לא באמת זכיתם בנעליים: הונאת הרשת שמציפה את המדינה

פרסום ברשת המתחזה לאדידס מבטיח במתנה אלפי זוגות נעליים, בפועל מדובר בהונאת רשת רחבת היקף. אל תפלו בה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא באמת זכיתם באולטרה בוסט של אדידס: בימים האחרונים מופץ (שוב) באפליקציות המסרים המיידים פרסום מנוסח היטב שמרבה להפיל גולשים תמימים בפח. אם נתקלתם בפרסום הימנעו מלשתף אותו וללחוץ עליו, שכן מדובר בהונאה שמטרתה לגנוב את פרטי המשתמש האישיים ולהשתמש בהם. אדידס מיהרה להוציא הודעה רשמית שבה היא מכריזה כי, "הפרסומים המזמינים להשתתף בהגרלה הם תרמית והטעיה של גורמים לא ידועים".

ההודעה הרשמית של אדידס על התרמית

נתחיל מהסוף: אין מתנות חינם. יותר נכון לומר ישנן כאלה לעתים, אולם בטח שלא כשמדובר באלפי נעלי ריצה במתנה ואקססוריז ממותגות אחת היצרניות הרווחיות והגדולות ביותר בעולם. על אחת כמה וכמה המתנות לא יינתנו תמורת שיתוף באפליקציות מסרים מידיים. במלים אחרות, נעליים אמנם לא תקבלו במתנה, אולם הצפה של אלפי פרסומות במייל וברשתות החברתיות דווקא כן. 

באופן כללי לפני כל מחשבה לשתף פרסום והונאה שכזו, יש לשים לב למספר נקודות שימנעו מכם ליפול בפח: ראשית, יש לשים לב כי הקישור אמין ונושא את שם החברה. אמנם במקרה הנוכחי הקישור נראה כזה לכאורה, אולם ניתן לשים כי הוא מתחיל ב-www.adi-das כשלמעשה המקף – המחבר בין האותיות מרמז על הונאה. שנית, יש להיכנס לאתר ידנית לאתר הרשמי (במקרה הנוכחי www.adidas.com) ולחפש אזכור כלשהו אודות הפרסום המדובר, או לחילופין בדף הפייסבוק הרשמי של החברה, באמצעי התקשורת ועוד. באם לא קיים אחד כזה  הדבר אמור להדליק נורה אדומה בוהקת וגדולה. 

אל תפתחו. ההונאה שנשלחת בווטסאפ

הדבר השלישי והאחרון נוגע לתוכן: אף פרסום והגרלה נושאת פרסים, גדול ומפתה ככל שתהיה, לעולם לא יתחיל במלים, "וואו" או "wow"  לצד סימני קריאה, בטח שלא אצל חברות גדולות. זה פשוט לא עובד בצורה כזו, וגם לא יעבוד, שכן החברות המדוברות לעולם לא יפתו את לקוחותיהם הנאמנים בצורה ילדותית שכזו. 

אם כבר קיבלתם את הקישור המדובר, הימנעו מלשתף אותו ובראש ובראשונה ללחוץ עליו. אמנם על פניו מדובר במעשה קונדס ותו לא, אולם לאחר הלחיצה יתבקש המשתמש למלא את פרטיו האישיים  ופה טמונה הבעיה העיקרית. לאחר מילוי הפרטים האישיים עובר הזיהוי לחברות צד שלישי שפשוט ישתמשו במידע שהוזן על מנת "להפציץ" את המשתמש בפרסומות מעיקות וכו׳. אמנם לא מדובר בהפסד כספי ונזק עצום, אך עדיין מדובר במטרד מציק במיוחד. 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג