כל מה שרציתן לדעת לקראת טריאתלון הנשים בהרצליה

איך מתאמנים? איפה חונים? לאן כדאי למשפחות להגיע? למה לא צריך להילחץ מהשחייה בים? מדריך לקראת אחד מאירועי הספורט המיוחדים בארץ שיתקיים ב-27 במאי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איך שלא תסתכלו על זה, טריאתלון הנשים בהרצליה על שם תמר וסוזי דבוסקין ז"ל הוא אחד האירועים היותר מיוחדים בספורט העממי ובספורט הישראלי בכלל. הסיבה פשוטה – בכל שנה המפעל הזה מצמיח כמה מאות טריאתלטיות חדשות, שמתנסות בפעם הראשונה באחד מענפי הספורט היותר מורכבים שיש. 

עוד כתבות בנושא 
איך תתאמנו לטריאתלון אולימפי ראשון? 
לאיזה ציוד זקוקה הטריאתלטית המתחילה? 
10 טיפים לטריאתלטים מתחילים 

"מדי שנה, שליש מהמשתתפות הן נשים שעושות טריאתלון בפעם הראשונה", אומר דני דבוסקין שיחד עם אשתו סוזי שנפטרה לפני מספר ימים, ארגנו את התחרות הזאת לזכרה של בתם תמר שנהרגה בתאונת דרכים בזמן אימון בהיותה בת 21, כעת בעקבות מותה של סוזי ממחלת הסרטן שמה של התחרות שונה ל"טריאתלון הנשים בהרצליה על שם תמר וסוזי דבוסקין". תמר היתה טריאתלטית שהשתתפה בטריאתלון הנשים הראשון שנערך ב-1994 בעכו ובו היו 35 משתתפות בלבד. זה היה הטריאתלון הראשון של תמר ושל סוזי דבוסקין, ולמרות שאז זה היה משהו ראשוני וקטן בלי יותר מדי חשיפה, הן עצמן הבינו את גודל ההישג – לא רק ההישג האישי שלהן אלא ההישג של המפעל עצמו. ב-1996 תמר נהרגה בתאונת פגע וברח בזמן שהתאמנה על אופני הכביש שלה. החיבור של סוזי ודני דבוסקין לטריאתלון הנשים שנקרא מאז על שם תמר, היה כל כך טבעי ומאז ועד היום הם עושים הכל כדי לראות כמה שיותר משתתפות, שיחוו ביותר גדול את מה שהן באותה תחרות קטנה לפני 23 שנים.

להרשמה לטריאתלון נשים

פרט לעובדה שזה אירוע ספורט לנשים, הוא שונה מכל אירוע אחר כי השורה התחתונה שלו היא ש"כל אחת מנצחת", ואולי זה נכון שבסיומו הכותרת הראשית כן תהיה שייכת למנצחת של המקצה הארוך ביותר – אבל לא להרבה זמן. כי מה שחשוב באמת כאן, זה התרומה הגדולה של האירוע הזה לספורט הנשים ולטריאתלון הישראלי.

השנה טריאתלון הנשים יתקיים ב-27 במאי בהרצליה, וכרגיל מתוכננת שם חגיגת ספורט גדולה, שהולכת ומתאימה את עצמה משנה לשנה לעומס של האנשים שהולך וגדל. ההרשמה אגב, עדיין פתוחה והיא תהיה פתוחה עד ל-23 במאי ב-10 בבוקר. חשוב להבין שלצד המקצים שדורשים ניסיון והכנה כמו המקצה האולימפי ומקצה הספרינט, יש באירוע הזה גם מקצה עממי שמורכב מ-500 מטרים של שחייה בים, 10 ק"מ רכיבה וריצה של 2.5 קילומטרים. זה אומר שנשים שהן בכושר, יכולות להרשות לעצמם גם החלטה ספונטנית של הרגע האחרון כדי לסמן וי על משהו שהם לא חלמו עליו בעבר הרחוק.

המיקום והמסלול 

מוקד ההתרחשות של טריאתלון הנשים הוא ברחבה של קניון ארנה בהרצליה (חוף הנכים/חוף אכדיה דרום) שם ימוקם גם שער הסיום שעובר מקום לעומת השנים הקודמות. מתחת לרחבה נמצא החוף ובדרך לחוף, על המדשאה, ימוקמו שטחי ההחלפה עבור כל ארבעת המקצים: אולימפי, ספרינט, עממי ומקצה ילדות בגילאים 8-13.

הזינוק למים הוא ליד סוכת המציל הדרומית של החוף, הקרובה ביותר למזח ולקניון. בשנתיים האחרונות תנאי הים הסוערים לא אפשרו את קיומה של השחייה והמתחרות ביצעו במקום זה ריצה במים. כמובן שהשאיפה היא לראות את המתחרות שוחות, וחשוב לציין כי גם המשתתפות הפחות מנוסות בשחייה בים לא צריכות לחשוש. לצד צוות המצילים המורחב שימוקם על מסלול השחייה, יהיה בתוך המים גם צוות המדריכים של "עולם המים" שיוודאו שכל הטריאתלטיות שוחות בכיוון הנכון, יודעות מה הן עושות ובעיקר שהן בטוחות.

טריאתלון הנשים בהרצליה

בתוך המים יחכה צוות מתוגבר של מצילים ומדריכי שחייה שידאג לבטחון המשתתפות | צילום: ניר עמוס

ביציאה מהמים המתחרות יעלו לכיוון שטח ההחלפה במדשאה ומשם יצאו עם האופניים תחילה כמה מאות מטרים דרומה, ואז יפנו מזרחה. המקצים הארוכים יותר יגיעו לנתיבי איילון וירכבו שם דרומה עד לנקודת הפרסה (במקצה האולימפי מבצעים שתי הקפות). לאחר מכן חוזרים לשטח ההחלפה, כשגם מסלול הריצה יהיה לכיוון דרום ואז מזרח עד אזור כביש החוף.

המשפחות שיגיעו לעודד יוכלו להתמקם תחילה בחלק הדרומי של החוף כדי לצפות במתחרות יוצאות מהמים, ולאחר מכן הם יוכלו לחכות בשער הסיום. חשוב לציין שהגישה לכביש שמעל החוף תהיה סגורה גם להולכי רגל, ופתוחה רק למשתתפות. כמובן שאפשר יהיה לצפות בהן מהמדרכה. הזינוק הראשון יהיה ב-6:30 עם הטריאתלון לילדות, ועשר דקות לאחר מכן יוזנקו המשתתפות של המקצה האולימפי. המתחרות בספרינט יוזנקו בשעות 7:55 ו-8:05 והמתחרות במקצה העממי יוזנקו בשעות 9:30 ו-9:40. חשוב לציין שיתקיימו גם מקצי שלשות, כך שבהחלט יש מקום לנשים שרוצות רק לשחות, לרכוב או לרוץ. 

ההכנה 

בטריאתלון הנשים תמיד דואגים לתת למשתתפות את כל הכלים להכנה ראויה, ובשבועות האחרונים נערכים ברחבי הארץ מפגשים מקצועיים עם הסברים ותשובות לכל השאלות. בנוסף, בקרוב יפורסמו אימונים פתוחים שיתקיימו בסמוך לאירוע. במקביל קבוצות טריאתלון רבות נוהגות להכין טריאתלטיות חדשות לאירוע הזה, אפשר למצוא אותן בעיקר בפייסבוק ולראות אותן במקום התחרות במהלך סופי השבוע של החודש שלפני טריאתלון הנשים.

טריאתלון הנשים 2016

חוויה של פעם בשנה. טריאתלון הנשים | צילום: צלמי שוונג

ביום שישי שלפני התחרות יתקיימו באתר טריאתלון הנשים שני תדריכים מקצועיים בשעות 12:00 ו-16:00, וכמו כן מתוכנן באותו יום אימון פתוח של שחייה וריצה בהובלת המאמן יורם לבב.

יום התחרות 

חשוב שהמשתתפות יעקבו באתר התחרות אחרי שעות הזינוקים שלהן והשעות שבהן הן יוכלו להיכנס לשטחי ההחלפה. לדוגמה, המתחרות במקצה האולימפי שיזנקו ב-6:40 יוכלו להיכנס לשטח ההחלפה שעה וחצי לפני כן, אבל המתחרות שישתתפו במקצה העממי שיוזנק ב-9:30 יוכלו להיכנס לשטח ההחלפה שלהן רק החל מ-8:00.

בכל מה שקשור לחניה, השנה ניתן להדפיס באתר התחרות תו חניה שמתאים לחניון "יורדי הים" שזה החניון הדרומי לקניון ארנה. בעזרת התו אפשר יהיה לחנות שם ללא תשלום עד השעה 13:00. בנוסף, אפשר לחנות בחניון של חוף הנכים בתשלום של 20 שקלים או ברחובות הסמוכים למלון דן אכדיה בהרצליה.

את ערכות המשתתפות יהיה ניתן לאסוף ביומיים שלפני (חמישי ושישי) בקניון ארנה בהרצליה או בבוקר התחרות החל מהשעה 5:15. חשוב להביא 50 שקלים במזומן שישמשו כפיקדון לצ'יפ למדידת זמנים, ויוחזרו כנגד החזרת הצ'יפ בסיום התחרות. כל המתחרות זקוקות לצ'יפ הזה כולל חברות איגוד הטריאתלון שיש להן צ'יפ קבוע.

האווירה 

1,500 משתתפות צפויות לקחת חלק במקצים השונים של טריאתלון הנשים על שם תמר דבוסקין. ההערכה היא שכשליש מהן יעשו את זה בפעם הראשונה. גם אם לא הספקתן להתאמן הפעם, מומלץ מאוד להגיע להרצליה בשבת ה-27 במאי כדי לספוג אווירה. טריאתלטיות רבות, כולל בכירות בתחום, התחילו את דרכן באירוע הזה כמשתתפות או תחילה כמעודדות. החגיגה הגדולה של טריאתלון הנשים תכלול כמובן גם את האקספו ואת טקס הסיום בו יוענקו פרסים למנצחות בכל קטגוריות הגיל. שווה לבוא, ומומלץ לפנות 2-3 שעות בשבת בבוקר כדי להיחשף לחוויה מיוחדת שאולי אפילו יכולה לגרום למשהו משמעותי בחיים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג