יד שנייה מרופא: למה שוק מוצרי הספורט המשומשים פורח?

שעוני דופק, אופניים וחליפות יד שנייה? אלו הם רק חלק משוק המוצרים המשומשים בספורט הסבולת שהולך וגדל ואם בעבר זה הסתכם באופניים, היום חלק גדול מהספורטאים מעדיפים לשדרג כמה פעמים ולא לקנות חדש, בדיוק כמו בשוק הרכב. כך זה עובד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חנות אופניים
חנות אופניים

אחת המסקנות שמגיעים אליה מהר מאוד כש"מתמכרים לספורט" היא שזה עולה לא מעט כסף. וככל שהספורט הוא מורכב יותר, כך ההוצאות גדולות יותר. אבל עוד לפני שמדברים על טריאתלון שזו בעצם הוצאה על ציוד לשלושה ענפים, מספיק להתאמן למרתון אחד ולשני חצאים בשנה כדי שההוצאות על הנעליים והביגוד יגיעו לאלפים בודדים של שקלים, וזה עוד לפני השעון שבימינו הוא חלק לא פחות חשוב מהחבילה.

נעלי ריצה

מספיק מרתון אחד בשנה ועוד כמה חצאים, וזה כבר מתחיל להיות יקר | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
מאמצים אורח חיים בריא? כך תכסחו כסף והרבה
מהם המוצרים שאפשר להכין לבד במקום לשלם עליהם כסף?
למה כל כך חשוב לרוכבי אופניים להיות מבוטחים? 

מי שרץ בשטח נוהג להוסיף אביזרים נוספים כמו תיק ריצה, והטריאתלטים ניצבים גבוה מעל כולם עם חשבון ההוצאות שלהם שפרט לציוד הריצה כולל גם אופניים וציוד נלווה, בגדי ים וציוד לאימוני שחייה ובחלק מהמקרים גם חליפת שחייה שזו הוצאה לא זולה בכלל. זו בדיוק הסיבה שכמה מקבוצות הפייסבוק ה"לוהטות ביותר" הן קבוצות כמו: "יד שנייה אופני כביש נג"ש וטריאתלון" או "קהילת הגרמינאים". היום, יותר מתמיד, ספורטאים חובבנים רבים (ואפילו חלק מהמקצוענים) יודעים שזו הזירה שמצילה אותם מהוצאות כספיות מאוד כבדות, ואם לפני 5-6 שנים אף אחד לא שקל לרכוש שעון ריצה מיד שנייה, הרי שהיום השוק הזה כבר דומה לשוק הרכב. מי שיכול להרשות לעצמו יקנה חדש, אבל בעידן שבו קשה לעקוב אחרי הדגמים החדשים והאטרקטיביים שיוצאים בקצב מטורף, רבים מבינים שהדבר הנכון לעשות הוא לקנות יד שנייה וכל פעם להחליף.

מה כדאי לקנות ביד שנייה? 

אין ספק שבתחום ספורט הסבולת האביזר ה"חם" ביותר בשוק היד השנייה הוא האופניים. בדרך כלל יש הפרדה בין אופני ההרים, שזו הקטגורייה הפופולארית בארץ בקרב רוכבים בכלל, לבין אופני הכביש והטריאתלון המיועדים לקהל מאוד ספציפי.

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

כיום, חלק גדול מה"לקוחות" של השוק הזה הם רוכבי כביש מתחילים או טריאתלטים מתחילים. ולאנשים האלה יש הרבה "יועצים". זה אומר שאם פעם הם היו נכנסים לחנות מסוימת והופכים ל"שבויים" של המוכר שסיפר להם שקשה לזהות סדקים בקרבון באופניים משומשים, היום הם כבר יודעים לעשות הכנה מוקדמת, לדעת מה המידה שלהם ומה הדגם שיכול להתאים להם ולחפש את זה ברשת.

הם יודעים שכדאי להם מאוד לקנות זוג יד שנייה, כי במבט אל העתיד הלא רחוק ניצבות בפניהם כמה אפשרויות: אולי הם יחליטו שהם לא בנויים לרכיבה וירצו למכור, ואז ההפסד על המכירה יהיה קטן יותר על זוג יד שנייה. אפשרות הגיונית נוספת היא שהם יתאהבו ברכיבה ותוך שנה ירצו לשדרג, וכאן התרחיש הוא דומה. ואם מדובר בטריאתלט שלא יכול להרשות לעצמו להחזיק שני זוגות אופניים – אולי הוא ירצה לעבור לאופני נג"ש כפי שעושים טריאתלטים רבים? ואולי אחרי כמה חודשים על הנג"ש הוא יבין שהוא רוצה לחזור לאופני כביש רגילים כפי שעושים טריאתלטים רבים?

חנות לאופני כביש

גם בעלי החנויות מפרסמים כל זוג יד שנייה בפייסבוק | צילום: pixabay

אופניים יד שנייה זה כדאי?

אלו בדיוק הסיבות לתנועה הערה בקבוצות הפייסבוק ובאתרים למכירת אופניים מיד שנייה, תנועה שהיא כל כך חזקה עד כדי כך שגם בעלי חנויות האופניים מאוד מעורבים בה ודואגים לפרסם גם את אופני היד השנייה שהם מציעים, בתנאי תשלום אטרקטיביים, אחרי טיפול ואפילו עם אחריות. חלקם לא מתיימרים להפוך את עצמם לעסק למוצרי יד שנייה, מצד שני הם חייבים לבצע טריידים ללקוחות שרוצים אופניים חדשים, ואז חשוב להם להיפטר מהסחורה שמגיעה אליהם. כל זה גורם לתחרות יפה ובריאה במחירים של אופני הכביש והנג"ש, שהופכים לשפויים ובעיקר נגישים לעומת מחירי אופניים חדשים שהכרנו.

כל רוכב מתחיל בדרך כלל נעזר בחבר/מאמן שקצת שוחה בחומר, ויכול להעריך שווי של עסקאות שמציעים לנו באינטרנט. ככה אפשר להתמקח ולדאוג שאף אחד לא יעבוד עליכם. אם בכל זאת אתם רוצים לדעת סדר גודל של שווי, או אפילו לבדוק אם האופניים שמציעים לכם יוצרו באמת באותה שנה כפי שמצהיר המוכר, תוכלו להיכנס לאתר שנקרא bicyclebluebook, ובו תוכלו למצוא כל דגם של כל חברה עם הערכת מחיר לאופניים ממצב מעולה עד סביר. כמובן שתמיד עדיף חוות דעת מקצועית של מישהו כי גם החלקים באופניים משתנים (מערכת הילוכים, גלגלים, צמיגים וכו').

דבר נוסף שרוכבים מתחילים מגלים אחרי שהם נכנסים לעניינים הוא שלא חייבים להחליף אופניים כדי לשפר את המהירות. לכן, אחד האביזרים הכי נמכרים בשוק יד שנייה הוא גלגלים איכותיים שמחירם כזוג חדש יכול להגיע לאלפי שקלים. מי שיכול להרשות לעצמו, קונה גלגלים מהירים מאוד המיועדים לתחרויות, על אותו משקל של נעלי ריצה המיועדות לתחרויות.

אביזר שלישי ואחרון שלוהט בשוק האופניים הוא הטריינרים, אותו מכשיר שהיה פעם פשוט והיום כבר הפך למחשב משוכלל שיכול לאפשר לכם לרכב קטע בטור דה פראנס בסלון הביתי. היות והטריינרים הטובים הם יקרים, גם כאן יש תנועה גדולה של מוצרים יד שנייה, גם בגלל שרוכבים רבים רוצים לשדרג את המוצר שלהם, וגם בגלל שרוכבים אחרים מבינים שהם לא בנויים לאימוני רכיבה בסלון.

שעונים 

שוק שעוני הריצה והטריאתלון יד שנייה, בעיקר של המותגים המובילים גארמין, סונטו ופולאר, עלה גם הוא. אם האופניים יישרו קו עם שוק רכב יד שנייה, אז השעונים יישרו קו עם הסמארטפונים. מצד אחד קיים חשש לקנות מחשב קטן בתוך קופסה ממישהו שכבר השתמש בזה, מצד שני ההבדלים במחירים יכולים להיות לפעמים כל כך משמעותיים.

תכנית אימונים לחצי מרתון 8

למה לא לשדרג כל שנה? במיוחד שכל שעון כבר הפך למחשב | צילום: thinkstock

לדוגמה, גארמין השיקו לאחרונה את השעון FENIX 5, וככל הנראה לא פחות מ-95 אחוזים מהלקוחות שקנו את הדגם החדש הם כאלה שחיפשו להיפטר מהדגם הישן שלהם. אז או שהם שידרגו מול היבואן או שהם הבינו שאולי יוכלו להרוויח יותר על ידי מכירת השעון הקודם ביד שנייה, וכך בדרך כלל גם הקונה וגם המוכר נהנים מעסקה כדאית.

נעליים 

כמובן שאף אחד לא ירצה לקנות נעלי ריצה משומשות, אבל גם כאן מדובר בקטגוריה שהולכת וגודלת הודות לצמיחה המטורפת של המסחר באינטרנט. במקרים רבים אנשים נחשפים למחירים שהם לא רוצים לפספס על מוצרים שונים כולל נעליים שהם לא יכולים למדוד פיזית. ולפעמים כשהנעליים מגיעות בדואר מבינים שהמידה לא טובה או שסתם הן לא נוחות. ואז מציעים אותן למכירה. במקרים כאלה, ניתן לרכוש נעליים חדשות במחיר שהוא 30-50 אחוז נמוך יותר מהמחיר הנמוך ביותר שאפשר להשיג על אותם נעליים, וזה משהו שמדי פעם שווה לחפש.

חליפות שחייה

הנה עוד מוצר שטריאתלטים בתחילת דרכם לא בהכרח חושבים עליו, אבל ברגע שהם מתכננים לעשות תחרות איש ברזל בחו"ל או את הישראמן גארמין באילת, הם מבינים שחליפת השחייה היא הכרחית, לפחות פעם אחת. וזה מה שחשוב לציין, שיש הרבה אנשים שמשתמשים בחליפת שחייה פעם אחת בתחרות ואולי עוד כמה פעמים באימונים. מצד שני, קנייה של חליפה משומשת יכולה להוזיל ממחיר של בין 1,000-2,000 ש"ח לכמה מאות. צריך לשים לב שלמכירת חליפות יד שנייה יש עונה חזקה יותר, בעיקר לפני ישראמן גארמין ואחרי תחרויות איש ברזל של הקיץ באירופה.

לסיכום, אם בעבר המגמה של הספורטאים החובבנים היתה לפנק את עצמכם במוצרים האיכותיים ביותר עבור התחביב שלהם, היום כבר מבינים שצרי הרבה מאוד כסף כדי לשרוד בתחביב ויותר חשוב – שאפשר לעשות דברים אחרת ולצמצם עלויות בצורה משמעותית – גם אם תמיד יהיה סיכון מסוים בקניית מוצרים משומשים.

להרשמה למסע "בשביל השנטי" 2017 לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אבי גנאור הגיב:

    מה דעתכם ששוונג יארגן שוק קחתן ביום שישי למוצרי ספורט יד 2 ? מוכן לסיייע חינם בקידום

    1. יפתח דיזי הגיב:

      רצוי מאוד לארגן שוק קח תן בימי שישי כאשר רוב הספורטאים חופשיים ביום זה וכל המוצרים זמינים להם

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג