"כרגע אני בתוך הרשימה האולימפית, אבל דברים יכולים להשתנות בתחרויות שנותרו"

הוא נחוש, עקבי ושאפתן, הטריאתלט רן שגיב מגיע לראיון בשוונג כשברקע הוא מתמודד עם מתח גבוה לקראת המשחקים האולימפיים של טוקיו, בתקווה שישיג את הניקוד להתחרות שם לצד אחיו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עולם הטריאתלון עוד לא זכה לעדנה שכזו מאז ייצג את ישראל רון דרמון במשחקים האולימפיים של ריו 2016. אם הדברים ימשיכו כמתוכנן, צפויים לעלות על המסלול במשחקי טוקיו הקרובים שני טריאתלטים תוצרת כחול לבן. אבל הדמיון הישראלי אף פעם לא הלך מספיק רחוק בשביל לחשוב ששני הטריאתלטים שיזנקו יהיו אחים. רן שגיב, אחיו הצעיר של שחר שגיב הטריאתלט הבכיר בישראל, עומד בפני תקופה מסעירה ומותחת. הוא אמנם נמצא בתוך הרשימה האולימפית לטוקיו, אך לא מספיק עמוק בתוכה ולכן כל תחרות כרגע שלו או של מתחריו תקבע אם הוא בפנים או לא. אם תהיתם עד כמה ספורט מקצועני הוא פסיכולוגיה ופיזיולוגיה משולבים זה לצד זה, אז בסיטואציה שנועדה לפתחו של רן, ניתן להבחין בקשר ההדוק והעמוק שביניהם. שוחחנו עם רן שגיב על מנת לבדוק מה התחושות שלו בימים אלו.

"אני ספורטאי שתמיד מכוון גבוה" | צילום: באדיבות רן שגיב

ראיון אישי עם שחר שגיב

רן, השנה האחרונה היתה לא פשוטה מבחינת האימונים והפסקת התחרויות. איך זה השפיע עליך?

רן שגיב: "השנה הזאת בהחלט איתגרה אותי מכל זווית אפשרית. בתחילת הקורונה, בתחרות האחרונה שעוד התקיימה באוסטרליה, סיימתי באמצע הרכיבה לאחר ההתרסקות קשה שבה שברתי את הלסת. לאחר מכן נאלצתי להתמודד עם בעיות בריאותיות נוספות כתוצאה מהתאונה ופציעות בחודשים שלאחר מכן. הפציעות הללו לא איפשרו לי להגיע במיטבי לאליפות העולם בהמבורג בשנה שעברה ולכן התחרות הסתיימה מבחינתי באכזבה גדולה, אבל גם בראייה אופטימית לעתיד. כמה חודשים לאחר הקורונה החלטתי לעזוב את מסגרת האימון בווינגיט ולהצטרף לקבוצה בינלאומית ולהתאמן תחת מאמן חדש. זה צעד שרציתי לעשות כבר הרבה זמן וההפסקה שנגרמה כתוצאה מהקורונה נתנה לי את האפשרות הזאת. באופן כללי היה לי מאוד קשה לא להתחרות, כי אני ספורטאי שמאוד ניזון מהאתגר הבא, אבל ניסיתי להישאר מפוקס בדברים שאני יכול לעשות ושיביאו אותי טוב יותר לעונה הבאה והחשובה. דווקא במהלך התקופה הזאת גיליתי שאני אוהב להתאמן הרבה יותר ממה שחשבתי, למרות שהיתה גם שחיקה גדולה".

לפני כשנתיים סיימת במקום השלישי באליפות העולם עד 23: עד כמה אותו הישג הזין אותך ותדלק את השאיפות שלך מאז ועד היום.

"לא יכולתי לבקש סיומת טובה יותר לשנה הזאת גם המדליה באליפות העולם וגם תחרויות טובות בסבב העולמי שהכניסו אותי למקום טוב ברשימה האולימפית ובהחלט שאם כבר להיכנס לשנה של מגיפה עולמית, אז להיכנס אליה אחרי שנה כזאת ששברתי בה כל כך הרבה תקרות זכוכית. מצד אחד ההישג הזה תדלק אותי מאוד באותה נקודת זמן כי פתאום התחלתי להשיג את כל הדברים שעד לא מזמן רק חלמתי עליהם. מצד שני עבר לא מעט זמן מאז אותה תחרות וכמובן שנקודת ההתחלה החדשה היא לא מאותה תחרות. לכן כרגע אני מנסה לשאוף מההישג הזה את הכוח שהוא יכול לתת לי, אבל אני ספורטאי שתמיד מכוון גבוה ואחרי שהשגתי מטרה אחת, אני כבר עם הראש במטרה הבאה. המדליה הזאת היתה מדהימה, אבל מבחינתי היא כבר בעבר וכרגע אני מתמקד ביצירת הישגים חדשים ומשמעותיים יותר".

בתחרות האחרונה במליאה שבספרד הגעת במקום ה-20 ואמרת שאתה מאוכזב מהתוצאה. מה היה שם שלא התחבר עבורך?
"יצא לי לא מעט זמן להיות מחוץ לסבב התחרויות הבינלאומי ולכן ידעתי שאני אצטרך לצבור מומנטום מחדש ולהשתפר מתחרות לתחרות. במליאה השחייה פחות התחברה ובתחרות כמו זאת זה הכריע. אבל מליאה היתה רק תחרות הכנה, אני לוקח את הדברים הטובים והרעים וממשיך הלאה".

עם האח שחר (מימין) באימון משותף | צילום: באדיבות רן שגיב

איך נראה יום האימונים שלך?
"שבוע אימונים ממוצע שלי כולל כ-24 שעות אימון והוא מכיל כ-20-25 ק"מ שחייה, כ-300-350 ק"מ רכיבה ו-70-80 ק"מ ריצה. היום מתחיל בשעה שמונה עם האימון הראשון ובדרך כלל הוא מלווה באימון נוסף בצהריים. לאחר מכן יש מנוחה ואז אימון נוסף אחר הצהריים".

מה הענף החלש אצלך מבין השלושה ושאותו חשוב לך לשפר.
"השחייה נחשבת אצלי לענף פחות יציב שאני לא מצליח לדייק בו בכל תחרות, אבל אני מתמקד כרגע יותר בביצוע השלם ולהתחרות בצורה הטובה ביותר ולא בענף ספציפי".

מה כוללת התזונה היומית שלך?
"לגבי התזונה אני לא נמנע מיותר מדי דברים. אני משתדל שהתזונה תהיה מאוזנת ושאני אקבל הכל מהכל. האתגר הוא בדרך כלל לאכול מספיק ולא לאכול פחות".

שלושה אימונים ביום | צילום: באדיבות רן שגיב

אילו תחרויות נשארו לך עד המשחקים האולימפיים ביולי?
"נשארו לי מספר תחרויות שיתנו לי ניקוד למשחקים האולימפיים בטוקיו. התחרויות שעל הפרק הן ביוקוהומה שביפן, באיטליה, אנגליה ובמקסיקו. לאחר מכן אתחרה במספר תחרויות בסבב העולמי".

איך אתה מתמודד עם הלחץ לקראת המשחקים האולימפיים כשאתה עדיין לא יודע אם תשתתף בהם או לא.
"אני סוחב איתי את המתח הזה כבר שנה אז קצת למדתי לחיות איתו. אני מנסה לחשוב כמה שפחות על מה יהיה ויותר על מה אני יכול לעשות עכשיו. כספורטאי אתה חייב שיהיה לך את היכולת לעמוד בלחצים גבוהים ועדיין לתפקד ברמה הגבוהה ביותר. בסופו של דבר אני מגיע להתחרות במטרה לתת את הביצוע הטוב ביותר וזה לא משתנה. המטרה היא להתחרות הכי טוב שאני יכול ובזה אני מתרכז עכשיו. כרגע אני נמצא בתוך הרשימה האולימפית, אבל הניקוד עוד לא נסגר ודברים יכולים להשתנות בתחרויות שנותרו, כך שהמטרה היא לשמור על המיקום שלי או להתקדם. את חישוב הסיכויים אני משאיר לאחרים, אני מתרכז בלהתחרות כרגע".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג