"יצאתי לרוץ בדובאי… תיכף אשוב"

המאמן ליאור כהן נחת בדובאי ולא פספס את ההזדמנות לרוץ לאורך "איי הדקל" המפורסמים בעולם, לרכוב במסע אופניים לאורך המדבר ולספר לנו על החוויה שעבר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הוא הישג חשוב לישראל, אך עבור הרצים הוא בעיקר מאפשר עוד נקודה על הגלובוס לרוץ בה ולהכיר את המקום דרך הרגליים. ליאור כהן, עוזר המאמן הלאומי של נבחרת ישראל בטריאתלון, נחת שם השבוע והספיק לתור את המקום לאחר שרץ בסמוך ל"איי הדקל" המפורסמים באזור הטיילת של דובאי. למי שהספיק לשכוח, איחוד האמירויות הערביות היא פדרציה הכוללת שבע אמירויות מונרכיות: אבו דאבי ודובאי המוכרות לאוזן הישראלית אך גם את עג'מאן, פוג'יירה, ראס אל-ח'ימה, שארג'ה ואום אל-קיוין.

ריצה על "איי הדקל" המפורסמים באזור הטיילת של דובאי

דובאי כאמור היא אחת האמירויות בלב איחוד האמירויות אשר קיבלו את עצמאותן מהבריטים בשנת 1971 ומאז החלו להפריח את השממה בדרכם שלהם. מי שיגיע לדובאי לחופשה או לנסיעת עסקים וירצה לשלב בה גם ריצה חופשית ומהנה רק נספר כי דובאי היא האמירות השנייה בגודלה באיחוד (4,144 קמ"ר), לאחר אבו דאבי, ויש לה את האוכלוסייה הגדולה ביותר. בסמוך לדובאי נבנו מספר איים מלאכותיים שמשכו את עייני כל העולם אליה וגם מצוי בה הבניין הגבוה בעולם, בורג' ח'ליפה שכיכב בלא מעט סרטי קולנוע.

הפסקת רכיבה על רקע קו הרקיע של דובאי | צילום: באדיבות ליאור כהן

ליאור, באיזו מסגרת הגעת לדובאי?
"זכות גדולה מאוד נפלה בחלקי להיות חלק מהצוות המוביל את רכיבת TNR 2020. מיזם TNR הוא פרי יוזמתו של סם וולדמן, יהודי חובב ציון אמיתי שמתגורר על ציר ירושלים-ניו יורק והוא הבעלים של הקרן לרפואה בישראל. המסע הייחודי הזה הוא למען גיוס תרומות לרכישת פרוטזות עבור אנשים עם מוגבלות לביצוע פעילות גופנית, בעיקר רכיבה וריצה. המהדורה החמישית של המסע תוכנן, כמו כל קודמיו, לצאת מהעיר ירושלים. אבל, ואבל גדול, בימי קורונה תכניות לחוד, מציאות לחוד. רוחות השלום מכיוון איחוד האמירויות בשילוב היות ישראל מדינה אדומה – יצרו הזדמנות חד פעמית ומארגני המסע חיש מהר תכננו מסלול מחדש והנה אנחנו בדובאי".

מסע אופניים בדובאי | צילום: באדיבות ליאור כהן

מה מיוחד בריצה לאורך החופים בדובאי?
"מי שמכיר אותי יודע שאת השינה אני משאיר לתל אביב וגם שם זה בערבון מוגבל. עם מעט מאוד שינה והרבה מאוד חוויות – אני קם מדי בוקר לרוץ פה בדובאי על הטיילת הקסומה של הדקל המפורסם בתבל. זהו למעשה אי מלאכותי אשר נבנה על מנת להגדיל באופן ניכר את רצועת החוף הכל כך נחשבת כאן. ישנם מסלולי ריצה רבים במרכז העיר לצד האטרקציות המפורסמות וזו עוד סיבה מצוינת לקחת נעלי ריצה לחופשה הכי חמה שצפויה לישראלים בקרוב. על מנת לקדם את התיירות לאי, שליטי דובאי העניקו לסלבריטאים אחוזות במתנה, ביניהם כדורגלן העבר דיוויד בקהאם. חצי הסהר התוחם את האי הינו טיילת אחת ארוכה ושטוחה לחלוטין של 11.2 ק״מ עליה ניתן לרוץ בהנאה מרובה".

רכיבה מדברית | צילום: באדיבות ליאור כהן

מה לגבי מזג האוויר בדובאי?
"עונת החורף כאן חופפת לאחותה בישראל רק שכאן עבודתם של חזאי מזג האוויר קלה הרבה יותר. למעשה אין ימי גשם אמיתיים בדובאי והגשם היחידי שישנו הוא גשם מלאכותי אשר נוצר על ידי זריעת עננים. בימים אלה של תחילת חודש נובמבר, מזג האוויר בשעות הבוקר בהחלט מאפשר לרוץ בחוץ וליהנות מהשקט והנוף. הזריחה הקסומה בשעה 6:30 בבוקר בערך מביאה איתה טמפרטורה של 23 מעלות ו-55% לחות".

צילום: באדיבות ליאור כהן

צילום: באדיבות ליאור כהן

עם הפנים לספורט

לפני כעשור קיבלו החלטה בדובאי המגובה במיליארדי דולרים כי הם יהיו הבירה העולמית של הספורט. זה עדיין לא קרה, אבל הם בהחלט בדרך לשים את כל התחרויות החשובות בעולם אצלם בבית. אותה הפרחת שממה קשורה בדרך כלל למלונות הפאר ולחיי היוקרה של האזרחים בכל אחת מהאמירויות שופעות מאגרי הנפט, אך על מנת לכבוש את לב אזרחי העולם, נקטו שם בדבר שמחבר את רוב אזרחי העולם – הספורט. אז איך עושים זאת? יוצרים תכנית עם הפנים קדימה ומכריזים שתוך שני עשורים, איחוד האמירויות ובעיקר דובאי ואבו דאבי יארחו אצלם חלק גדול מהתחרויות העולמיות. עד כה הם הצליחו לא רע בתכנית ומתקיימים אצלם "טור האמירויות" (טור דובאי) באופני כביש, הם חלק מסדרת הטריאתלון העולמי (WTS), טורניר הג'ודו הבינלאומי, אליפות דובאי בטניס שהיא חלק מסבבי ה-ATP וה-WTA, אולימפיאדת ה"ספיישל אולימפיקס" וגרנד פרי אבו דאבי.

צילום: באדיבות ליאור כהן

צילום: באדיבות ליאור כהן

צילום: באדיבות ליאור כהן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג