יו"ר איגוד הטריאתלון: "הגרעון הוא גדול מאוד והדבר הראשון שעשינו היה לחסוך את שכר המנכ"ל"

ראיון אישי עם היו"ר החדש של איגוד הטריאתלון שנבחר בינואר והספיק מאז למנות את עצמו למנכ"ל כדי לחסוך לטענתו את עלות השכר השנתית, אבל לא בטוח כמה זמן יוכל להחזיק בשני התפקידים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאל זיו יושב ראש איגוד הטריאתלון
מיכאל זיו יושב ראש איגוד הטריאתלון

לפני ארבעה חודשים וחצי חלה המהפכה הגדולה האחרונה באיגוד הטריאתלון, כשמיכאל זיו גבר ברוב מוחץ על יובל חץ וחזר לתפקיד יושב ראש האיגוד, תפקיד בו כיהן בקדנציה הקודמת שלו בין השנים 2008 ל-2012. בתום קמפיין בחירות סוער במיוחד, שבסיומו הבטיח היו"ר הנבחר שינוי, אפשר להגיד שבטריאתלון הישראלי עדיין ממתינים לראות את השינוי.

מיכאל זיו יושב ראש איגוד הטריאתלון

מחכים לשינוי. יו"ר איגוד הטריאתלון מיכאל זיו | צילום: איגוד הטריאתלון

ראיונות נוספים בשוונג
ראיון עם הרוכבת שני בלוך שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים
ראיון עם הטריאתלט רון דרמון שייצג את ישראל בריו 2016
ראיון עם פסקל ברקוביץ' שקבעה קריטריון למשחקים האולימפיים בפעם השלישית בחייה

מאה ימי החסד חלפו ועל כן פנינו ליו"ר זיו לראיון אישי בנוגע לעתיד לבוא. נכון, זיו עוד בקושי הספיק לחמם את הכיסא, אבל מצד שני הוא נכנס לאיגוד הטריאתלון ממש בתקופת השיא של הענף, כשעונת התחרויות עמדה לצאת לדרך וכשטריאתלט ישראלי עמד להבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים. זו בדיוק הסיבה שראיינו אותו כבר עכשיו, במטרה להבין לאיזה כיוון הולך הטריאתלון הישראלי?

אילו פעולות הספקת לעשות בינתיים או שייעשו בקרוב בדרך לשינוי שדיברת עליו בבחירות? 

"מה שנעשה בקרוב זה הפקת סרטון תדמית לגיוס ספונסרים כי זה חשוב מאוד. אנחנו חייבים להחזיר את הספונסרים לתחרויות הגדולות כמו שהיה פעם. האמת שלרגע כבר חשבנו שיש לנו ספונסר חדש אבל הוא שומר שבת כך שזה לא יצא לפועל".

הבנתי שקניתם גם אופנוע.

"קנינו קטנוע שאני משתמש בו והעלות שלו היתה שווה לעלות שכר חודשית של המנכ"ל הקודם, שאצלו היה רכב שכור שעלה 3,000 שקלים בחודש. אנחנו מנסים לקצץ בעצמנו כדי לתת דוגמה. מצד שני אנחנו מנסים להגדיל את ההכנסות וחייבים להמשיך להפיק תחרויות ברמה גבוהה במטרה לשמור על רמה גבוהה".

יכול להיות שצריך להפיק פחות תחרויות כדי לשמור על הרמה? 

"יכול להיות שצריך לחשוב על פחות אירועים, אולי לא צריך לעשות תחרויות בכל מקום אם העיריות והרשויות לא רוצות את זה. אני לא רוצה שכמות התחרויות תקטן, אבל צריך שברשויות המקומיות ירצו לעשות את התחרויות ושלא ידעו שאנחנו נבוא בכל מקרה. זה שהם רוצים שנבוא זה יופי, אבל הם צריכים להכניס כסף ולהשתמש בתקציבים שהם גם ככה מקבלים".

ומה לגבי הגרעון של איגוד הטריאתלון?

"הגרעון הוא גדול מאוד והדבר הראשון שעשינו היה לחסוך את שכר המנכ"ל בעלות של 300 אלף שקלים בשנה ואני ממלא את מקומו. נראה כמה זמן אני אצליח להחזיק ככה, אולי אביא מישהי שתעזור לי".

וזה לא היה ככה בקדנציה הקודמת שלך?

"בקדנציה הקודמת שלי, בתחרויות הגדולות, ידעתי בדיוק כמה כל רשות מקבלת כתמיכה ואף אחד לא יכול היה להגיד לי שהוא שם 50 אלף שקל כשהוא אמור לשים 200 אלף שקל. היום קיבלתי מצב נתון של תחרויות שכבר נקבעו ואני צריך להתמודד עם זה".

ואת זה תנסה לעשות כמנכ"ל בזמן שאתה גם יו"ר. איך אפשר בכלל לשלב בין השניים?  

"זה הרבה מאוד עבודה במיוחד עכשיו כשנכנסנו לתקופה אינטנסיבית של תחרויות ויש לחץ גדול. יכול להיות שלפעמים אני אצטרך להעריך את המצב מחדש ולראות איך אני מחזיק את עצמי. עם הדחייה של הטריאתלון בחיפה עברנו שמונה ימים שהיו בהם שלוש תחרויות, ועכשיו יש הרבה דברים אחרים שצריך לטפל בהם".

מיכאל זיו יושב ראש איגוד הטריאתלון עם איתמר אלסטר

איך מטפחים את הטריאתלטים הבכירים? מיכאל זיו עם איתמר אלסטר | צילום: איגוד הטריאתלון

רון דרמון יעשה היסטוריה לטריאתלון הישראלי בריו 2016. אתה מאמין שזה יעזור לענף או שאנחנו חיים באשליה?

"זה ייתן חשיפה לענף ואני מקווה שזה ימשוך ספונסרים והקצבות מהגופים הציבוריים. אולי יבינו שכדאי להפוך את הטריאתלון לענף מועדף. בסך הכל להגיע לאולימפיאדה מהטריאתלון זה קשה מאוד כי יש רק תחרות אחת לטריאתלטים ואחת לטריאתלטיות. אין מקצועות שונים ומקצים שונים".

ומה אתם עושים כדי שתהיה לזה המשכיות וכדי לטפח את הדור הצעיר יותר?  

"אנחנו מנסים לעזור עד כמה שאפשר למרות הבעיות התקציביות. יש קרן מיוחדת שהספורט ההישגי הקים, שמשלשת סכום שנתי שאנחנו שמים על ספורטאי הצמרת. בפועל אנחנו שמים 20 אלף שקל והם מוסיפים 60 אלף שקל לטיפוח שישה ספורטאי צמרת שלנו".

בדקנו בשוונג איך זה עובד במדינות אחרות. מסתבר ששם יש פרוייקטים מיוחדים לאיתור ספורטאים עם פוטנציאל לטריאתלון, וככה הגיעו לענף הזה כמה מהשמות הגדולים ביותר שלו.

"זה נכון, ורק אם נצליח לקבל מעמד של ענף מועדף נוכל להשקיע יותר בדברים מהסוג הזה, בספורטאים עצמם ואז גם לא נטיל את כל המעמסה הכלכלית על ההורים. אני חושב שאנחנו צריכים לבנות נבחרת שתעבוד בשביל מי שהכי טוב. זה מה שעשו באיגוד האופניים כדי להביא רוכבת למשחקים האולימפיים וזה מה שעושים גם בבריטניה בשביל האחים בראונלי, אפילו ג'ונן עבד בשביל אליסטר בראונלי. אבל הכוונה היא שנממן את כולם, וככה הם יוכלו באמת לעבוד בשבילנו. אנחנו הרי לא יכולים לצפות ממישהו להתחרות בשביל מישהו אחר בתחרויות שהוא נוסע אליהן על חשבונו".

76488.4

יגרום לנוער להישאר בטריאתלון? רון דרמון | צילום: באדיבות רון דרמון

הזכרת את בריטניה שהיא אימפריה בטריאתלון. האמת היא שמי שמבקר בליגת הילדים בטריאתלון יחשוב שגם אנחנו אימפריה, אבל אצלנו מגיל מסוים בנוער, מספרם של הטריאתלטים בארץ יורד משמעותית. למה זה?

"הילדים מגיעים לגיל 15-16 וחווים שינויים בחיים, כל החברים מתחילים לבלות והם צריכים להיות במיטה לפני תחרות. בשביל זה צריך משפחה מאוד תומכת ולכן מאוד קשה לשמור על הטריאתלטים למרות שאנחנו משתדלים מאוד לעשות את זה. גם במקרה הזה אני מאמין שאם כמה שיותר אנשים יראו את רון דרמון במשחקים האולימפיים זה יוכל לעזור לנו עם המספרים של הטריאתלטים. בליגת הילדים אנחנו רואים 600 ילדים בתחרות שזה מספרים אדירים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג