לאחר 25 שנה: שיא ישראלי ללונה צ'מטאי-סלפטר ב-1500 מ'

הזיא הזה חיכה 25 שנה שינפצו אותו והיום זה קרה באליפות ישראל באתלטיקה ולונה צ'מטאי-סלפטר אחראית לשבירתו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השיא הישראלי בריצת 1500 מ' היה שייך לעדנה לנקרי ומחזיק מעמד מ-1993. היום (רביעי), הצליחה לונה צ'מטאי-סלפטר לנפץ אותו לאחר לא פחות מ-25 שנה שהוא כיכב בספרי השיאים ולהעמיד אותו על 4:11:55 דק'. בשנים שעברו מאז היינו עדים לתקופות יפות בריצות הספרינט וגם בריצות הארוכות, אבל הריצות למרחקים בינוניים לא ממש התפתחו.

מתכוננת לאליפות אירופה. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: צלמי שוונג

מה עוד צפוי היום?

100 מטר גברים (יום רביעי, 21:15) 

אמרי פרסיאדו שלט בריצה הזאת ב-4 אליפויות ישראל האחרונות, וזה גם עזר לבנות את מעמדו כספרינטר המוביל בארץ. השנה, בזמן שפרסיאדו העביר חלק גדול מהזמן במכללות, אלוף ישראל לנוער גל ארד התקדם משמעותית. בסוף מאי הוא שבר את השיא הישראלי לנוער בתחרות בחיפה וקבע 10.45 שניות. באמצע יוני הוא התמודד נגד פרסיאדו במסגרת ליגת המועדונים וניצח אותו בפער של 10 מאיות ובתוצאה של 10.52 שניות. איזה יופי של חימום לקראת הקרב האמיתי בין השניים.

ארד הוא בן 18 ונחשב להבטחה גדולה בריצת ה-100, פרסיאדו בן ה-24 קבע בקיץ שעבר את השיא האישי שלו בריצת ה-100 עם 10.38 שניות  מצד שני, השנה הוא מתמקד יותר במרחק הכפול (אליו נגיע בהמשך) והשאלה הגדולה היא עד כמה הוא יתן מעצמו בריצה הזאת. במידה וכן ובתנאים טובים, ההתמודדות בין השניים האלה על התואר יכולה להוביל לריצה מהירה מ-10.40 שניות, מה שלא נראה הרבה מאוד זמן באליפויות ישראל. בתסריט האופטימי ביותר, שניהם יקבעו שיאים אישיים.

100 מטר נשים (יום רביעי, 21:10)

גם כאן צפויה תחרות שלא נראתה כאן כבר הרבה זמן, וגם יש סיכוי לשבירת שיאה הישראלי המיתולוגי של אסתר שוט שחמורוב (11.45 שניות) שמחזיק מעמד משנת 1972. מי שכמעט ושברה אותו לאחרונה היתה דיאנה וייסמן, שקבעה בתחרות בצרפת 11.48 שניות. אז שיא ישראלי לא היה שם, אבל כן היה היא אישי אדיר וקביעת קריטריון לאליפות אירופה בברלין.

אולגה לנסקי חזרה מחופשת לידה ולאחרונה קבעה תוצאה של 11.79 שניות. גל קדמון שהיא אלופת ישראל לנוער קבעה לאחרונה שיא אישי של 11.81 שניות, והיא בהחלט יכולה לתת פייט בקרב על המקום השני.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג