מוכן יותר, חכם יותר ומנוסה יותר", כך מספר אמיל שחקלדיאן שהגיע במקום הרביעי בחצי איש ברזל בישראמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השנה חיכיתי בציפייה רבה לזנק למקצה חצי איש ברזל במקצה העילית בישראמן. זו היתה עונה ארוכה שכללה מספר תחרויות של האיגוד בארץ ותחרות אחת של חצי איש ברזל בחו"ל שנתנה לי הרבה ביטחון שאני מסוגל לשבור את מחסום ה-5 שעות. לאחר שהשנה בטריאתלון אילת הגעתי בשיא הכושר לתחרות מאוד מוצלחת מבחינתי, המשכתי לעוד בלוק אימונים לקראת תחרות המטרה שלי בישראמן. באימוני השחייה הגברתי יותר אימוני סבולת ומהירות. ברכיבה הרחבתי יותר תרגול ורכיבה על כביש 12, על מנת ללמוד, להכיר ולהבין איפה אפשר ללחוץ יותר. בריצה הרחבתי בעיקר את ריצות הטמפו (קצב).

זינוק לחצי ישראמן

ביום התחרות הזמינו אותנו להתייצב על קו הזינוק והיינו שם 14 ספורטאים וספורטאיות במקצה העילית. נשמתי נשימות עמוקות אחרונות לפני הצופר וזינקנו למים. היה זה זינוק מהיר ולאט-לאט נוצר "נחש" מפותל במים. אני מתייצב על רגלים של המובילים וחייב לציין שהקצב היה מאוד גבוה. התקרבתי לסיום השחייה וראיתי (וגם שמעתי) את הקהל – זה היה רגע מטורף לצאת מהמים כאשר מעודדים אותך כל כך הרבה אנשים על שפת הים.

מאושר על קו הסיום. אמיל שחקלדיאן | צילום: צלמי שוונג

החלפה ויציאה לרכיבה

הייתי ממוקם במקום שלישי בתחרות. עיכוב קטן בהחלפה עם הכפפה אותה לא הצלחתי להלביש על היד ויצאתי לרכיבה, תוך כדי שאני פוגש את אשתי לא רחוק מהבית שלנו וצועק לה בצחוק "אולי אקפוץ לנח בבית קצת". מגיעים לעליית נטפים ושם עוקף אותי "אודי הטייס" (אודי אלחנתי) ועכשיו אני ממוקם רביעי.

רכבתי את המסלול בדיוק לפי הוואטים שתכננתי ולמזלנו מזג האוויר האיר לנו פנים, ורכבתי אפילו בזמן מהיר יותר ממה שתכננתי 2:55 שע'.

יורד לריצה

החלפה מהירה לריצה והגוף מתחיל להיפתח לתוך הירידה התלולה והמהירה שמשקיפה על הים האדום המשגע. רואה את המתחרים מקדימה ויודע שיש מתחרים שדוהרים מאחוריי.

מגיעים לכיכר מירידאן ועכשיו מתחילה הריצה האמיתית. 5 ק"מ אחרונים הגוף מתחיל לכאוב לי והראש במלחמה מול ה"שטן". עובר מול המתחרים על המסלול חלקם גם כואבים וחלקם עדיין רעננים. ממשיך לחפור עם הרגליים עוד קילומטר ועוד קילומטר. לקראת הסוף הגוף קצת נפתח ויש תחושת הקלה שעוד שנייה מגיע הסוף.

אני נכנס לישורת האחרונה רואה 4:51 שע' על השעון של קו הסיום ולא מאמין! חוצה בגאווה ואושר רב, מסיים במקום הרביעי. הגשמתי חלום בזכות התמדה, עקביות ומוסר עבודה.

נרשמתי כבר לחצי של שנה הבאה… עכשיו מתחילים להתאמן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג