איש הברזל הטוב בעולם גייס 200 אלף אירו בתחרות ביתית

יאן פרודנו מחזיק אמנם בתוצאה המהירה ביותר בתחרות איש ברזל, אך מעתה הוא גם ייזכר כדמות הספורטיבית שגייסה סכום עתק למלחמה בנגיף הקורונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לשידור הלייב של יאן פרודנו

הוא שם דבר כבר שנים רבות בעולם אנשי הברזל והוא מצליח לשבור שיאי מסלול ולגרום לכל מי שאוהב את הענף הזה לפעימות לב מוגברות כל פעם שהוא עולה להתחרות. התפרצות נגיף הקורונה טרפדה עבורו את שנת 2020, אבל יאן פרודנו, שמחזיק בשיא העולם לאיש ברזל אותו קבע על המסלול של צ'אלנג' רות' ב-2016 עם זמן של 7:35:39 שע', מצא דרך אקטואלית להתאמן, להתחרות ובעיקר לגייס מעל 200 אירו לבתי חולים בעיר ג'ירונה שבספרד. "חשבתי לעצמי שאני פשוט לא יכול להתחרות בתחרויות איש ברזל בתקופה הזו, אז אני לפחות אעשה את זה", סיפר פרודנו ללייב בעמוד הפייסבוק שלו ובו 180 אלף עוקבים.

הברזלן הגרמני בן ה-38, קיים בביתו שבג'ירונה תחרות יחידנית בשידור לייב בפייסבוק למרחק איש ברזל שכלל 3.8 ק"מ שחייה בבריכה הפרטית שלו שם שחה מול זרם נגדי. את מקצה השחייה סיים לאחר 47:23 דק' ויצא מהמים הקרים והטמפרטורה הנמוכה שעמדה על 13 מעלות היישר אל הקטע הבא. פרודנו לקח לעצמו 8 דק' הפסקה בהן התקלח וחטף משהו לאכול ועלה על הטריינר. את ה-180 ק"מ הוא רכב ב"זוויפט", משחק מחשב אינטראקטיבי המשלב את הרכיבה שלך כאשר אתה השחקן הראשי בו.

לאורך כל השידור ענה פרודנו לשאלות שהופנו אליו מהאולפן המאולתר שם בין היתר ליוו את המשדר ספורטאים כמו כריס הוי, רוכב אופניים מקצועי ועטור מדליות והכדורגלן מריו גצ'ה. בין לבין הופנה השידור לעמדת הדי.ג'יי של דומיניק, ששילבה טרקים להקפצת האנדורפינים והעלאת האווירה. פרודנו לכל אורך השידור, היה נינוח והרגיש כמו ב"תחרות ביתית" והתלוצץ עם מראייניו. בין לבין היה ניתן לראות הענק המתפרס על 194 ס"מ ו-75 ק"ג (בלבד), בסרטונים שהוכנו מראש אופה לחם בננה (לפי מתכון של אשתו), פולנטה וסמודי קפוא, אלו היו אתנחתות נחמדות, להורדת הפוקוס מהתחרות עצמה, אך לא באמת היה ניתן להתחבר לכך ברמת ההקשר וההתכתבות בין האירוע עצמו והיכולת שלו לבזוק פרמז'ן על המנה שהכין.

את הקטע האחרון של המרתון התחיל לאחר 5:32 שע' מהזינוק הביתי ולזכותו עמדו כבר 103 אלף אירו. גם את השלב הזה רץ פרודנו ב"זוויפט", על המסילה הביתית שלו. "אין לי תכניות ברורות להמשך השנה כיוון שכרגע הכל נעצר", ענה כשנשאל מה התכניות שלו לשנה זו. "חשוב לי לשמור על הכושר שלי ברמה מסוימת כי המצב השתגע פתאום וכאשר ניתן יהיה לחזור להתחרות אעשה זאת".

את התחרות היחידנית סיים לאחר 8:33:39 שע', בהן נראה רענן וערני בדיוק כפי שהתחיל השידור. עבורו היה זה כאמור אימון נינוח (הכל יחסי), אך בסיום הצליח, האלוף האולימפי בטריאתלון מבייג'ינג 2008 לגייס עבור כוחות הרפואה ובתי החולים בג'ירונה שם הוא מתגורר סכום עצום של 200 אלף אירו. "זמנים משוגעים מביאים אנשים לעשות דברים משוגעים", כך תמצת איש הברזל הטוב בעולם את האתגר שהציב לעצמו, כאשר רעייתו אמה סנואוויל, טריאתלטית אוסטרלית בעצמה, זוכת מדליית הזהב בטריאתלון מבייג'ינג, נמצאת שם לצידו ומסייעת לו להוריד דופק.


השידור בלייב חלק 03


השידור בלייב חלק 02


השידור בלייב חלק 01



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג