כמה שחיינים ישראלים נראה בריו 2016?

אחרי שעברנו על רשימת האתלטים, הגענו לשחיינים שיפתחו עוד לפניהם את המשחקים האולימפיים כבר ביום שאחרי טקס הפתיחה - כרגע ישנם 6 ישראלים בפנים, אבל אליפות אירופה בפתח והמספר עוד יכול לעלות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחיינים מזנקים לבריכה במכון וינגייט
שחיינים מזנקים לבריכה במכון וינגייט

ראו גם: כמה אתלטים ישראלים נראה בריו? 

המשחקים האולימפיים בריו מתקרבים, טקס הפתיחה באצטדיון המרקנה יתקיים בדיוק בעוד פחות משלושה חודשים (5 באוגוסט) והמשלחת הישראלית הולכת וגדלה משבוע לשבוע, כשיש אפילו סיכוי שזו תהיה המשלחת הישראלית הגדולה אי פעם למשחקים אולימפיים. מבין ספורטאי המשלחת הזאת, אנחנו נתמקד באתלטים, השחיינים, הרוכבים והטריאתלט רון דרמון שעשה היסטוריה ויהפוך לנציג הישראלי הראשון מהענף הזה במשחקים האולימפיים. בחלק השני של הסקירה אנחנו מתמקדים בשחיינים, שמספרם עומד כרגע על 6 וכולנו מקווים שהוא יגדל לאחר אליפות אירופה שתיפתח בשבוע הבא בלונדון.

Amz1u_kDWG9aiAN-zjcLvBGF9haq8J-ZxbAKJ4AJqWbx (1)

בקרוב זה יתחיל בברכה האולימפית, ואנחנו רוצים לראות כמה שיותר כובעים עם דגל ישראל | צילום: ניר עמוס

שחייה

5 שחיינים ישראלים הבטיחו את הקריטריון עוד בשנת 2015, כאשר באליפות האקדמיה שנערכה לאחרונה בוינגייט הצטרפה אליהם זוהר שיקלר. בשבוע הבא תיפתח משלחת ישראלית ענקית בת 27 שחיינים את הופעתה באליפות אירופה בלונדון, והשאיפה היא שלפחות עוד שני שחיינים יצטרפו למשלחת לריו 2016.

יעקב טומרקין: טומרקין הוא השחיין הישראלי הבכיר כיום ויש שיגידו שבכלל בזכות ההישג שלו לפני 4 שנים במשחקים האולימפיים בלונדון, אז העפיל לגמר ה-200 גב וסיים במקום השביעי. בכל מה שקשור לריו 2016, הראש של טומרקין נקי כבר הרבה זמן מכיוון שהוא כבר קבע ב-2015 את הקריטריונים בשלושת המשחים החזקים שלו: 100 ו-200 גב ו-200 מעורב אישי. באליפות אירופה בלונדון הוא לא אמור להיות בשיא בגלל ההכנה לריו, אבל עדיין ינסה לרשום הישגים מכובדים. הבעיה של טומרקין בריו תהיה הקירבה בין שני המשחים החזקים שלו שהם 200 גב ו-200 מעורב אישי. המוקדמות של משחים האלו יתקיימו באותה הצגת בוקר ב-10 באוגוסט וטומרקין ייאלץ לבחור באיזה משחה להתחרות, והבחירה תיעשה אחרי אליפות אירופה בלונדון.

גל נבו: נכון לעכשיו נבו בן ה-28 הוא השחיין הוותיק בנבחרת וזו תהיה ההופעה השלישית שלו במשחקים האולימפיים אחרי בייג'ינג 2008 ולונדון 2012. למרות שלאורך הקריירה שלו המשחה החזק שלו היה 400 מעורב אישי, כרגע נבו יחרה בריו בחצי המרחק, ובאליפות אירופה ינסה לקבוע את הקריטריון גם ב-400.

אנדראה מורז: השחיינית המוכשרת שעלתה לישראל מארצות הברית אחרי המכביה האחרונה, חולמת על חצי גמר אולימפי באחד משני הספרינטים היוקרתיים והכל כך מרתקים: 50 חתירה ו-100 חתירה. שיאה הישראלי של מורז ב-100 חתירה הוא 54.40 שניות. לפני 4 שנים בלונדון הספיקה תוצאה של 54.43 שניות כדי לעלות לחצי הגמר, אבל כדי לעלות לגמר אולימפי חייבים לרדת מ-54 שניות, ולא במאיות בודדות. שיאה הישראלי של מורז ב-50 חתירה הוא 25.12 שניות וזו גם תוצאה שיכולה להביא אותה לחצי הגמר.

אנדראה מורז שחיינית ישראלית

היא גם יכולה לחלום על גמר אולימפי? אנדראה מורז | צילום: באדיבות איגוד השחייה

זוהר שיקלר: בשנת 2015 היא פספסה את הקריטריון האולימפי בשלוש מאיות בלבד וזה היה כואב, אבל באליפות האקדמיה האחרונה שיקלר השלימה את העבודה עם שיא אישי של 25.18 שניות, והבטיחה את מקומה בריו 2016 כשהיא רחוקה בשש מאיות בלבד משיאה הישראלי של מורז. זה אומר שגם שיקלר היא מועמדת פוטנציאלית לחצי גמר בריו ויהיה מעניין לראות כמה ואם בכלל היא תוכל לשפר את התוצאה שלה בבמה הגדולה ביותר בעולם. חוץ מזה, באליפות אירופה הקרובה היא תנסה להשיג את הקריטריון האולימפי גם ב-100 חתירה.

עמית עברי: במשחקים האולימפיים ב-2012 היא הרשימה כשעלתה לחצי גמר אולימפי ב-200 מעורב אישי וסיימה במקום ה-13 הכללי. נכון להיום עברי השיגה את הקריטריון האולימפי דווקא במשחה ה-100 חזה בו היא מצטיינת בתקופה האחרונה. השיא הישראלי שלה, 1:07:74 דק', היה שווה חצי גמר בלונדון 2012. בכל מקרה, באליפות אירוהפ הקרובה עברי תנסה לקבוע את הקריטריונים גם במשחים שזוהו אתה יותר לאורך הקריירה שהם 100 פרפר ו-200 מעורב אישי.

זיו קלונטרוב: במשחקי הנוער האירופיים בבאקו בקיץ הקודם הוא הפך לאחד הכוכבים של השחייה הישראלית אחרי שסיים ראשון במשחה 50 חתירה בזמן מדהים של 22:16 שניות, שהיה שווה חצי גמר אולימפי בלונדון 2012. מאז קלונטרוב לא הצליח לשחזר את ההישג הזה ובאליפות העולם לבוגרים באותו קיץ השתתף רק במשחה השליחים.

גיא ברנעהוא פותח אצלנו את רשימת השחיינים שעדיין מנסים להשיג קריטריון. למרבה הצער 50 גב זה לא משחה שקיים בתכנית האולימפית אחרת ברנע כבר היה ברשימה לריו ואפילו היה נחשב למועמד למדליה. במשחה ה-100 גב הוא כיכב לפני המשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008, אבל לקראת לונדון 2012 הוא היה רחוק במאיות ספורות מהקריטריון ולא נסע בסופו של דבר. ברנע התאמן הרבה בחו"ל בחודשים האחרונים, אך עדיין לא הצליח להשיג קריטריון וכעת הוא ינסה להביא את כל הניסיון שלו לאליפות אירופה בלונדון שם ינסה לקבוע את הזמן המיוחל ב-100 גב שהוא 54.36 שניות.

יהונתן קופלב וגיא ברנע שחיינים ישראלים באליפות העולם בקאזאן

שניהם פספסו את לונדון 2012, כל אחד מהסיבות שלו. גיא ברנע ויהונתן קופלב | צילום: באדיבות איגוד השחייה

יהונתן קופלב: מי שהיה פעם אלוף אירופה ב-50 גב ינסה גם הוא לקבוע תוצאה טובה יורת מ-54.36 שניות במרחק הכפול. אגב, לפני 4 שנים קופלב קבע את הקריטריון למשחקי לונדון, אך בסמוך למשחקים נאלץ לעבור ניתוח בגלל דלקת בתוספתן, והניתוח הזה חיסל את סיכוייו להגיע ללונדון.

דוד גמבורג: בשחייה הישראלית הוא אולי הספרינטר הטוב ביותר ל-100 חתירה אבל לריו 2016 גם הוא ינסה להגיע במשחה ה-100 גב, כששיאו האישי עומד על 54.63 שניות.

מארק חינאווי: בגילאים 14-15 הוא כיכב בתחרויות יבשתיות במשחי החתירה הארוכים, אבל כעת הוא בן 19 ורוצה להגיע לריו 2016 במשחה ה-1,500 חתירה. כדי לעשות את זה הוא יצטרך לקבוע זמן של 15:14.77 דקות. בתחרות האחרונה שבה ניסה הוא קבע זמן של 15:21.05 דקות, והיה קרוב בפחות משלוש שניות לשיא הישראלי של שילה איילון. אפשר לבנות אליו שיצליח לשפר את התוצאה שלו ביותר מ-7 שניות כי כבר היו דברים מעולם במשחים ארוכים ואולי כי בתקופה האחרונה הוא גם התאמן עם השחיין הטוב בעולם למרחק הזה, גרגוריו פלטיניירי האיטלקי.

לירן קונובלוב: שחיין ה-200 חתירה הבולט בארץ כיום יתמודד מול קריטריון לא קל שזה אומר זמן של 1:47.97 דקה כששיאו האישי עומד על 1:48.70 דקה. לא קל, אבל אפשרי.

איתי גורביץ': באליפות האקדמיה האחרונה בוינגייט הוא די התקרב לקריטריון האולימפי במשחה ה-400 מעורב אישי כשקבע 4:17.56 דקות. כדי להיות בריו 2016 הוא יצטרך לרדת מ-4:16.71 דקות.

קרן זיבנר שחיינית צילום: אלה אוזן

עוד שחיינית במשלחת הישראלית? קרן זיבנר | צילום: אלה אוזן

ג'ון מרכוס שלזינגר: השחיין שעלה מארצות הברית קבע באליפות האקדמיה האחרונה זמן של 52.81 שניות במוקדמות ה-100 פרפר. כדי להבטיח את מקומו בריו הוא יצטרך לרדת באליפות אירופה מזמן של 52.36 שניות.

קרן זיבנר: תנצל את אליפות אירופה כדי לנסות ולקבוע קריטריונים במשחי 100 ו-200 פרפר. במשחה הקצר יותר היא צריכה זמן של 58.74 שניות כששיאה האישי שנקבע לאחרונה בוינגייט הוא 59.18 שניות, וכאן יש לה סיכוי גבוה יותר לקבוע את הקריטריון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג