כשכמה מהרצים המהירים בארץ הגיעו לשמוע הרצאה על נעליים מתקנות

אסיקס השיקה את דגם הנעליים החדש שלה GEL KAYANO 30, וקהילת הרצים הגיעה לברך, להתחדש וגם לשמוע הרצאה מרתקת על פציעות ריצה שכיחות וכיצד הנעליים יכולות לסייע למנוע אותן. וגם: האם "נעליים מתקנות" הוא מונח שעוד נשמע עליו רבות בקרוב?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עופר צחר מרצה בהשקה של אסיקס | צילום: נוי ערקובי

כל מי שעבר בנמל תל אביב בשבוע שעבר חש בהתרחשות מיוחדת ליד החנות של אסיקס. לא בכל יום מתכנסים כל כך הרבה רצות ורצים מהירים במיוחד באותו מקום. היה זה יום חג ברשת, עם השקת דגם הנעליים החדש ASICS GEL KAYANO 30.

כבר שניות ספורות מכניסתי לחנות שמעתי לראשונה את המונח "נעליים מתקנות". מונח שידובר עליו באותו הערב עוד פעמים רבות. המשמעות במילים פשוטות הן נעליים שעוזרות למי שבמהלך הריצה חווה קריסה פנימה של קשת כף הרגל, לתקן זאת ולתמוך בכף הרגל באמצעים טכנולוגיים ייחודיים. קריסה כזו יכולה להיגרם בעקבות מבנה כף רגל (כמו פלטפוס לדוגמה), סגנון הריצה, משקל עודף ועוד. ולא משנה מה הגורם, התוצאה היא בדרך כלל סיכון בפציעה.

מנסים את האסיקס Gel Kayano 30 על המסילה | צילום: נוי ערקובי

הניסיון של אסיקס גם בהשקה עצמה הוא לשנות את השיח ולגרום לרצים חובבים (כמו כותב שורות אלו ממש), להכיר לראשונה את המונח ולקחת אותו בחשבון בבחירת נעלי הריצה שלהם. זאת לצד הגורמים הרגילים המשפיעים עלינו בבחירת נעליים כמובן כמו נוחות, התאמה אישית וגם המראה החיצוני והמחיר.

כדי שלא יהיה כל בלבול במונחים והנוכחים יבינו את התמונה במלואה, ההשקה כללה הרצאה מרתקת של הפיזיותרפיסט עופר צחר. צחר הסביר במילים שכל אחד יכול להבין מה זו פרונציה (השטחה של קשת כף הרגל שמתרחשת בצורה טבעית בריצה/הליכה) ומה זו היפר פרונציה (השטחת יתר של קשת כף הרגל, שגורמת ל"קריסה" ולעתים לכאב או מגבלה). כמו כן הסביר איך ניתן לזהות היפר פרונציה, מתי כדאי לטפל ואיך נעליים מתקנות קשורות לעניין.

עופר צחר מרצה בהשקה של אסיקס | צילום: נוי ערקובי

"פעם נעליים מתקנות היו כאלו שנותנות תמיכה אבל גם היו לרוב מגושמות, לא אסתטית ולא נוחות", מסביר צחר, "את זה בדיוק ניסו לשנות ב-KAYANO". בהמשך, פירט על הפציעות הנפוצות ביותר בריצה, עד כמה הן נפוצות וכיצד ניתן למנוע או לטפל בהן. לפי ההנהון של רבים מהנוכחים, הם חוו במהלך הקריירה לפחות חלק מאותן פציעות ומבינים שגם הם תרמו לסטטיסטיקה.

לצד החלק המקצועי, היה נחמד לראות את היחס החם לו זוכים הספורטאים והספורטאיות אותן אסיקס מאמצת. לכל אחד מהם חיכתה קופסת נעליים עם הדגם החדש ועליה זר פרחים קטן עם השם שלו/ה והכיתוב "אוהבים שאתם איתנו", כרפרור ליום האהבה. "זה פרויקט מדהים, וזה כיף להיות חלק מהמשפחה הזאת", סיפרה המרתוניסטית המעוטרת הוותיקה אירנה אור קונובלוב, "אני רצה בתחרויות עם ה-METASPEED, אבל בהחלט אנסה לרוץ עכשיו עם ה-KAYANO באימונים".

אירנה אור קונובלוב | צילום: נוי ערקובי


הכתבה בשיתוף אסיקס. לרכישת ASICS GEL KAYANO 30 לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג