יונתן מלכא, מהעונה בעילית גברים

לא מדובר במעבר חד כל-כך, לא בשינוי במרחק, אך בהחלט קפיצת מדרגה. הטריאתלט המוכשר יונתן מלכא יחל השנה להשתתף בקטגוריה החזקה בעולם - עילית גברים. ניר רייכמן ישב איתו לשיחה קצרה לקראת העונה הקרובה 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לא מדובר במעבר חד כל-כך, לא בשינוי במרחק, אך בהחלט קפיצת מדרגה. הטריאתלט המוכשר יונתן מלכא יחל השנה להשתתף בקטגוריה החזקה בעולם – עילית גברים. ניר רייכמן ישב איתו לשיחה קצרה לקראת העונה הקרובה 

מאת:ניר רייכמן


אלוף ישראל לנוער שנתיים ברציפות בשנים 2004 ו- 2005, ומקום 15 באירופה עד גילאי 23 – הישג שיא לטריאתלט ישראלי.

יונתן מלכא נאלץ להתמודד בשנים האחרונות עם מספר פציעות שהשביתו אותו מפעילות תחרותית, אך אופיו החזק ואהבתו לספורט מחזירים אותו השנה למסלול התחרויות, מקום שבו הוא רוצה מאוד להיות. מלכא יודע כי דרושה עבודה קשה כדי לשחזר את הישגיו מהשנים הקודמות. בראיון פתוח, הוא מסכם את העונה החולפת, מספר על הכישלונות ומשתף אותנו בהכנותיו לקראת השנה הקרובה.

   

איך היית מסכם את העונה האחרונה?
העונה שחלפה הייתה טובה מבחינה אימונית אבל חלשה בתחרויות. התאמנתי באנגליה עם קבוצת טריאתלון מקצועית בצורה מאוד עקבית והתקדמתי מאוד באימונים, אבל בתחרויות פשוט לא הצלחתי לחבר את הדברים. שזה בדיוק הפוך ממה שהיה לי בעונות קודמות.

מה הייתה נקודת השיא?
התחרות בתאילנד- טריאתלון פוקט הבינלאומי בדצמבר, הייתה השיא מבחינתי, ממש לא בגלל התוצאה. מאוד נהניתי מהמסלולים המדהימים, היה המון קהל והאווירה הייתה מאוד ייחודית. זה החזיר אותי לסיבה שבגללה אני עוד בטריאתלון וכמה אני אוהב את הספורט הזה.
• מלכא שכח לציין את התחרות בעמק הירדן, בה סיים שניות ספורות אחרי דן אלתרמן. התחרות הראשונה שלו בארץ אחרי שחזר מפציעה.

האם עמדת במטרותיך?
לצערי לא, אבל זה חלק מהמשחק, לא תמיד להצליח, וזה נותן לי מוטיבציה לעמוד במטרות החדשות של השנה.

האם התאכזבת ממשהו בשנה החולפת, היית רוצה לשפר לקראת השנה הנוכחית?
התאכזבתי מהתחרות באילת. הגעתי מוכן, ומאוד רציתי לעשות תחרות טובה מול הקהל הביתי. אבל דברים פשוט לא הסתדרו לי באותו יום והתחרות שלי הייתה חלשה. אבל למדתי לעשות את ההפרדה בין התחרות לשאר הדברים, והיה מאוד כיף לפגוש את כולם, ליהנות מהאווירה ולראות את התחרויות של יום שישי.
• אמנם יונתן מאוכזב מהתחרות באילת ומכך שלא עמד בציפיותיו, אך בהחלט אפשר לראות לא מעט נקודות אור ושיפור בשנה האחרונה. כרגע הוא בתקופת ההכנה לקראת השנה החדשה, תקופה שהוא מאוד אוהב.

איך אתה מרגיש בימים אלו של תחילת העונה?
תחילת העונה היא תקופה שאני תמיד אוהב. אני מאוד נהנה משגרת האימונים ומזה שקצב הדברים הוא קצת יותר רגוע.

מה הדגשים עליהם אתה עובד?
בשבועיים הראשונים עבדתי כמעט רק על טכניקה ויעילות תנועה ואחר כך העליתי בהדרגה נפחים. לאחרונה אני משלב גם יותר עבודת כוח.

מה האימון המועדף עליך?
אני הכי אוהב את הריצות הארוכות . אז יש לי זמן שקט לעצמי, אם אני מרגיש טוב אז הרגליים פשוט זזות לבד בשלב מסוים.

מהי המטרה שלך לשנה הקרובה, ישנה תחרות עיקרית שאתה מתכוון להשתתף בה?
באימונים אני רוצה לשפר את המהירות בשחייה ובריצה, ולשמור על עקביות לאורך השנה. תחרותית אני מתכנן לנסוע לסבב תחרויות בינלאומיות באסיה באפריל ומקווה להשיג שם ניקוד עולמי. אחרי התחרויות הללו יהיה לי קל לתכנן את שאר התחרויות בעונה.

איפה תתאמן במהלך השנה?
כרגע אני מתאמן בארץ במזג אוויר שבקיץ באירופה רק חולמים עליו. בקיץ אולי אתאמן באירופה במקום שיש קבוצת אימון גדולה ואפשר למשוך אחד את השני באימונים.

מה הדבר הבולט ביותר שאתה צריך להשתפר בו במעבר לעילית?
אני צריך עוד ועוד לשפר את השחייה שלי והטכניקה בים.  הרמה העולמית עולה ועולה בשחייה ובתחרויות בינלאומיות היום לא מספיק לשחות סביר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג