יעשה תחרות איש ברזל ויגייס מיליון שקל לעמותות

הכירו את קובי גטניו שישחה 3.8 ק"מ, ירכב 180 ק"מ ויסיים במרתון, על מנת לגייס כספים ולהפוך את העולם שלנו למקום טוב יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יתכן שראיתם אותו באחת מהתחרויות שלכם רץ למען מטרה כלשהי. זה קורה בדרך כלל בתחרות איש הברזל ישראמן אילת או באחד המרתונים. קובי גטניו, 52, מעיד על עצמו כיזם פרויקטים קהילתיים, מהנדס חשמל המתמחה בניהול משאבי אנרגיה, מרצה, מרתוניסט, איש ברזל. אך נראה שיותר מכל הוא רץ, שוחה או רוכב קילומטרים כדי לעזור ולסייע לעמותות, על מנת להפוך את העולם למקום טוב יותר, או כפי שהוא מנסח זאת, "לכל אחד יש משהו לתת למישהו כדי להפוך את העולם שלנו לטוב יותר, אוהב יותר, בטוח יותר וצודק יותר".

צ פ ו | הפרויקט של קובי גטניו [צילום הסרטון: יריב דגן]

בעזרת המסר הזה הוא רץ עד היום 26 מרתונים בארץ ובעולם וסיים 3 תחרויות איש ברזל, שבעבור כל אלו גייס למעלה ממיליון שקל עבור מטרות קהילתיות ואנשים פרטיים. אחרי המרתון הראשון בטבריה 2009 ותחרות איש הברזל הראשונה שלו בישראמן אילת בשנת 2010 הוא הבין שאם הוא ישתתף בתחרויות יוצאות דופן הוא יכול לעשות דברים יוצאי דופן ולעורר השראה אצל המון אנשים. מכאן נולדה ההחלטה להקדיש את התחרויות שלו למען גיוס תרומות והעלאת המודעות לעמותות שונות שעוסקות בנוער בסיכון, אנשים עם צרכים מיוחדים, ילדים ונוער החולים במחלות מסכנות חיים.

 גייס 100 אלף שקל בישראמן 

בתחרות ישראמן 2014 באילת למשל, הוא גייס 100,000 שקל עבור ארבע עמותות: בית השנטי, עלם, אתגרים ו-Make A Wish. "את התחרות הזאת לא סיימתי באופן רשמי כי פספסתי את המקטע של האופניים בעשר דקות, אבל בכל זאת רצתי את המרתון בסוף", הוא מספר, "בשנת 2016 השתתפתי בצ'לנג' רות על מנת לגייס תרומות לעמותת Make A Wish המגשימה חלומות לילדים ונוער החולים במחלה מסכנת חיים, זאת היתה הפעם הראשונה שבה היה שיתוף פעולה בין שני סניפי העמותה בישראל וגרמניה".

בנובמבר האחרון הוא רץ מרתון בישוב שלו למען גיוס תרומות עבור ה"אקוטיזם", הפועלים למציאת פתרונות טכנולוגיים עבור אנשים על הרצף כמו המון מרתונים ופרויקטים אישיים למען גיוס תרומות לעמותות ערכיות שפועלות למען החברה. בנוסף לגיוסים הוא מאמן ומוביל אנשים לאורח חיים בריא ופעיל בישוב שלי הקמתי קבוצות ריצה שכל ההכנסות עברו לתרומה. "במשך שנה שלמה אימנתי את ירון בירן ואיתי עופר" הוא מספר, "שני אנשים עם צרכים מיוחדים הגרים בכפר 'כישורית' בצפון שהחלום שלהם היה לרוץ מרתון. אחרי שנה של אימונים רצתי עם ירון בירן את המרתון בטבריה 2017 ועם איתי את מרתון ת"א 2017. עבורם ריצת המרתון היתה כרטיס הכניסה לעולם שלנו, 'האנשים הרגילים', מאז ירון עמד איתי על במות וסיפר את הסיפור – החיים שלו השתנו".

רץ למען מטרה. קובי גטניו | צילום: באדיבות קובי גטניו

 

 תחרות איש ברזל עצמאית 

לפני חודש הוא סיים לנהל קמפיין גיוס המונים עבור שגיא חבושה המתמודד עם מחלת ניוון שרירים קשה (דושן), שם גייס 70,000 שקל על מנת ששגיא יוכל להגשים את החלום לכתוב את סיפור חייו. הקמפיין "אחד בשביל עשר", נולד מהצורך שלו להתמודד שוב בתחרות איש ברזל, שכן בעקבות הקורונה התחרויות התבטלו.

אז הוא הפך את הלימון ללימונדה והחליט שהוא יעשה תחרות עצמאית שלא תלויה באף אחד ואיש גם לא יבטל לו אותה. "אז נכון, התחרות יותר מורכבת כי אין לי את הריגוש של תחרות עם משתתפים", הוא מציין, "אין לוגיסטיקה שתומכת, אבל שאני רוצה משהו אז הכל אפשרי. כמו בכל תחרות החלטתי שהפעם אני אעלה מודעות לעשר עמותות שחלקן היו חדשות עבורי וחלקן עמותות שכבר גייסתי עבורן. למיטב ידיעתי תחרות איש ברזל עצמאית למען גיוס תרומות לעשר עמותות טרם נעשתה בארץ וזה מה שיכול לגרום להמון אנשים לתמוך בתחרות המוזרה הזו. ב-5 באוקטובר אני אשחה 3.8 ק"מ בבריכת אוניברסיטת תל אביב. אסע עם המכונית חמש דקות לגבעת המופעים ושם ארכוב 180 ק"מ בסיבוב של 1.7 ק"מ ובסוף ארוץ מרתון. יהיה מאתגר אבל בעיקר מרגש כי התחרות היא לא להוכיח עבורי שאני איש ברזל, אלא עבור מטרה שהיא הרבה יותר גדולה ממני, מדובר בילדים ובילדות שלנו, בבני הנוער שלנו, שיחיו בעולם טוב יותר, בטוח יותר ואוהב יותר".

 המסר שלי הוא מטרה קהילתית 

המסר של גטניו מאוד ברור. מבחינתו כל אנשי הברזל, המרתוניסטים ורצים לכל מרחק, ספורטאים בכל ענפי הספורט, אם כבר הם מתחרים בתחרויות יוצאות דופן בארץ ובעולם, או כל תחרות שהיא, כל מה שעליהם לעשות זה להצהיר שהם מתחרים למען מטרה קהילתית. "השילוב בין ספורט לבין נתינה הופך כל תחרות לאתגר עם משמעות עבור המתחרה ומתנה עבור העמותה שמגייסים עבורה את הכספים. כאשר אני נתקל בקשיים במהלך מרתון או תחרות איש ברזל, עצם המחשבה שזה למען מטרה גדולה ממני נותן לי כוחות ומעיף אותי לשמיים. זה לא מסובך, כל אחד ואחת יכולים לבחור עמותה קרובה לליבו, השלב הבא זה לשוחח עם העמותה, להציג את עצמכם והפרויקט ולקבל אישור לפרסם את התחרות שלכם שמקושרת לאותה עמותה עם קישור ההתרמה של העמותה, או אפילו לינק אישי עבורכם שתדעו כמה כספים התרמתם. בחלק מהמרתונים בארץ יש "ריצה חברתית" שבה כל מתחרה בוחר עמותה אחת משלל העמותות, מקבל לינק אישי ומגייס תרומות".

"השלב האחרון הוא לפרסם בכל הרשתות החברתיות שלכם על הקישור בין התחרות שלכם לגיוס תרומות לעמותה שנבחרה, תתחילו חודש לפני וכל כמה ימים צריך להעלות פוסט ולעורר מודעות וככה מגיעים למיליון שקל כמו שאני הגעתי", הוא מסביר את התהליך שיש לעבור על מנת להפוך את התחרות לכזו שמגייסת כספים עבור עמותה, "תהיו בטוחים שהחברים שלכם הקרובים והרחוקים יתרמו באהבה ויעריכו אתכם כספורטאים ערכיים. אתם מוזמנים לדף הפייסבוק "אחד בשביל עשר", כדי ללוות אותי ביום התחרות וגם כדי לעזור לי לגייס את המיליון שקל עבור עשר העמותות שנבחרו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג