כבר בתחרות הראשונה של העונה: שיא עולם לדופלנטיס בקפיצה במוט

השוודי האדיר עשה זאת שוב ופתח את עונת האצטדיונים בדיוק כפי שסיים את הקודמת, כשקבע 6.24 מטר בתחרות ליגת היהלום בסין. אדוה כהן הרשימה ב-3,000 מכשולים עם תוצאתה הטובה ביותר מאז 2018
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מונדו דופלנטיס | צילום: Frankie Fouganthin, Wikimedia

איזו פתיחת עונה אדירה לקופץ במוט מונדו דופלנטיס בליגת היהלום בסין! השוודי עשה בתחרות הראשונה שלו באצטדיון ב-2024 בדיוק את מה שהוא עשה בתחרות האחרונה שלו בשנה שעברה, וזה לשפר בסנטימטר נוסף את שיא העולם שלו, שכעת עומד על 6.24 מטר.

מדובר בפעם השמינית בה דופלנטיס שובר את שיא העולם בקפיצה במוט במהלך הקריירה, ונזכיר כי הוא רק בן 24. כבר לפני התחרות במסיבת העיתונאים אמר הקופץ ש"הכל אפשרי" כשנשאל האם יוכל לשבור את שיא העולם, והוא אכן הוכיח זאת ברגע האמת.

היום דופלנטיס שמר על לוח נקי מפסילות, ועבר את כל הגבהים בניסיון הראשון. הוא החל את התחרות בגובה של 5.62 מטר, המשיך ל-5.82 מטר, לאחר מכן 6 מטרים ואז כשכבר הוכרז כמנצח (סאם קנדריקס האמריקני סיים שני עם 5.82 מטר) העלה את הרף לגובה שיא העולם. לאחר שעבר, חגג דופלנטיס בטירוף כשהוא רץ לעבר היציע, וזוכה לחיבוקים ותשואות גם מיריביו, שנותרו ליד המסלול כדי לתמוך בו.

כזכור, דופלנטיס הוא גם האלוף האולימפי המכהן, שינסה לשמור על תוארו בעוד שלושה חודשים בפריז, וכן אלוף העולם פעמיים, אלוף העולם באולם פעמיים, כולל ממש לפני חודש בבלגרד, ואלוף אירופה פעמיים. בליגת היהלום הוא זכה כבר שלוש פעמים, בשלוש השנים האחרונות ברציפות, והוא כבר כעת עשה צעד משמעותי לעבר זכייה רביעית בתואר זה.

אדוה בפתיחה מצוינת
בתחרות הייתה גם אתלטית ישראלית אחת שלקחה חלק, אדווה כהן, אשר רשמה הישג מצוין ובריצת 3,000 מטר מכשולים. אדוה סיימה במקום ה-12 בתחרות, וחשוב מכך, עם התוצאה הטובה ביותר שלה מאז 2018, 9:35:57 דקות. מדובר בתחרות הראשונה שלה העונה באצטדיון, ובזמן הטוב ביותר שהשיגה בקריירה בשלב מוקדם זה של העונה.

הישראלית בת ה-28 רודפת אחרי הקריטריון האולימפי, לאחר שייצגה את ישראל כזכור גם בטוקיו, כאשר הקריטריון האוטומטי הוא קשה במיוחד, 9:23:00 דקות, והשיגו אותו עד כה 21 רצות (בחישוב של 3 למדינה). המשמעות – יהיו רצות נוספות (כרגע 15) שייכנסו דרך הדירוג העולמי. לפני התחרות אדוה דורגה מעט מחוץ לרשימת הנכנסות (במקום ה-42, כולל אלו שקבעו קריטריון אוטומטי), והתוצאה הנוכחית עשויה להקפיץ אותה לאיזור המקום ה-30, כלומר לתוך רשימת המעפילות.

אדוה כהן | צילום: איגוד האתלטיקה

כמובן שהעונה רק התחילה ויהיה עליה לצבור ניקוד נוסף כדי להבטיח את השתתפותה במשחקים, אולם התוצאה הטובה שהשיגה בהחלט מעודדת ומבשרת טובות. בהמשך העונה היא תתחרה באליפות אירופה ברומא, תחרות עם דירוג רב ומשמעותי שעשויה להבטיח לה סופית את המקום במשחקים.

כהן סיפרה: "אני שמחה מאוד לפתוח את העונה עם התוצאה השנייה בטיבה בקריירה שלי למרות מזג האוויר החם והלח (92% לחות). ממשיכה קדימה בצבירת ניסיון ושיפור תוצאות במסע לאולימפיאדה בפריז. בשבוע הבא אתחרה שוב בליגת היהלום בשנגחאי, סין".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג