כל מה שרציתם לדעת ליגת המים הפתוחים של ישראל

במשך שלושת השבועות הקרובים יתקיימו לא פחות משלושה משחי מים פתוחים של ליגת זוגס - משחה פורט2פורט, משחה תנינים ופוסידון. הנה המדריך המלא וכל מה שצריך לדעת על הליגה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פורט2פורט

שחייני המים הפתוחים בישראל מחכים לסוכות עוד מאז שבועות, וזה לא בגלל ארוחות החגים. כמו כל הספורטאים, גם השחיינים החובבנים מקבלים סיפוק אדיר מתחרויות, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בסבב תחרויות עם ניקוד מצטבר שהוא לא רק אישי אלא גם קבוצתי.

להרשמה למשחה פוסידון

זינוק למשחה פורט2פורט

החגיגה חוזרת ביום שישי. משחה פורט2פורט | צילום: צלמי שוונג

בשחייה במים פתוחים תוכלו למצוא את זה רק בליגת "זוגס", ליגה המורכבת מארבעה משחי מים פתוחים. הראשון (ביכורי ים) כבר התקיים בתחילת הקיץ ושלושת הבאים אמורים לסגור את הקיץ. מדובר בפורט2פורט ב-25 בספטמבר, משחה תנינים ב-4 באוקטובר ומשחה פוסידון ב-16 באוקטובר. זו חוויה שבאמת לא כדאי להחמיץ.

איך זה עובד? 

בכל אחד מארבעת המשחים של ליגת "זוגס" מתחרים ב-9 קטגוריות גיל שונות. בכל קטגוריה, גם לגברים וגם לנשים, 6 הראשונים זוכים לניקוד. ככל שהמשחה ארוך יותר, הניקוד גבוה יותר. לדוגמה, במשחה ביכורי ים בו התקיים מרתון ל-10 קילומטרים זכו המנצחים בקטגוריות ב-20 נקודות כל אחד. המשחים הבאים יהיו ארוכים פחות ולדוגמה, במרחק הארוך במשחה פורט2פורט (4.5 קילומטר) יזכה המנצח בכל קטגוריה ב-15 נקודות, ואילו ניצחון במקצה הקצר (1.8 קילומטר) יזכה ב-10 נקודות. הפורמט הזה תקף גם למשחים הבאים, בהם יש מרחקים ארוכים וארוכים פחות.

בסיומה של הליגה יוכתר מנצח כללי שיהיה השחיין שצבר את כמות הנקודות הגבוהה ביותר, וכמו כן תוכתר הקבוצה הטובה ביותר שתהיה זו שחבריה צברו את כמות הנקודות הגבוהה ביותר בדירוג הקבוצתי.

 

משחה פוסידון 16 באוקטובר 

משחה פוסידון יוצא לדרך מהמרינה של הרצליה, אבל פרט למיקום יש לו את הייחודיות שלו לעומת המשחים האחרים. קודם כל במשחה הזה רוב הסיכויים שכבר תוכלו ליהנות ממים הרבה יותר נעימים וזה משהו שמאוד מקל על השחייה למרחקים ארוכים. שנית, גם כאן המשתתפים זוכים לחוויה גדולה.

להרשמה למשחה פוסידון

בניגוד למשחים האחרים שבהם מזנקים מהחוף, במשחה פוסידון מזנקים ללב ים. יאכטות משיטות את המשתתפים מהמרינה לנקודת הזינוק שנמצאת במים, במקום הזה המשתתפים קופצים מהיאכטות למים הנעימים ומוזנקים לשני מקצים: 1.9 קילומטר ו-3.8 קילומטר, מרחקים המתאימים בדיוק לתחרויות איש ברזל וחצי איש ברזל. אחרי הזינוק שוחים במסלול מוגדר מראש שמסומן במצופים, כשאחרי המצוף האחרון "חותכים" לכיוון חוף הנכים בהרצליה, שבו מוצב שער הסיום.

משחה פורט2פורט

מה שיפה בליגת "זוגס" הוא שכל אחד מהמשחים שונה מאוד מהשני למרות שכולם מתקיימים בחופי הים התיכון במרכז הארץ. משחה פורט2פורט הוא המשחה ה"אורבני". כמובן שכל השחיינים יהנו מחיק הטבע, אבל בפורט2פורט הרעיון הוא ששוחים מחוף אחד לקו הסיום שנמצא בחוף אחר, וכשעושים את זה בתל אביב נהנים למעשה מהטיילת של העיר, טיילת שלא מפסיקה להתחדש כולל שיפוץ נרחב באזור חוף גורדון שהסתיים ממש בימים האחרונים.

להרשמה למשחה פוסידון

אזור הכינוס שבו יוצב גם שער הסיום הוא בחוף מציצים, לשם יגיעו כל השחיינים בשעת בוקר מוקדמת. משם הם יעלו על אוטובוסים, כשמשתתפי המקצה הקצר (1.8 קילומטר) ירדו בחוף גורדון ואילו משתתפי המקצה הארוך (4.5 קילומטר) ירדו בחוף צ'רלס קלור הקרוב ליפו, משם יתחילו במסע לא פשוט בכלל. השחייה תהיה לאורך החוף, ובמשחה הזה ממליצים למשתתפים ללמוד מראש נקודות ציון לאורך הטיילת בתל אביב כדי לדעת את מצבם בזמן המשחה.

משחה תנינים-הרפתקאות האיים

אם אתם בקטע של חופי ים יפים ועדיין לא ביקרתם בחוף של קיבוץ מעגן מיכאל, האירוע של משחה התנינים הוא חובה בשבילכם ומספיק שתגיעו לשם כמלווים או צופים. מדובר ללא ספק באחד מחופי הים היפים בארץ, עם שלושה איים קרובים שבמשחה המשתתפים מקיפים אותם ונהנים מנוף לא הכי שגרתי לים התיכון.

לא סתם נקרא המשחה הזה "הרפתקאות האיים", והאירוע הזה מציע למשתתפים חמישה מקצים שונים כולל מקצה שליחים, שמיועדים לשחיינים בכל הרמות. החל ממקצה עממי ל-700 מטר ועד למקצה ארוך ל-4.5 קילומטר. כמה הזדמנויות כבר יש לכם לשחות בין איים? ועוד במסגרת אירוע מסודר עם סירות בטיחות? צפו בקליפ של משחה התנינים ותבינו.

לוגו זוגס


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג