כל מה שרציתם לדעת על "דור אלון סובב כנרת" 2015

כמה הזדמנויות כבר יש בארץ לרכיבה של עד 65 קילומטרים בכבישים ללא מכוניות ועוד באחד האזורים הכי יפים שיש לנו? בדיוק בשביל זה כדאי לכם לדעת הכל לקראת האירוע, גם אם אתם רוכבי שטח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוכבי אופניים בסובב כנרת 2013
רוכבי אופניים בסובב כנרת 2013

קשה מאוד שלא לאהוב את הכנרת. אין כמעט בן אדם שלא מתרגש ממראה האגם שנפתח אליו תוך כדי נסיעה. ועדיין, תוך כדי נסיעה בכביש ברכב סגור הכנרת היא רחוקה מדי. יש כאלה שאוהבים לרוץ לאורך הכנרת במרתון טבריה, אבל זה עשוי להיות קשה מדי מה גם שלא באמת מקיפים את הכנרת. אז הפתרון המושלם "לנשום" את הכנרת הוא להקיף אותה באופניים, או לפחות את חלקה. בדיוק בשביל זה יתקיים ב-7 בנובמבר אירוע "דור אלון סובב כנרת" בפעם ה-38.

רוכבי אופניים בסובב כנרת 2013

חגיגת אופניים שמתחילה בצמח | צילום: צלמי שוונג

להרשמה ל"דור אלון סובב כנרת"

זה לא מרוץ, אף אחד לא יתחרה אחד בשני. אלא אירוע ספורט עממי ענק המיועד לאלפי רוכבים שיגיעו קודם כל כדי ליהנות וגם בשביל לסמן וי על אתגר שבכל זאת מצריך כושר רכיבה. מה שכן, ב"דור אלון סובב כנרת" יתקיימו חמישה מקצים שכל אחד יכול למצוא מקום באחד מהם ושמיועדים גם לרוכבי כביש וגם לרוכבי שטח. כמה הזדמנויות כבר יש בארץ לרכוב 65 ק"מ (או פחות מזה) על כבישים ללא תנועת מכוניות, ועוד באחד המקומות הכי יפים בארץ?

המסלולים והמקצים השונים של המרוץ

מסלול כביש היקפי ל-65 קילומטר: זהו המסלול הארוך של "דור אלון סובב כנרת" והוא מקיף את כל האגם. הרוכבים יוזנקו בין השעות 6:30 ל-7:30 מנקודת ההתחלה בצמח, ומשם ינועו עם כיוון השעון צפונה לכיוון טבריה, גשר אריק, עין גב, מעגן ובחזרה לצמח. חשוב לציין כי ההשתתפות במקצה הזה מיועדת לגילאי 13 ומעלה ומצריכה כושר רכיבה מאחר ויש לא מעט עליות.

מסלול כביש הקפה חלקית ל-31 קילומטר: זהו כמובן מסלול מתון יותר. הרוכבים ייצאו לדרך בצומת אלמגור שנמצאת בחלק הצפוני ביותר של הכנרת ומשם ירכבו, בדומה למסלול הארוך, לכיוון צמח. הרוכבים יוזנקו בין השעות 7:30 ל-8:30 ובסיום האירוע יוכלו הנהגים לחזור בהסעות מצמח לאלמגור כדי לאסוף את הרכבים, כשבמקביל האופניים ימתינו להם תחת שמירה בצמח.

עוד כתבות אופניים בנושא
איזה כבישים סוגרים ב"דור אלון סובב כנרת"
לעמוד הפייסבוק של דור אלון סובב כנרת 2015
מה קרה השנה באפיק ישראל
דור אלון סובב כנרת ה-38 באופניים ע"ש יוסי דור
איך תבחרו אופניים לתחרות?

רוכבי אופניים באירוע דור אלון סובב כנרת

יש מקצים שמתאימים לכולם | צילום: צלמי שוונג

מסלול כביש משפחתי קצר ל-12 קילומטר:  מסלול שמתאים לכל אחד. הרוכבים ייצאו לדרך מקיבוץ אשדות יעקב איחוד שנמצא מדרום לצמח וירכבו לשם בדרכים סלולות בשדות העמק. היציאה תהיה בין השעות 8:30 ל-9:30.

מסלול שטח אתגרי ל-32 קילומטר: המסלול הזה מיועד לרוכבי שטח מגיל 13 ומעלה. הרוכבים ייצאו מקיבוץ אשדות יעקב מאוחד וירכבו לאורך אפיק הירדן כולל טיפוס ליער אשכול בסינגל טרקים ורכיבה לנקודת הסיום בצמח. היציאה בין השעות 7:30 ל-8:30.

מסלול שטח למשפחות ל-18 קילומטר : גם כאן הרוכבים ייצאו לדרך מקיבוץ אשדות יעקב מאוחד וירכבו לאורך אפיק הירדן עד נהריים ומשם, אחרי ביקור והסבר באתר ההנצחה, ירכבו לצמח.

הרכיבה 

בדומה לכל אירוע גדול של רכיבה על האופניים, הכבישים באזור ייסגרו לגמרי לטובת רוכבי האופניים. כבר מהשעה 6:00 בבוקר באותו היום לא תתאפשר תנועת רכבים בכביש סובב כנרת, כך שמצד אחד הרוכבים לא יצטרכו לדאוג מרכבים אך מצד שני צריך להיערך בהתאם. לנקודת ההתחלה בצמח מומלץ יהיה להגיע דרך כביש התענכים-בית שאן ולנקודת ההתחלה בצומת אלמגור מומלץ לנסוע דרך צומת עמיאד.

כפי שצוין כאן, זה לא מרוץ וזה המקום האחרון שצריך לבצע בו עקיפות מסוכנות או לרכוב מהר ליד רוכבים אחרים. נקודות מים יפוזרו לאורך המסלול, אבל ככל שהמסלול ארוך יותר כך חשוב יותר להצטייד בכמה שיותר מים על האופניים. כמו כן יהיו שרותי חילוץ לאורך הדרך, אבל מומלץ מאוד לשאת ערכות תיקון למקרים של פנצ'רים וכדומה.

להרשמה ל"דור אלון סובב כנרת" 

האירוע הזה מציע פתרונות גם למי שמעוניין להשתתף ואין ברשותו זוג אופניים. במעמד ההרשמה, ניתן לשכור זוג אופניים כולל קסדה בעלות של 100 שקלים, ותהיה אפשרות לאסוף את האופניים מארבע תחנות שונות שיוצבו בצומת צמח, אשדות יעקב איחוד, אשדות יעקב מאוחד ואלמגור. האופניים להשכרה הם אופני הרים, ובהזדמנות הזאת חשוב לציין שגם מסלולי הכביש ב"דור אלון סובב כנרת" מיועדים כמובן לכל סוגי האופניים. כמו כן קיימת גם אפשרות להשכרת כסא תינוק לאופניים.

החגיגה 

לא סתם מוצאים מדי שנה אלפי אנשים סיבה טובה להעביר שבת כיפית של חודש נובמבר סביב הכנרת. אחרי הכל מדובר בהזדמנות נדירה לכל רוכב להקיף את הכנרת וגם בהזדמנות מצוינת לכל מי שרוצה לבצע פעילות גופנית מבלי להתחרות באף אחד ועדיין לעמוד באתגר לא פשוט ובהחלט מספק של רכיבה ממושכת. הסוד הגדול הוא שהנוף מסביב והאווירה המחשמלת של אירוע ספורט עממי כל כך גדול הופכים את חווית הרכיבה לא רק למהנה אלא גם לפחות קשה.

המועצה האזורית עמק הירדן שמארגנת את האירוע הזה בשיתוף משרד הספורט, נערכת לכמות משתתפים אדירה של כ-10 אלפים משתתפים ומעלה ומכינה הפנינג ענק במקום הכינוס והסיום בצמח, כך שהאירוע הזה לא ממש יסתיים עם החצייה של קו הסיום. חשוב לציין כי באתרי הזינוק השונים תותר ההשתתפות רק לרוכבים בעלי צמידי זיהוי שיחולקו לנרשמים על ידי המארגנים, וזאת כמובן במטרה לשמור על הסדר ולמנוע עומס מיותר.

מחירי ההרשמה לאירוע נעים בין 75 ל-85 שקלים למקצים השונים, כאשר ביום האירוע הם יעלו ל-120 שקלים למשתתף בהרשמה במקום.

לעמוד הפייסבוק של דור אלון סובב כנרת 2015
להרשמה ל"דור אלון סובב כנרת"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג