טריאתלטים מ-500 וואט סייעו לחקלאים בעוטף: "עוזרים במה שאפשר"

ההירתמות המדהימה של עולם הספורט נמשכת, והפעם יצאו חברות וחברי הקבוצה לקטיף עבור החקלאים שנותרו ללא ידיים עובדות. ענת גרוסמן: "הבנתי מה משמעותה של נתינה שהיא קבלה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניאלה אוחנה חנין בקטיף העגבניות בעוטף | צילום: 500 וואט

ההירתמות של עולם ספורט הסבולת מאז 7 באוקטובר נמשכת גם בימים האחרונים ביתר שאת. לצד הסיוע לניצולי העוטף עצמם בשלל פעילויות ספורטיביות, כמו גם התרומה של ציוד רב, יצאה קריאה לסייע גם לחקלאים, אשר נותרו למעשה ללא ידיים עובדות.

רבים נשמעו לקריאה, בין אם באופן אישי ובין אם באופן קבוצתי ומאורגן. בין הנרתמים היו גם חברי קבוצת הטריאתלון 500 וואט של המאמן אילן אולמן. לשוונג הם מספרים כי על אף החששות והלבטים היה להם חשוב לסייע בכל דרך אפשרית.

הטריאתלטים בקטיף בעוטף | צילום: 500 וואט

הטריאתלטיות ענת קליינמן ורחלי סורני שיתפו: "מספר חברים אמיצים (שמלחץ לא עצמו עין בלילה לפני) יצאו להתנדב לקטיף עגבניות שרי במושב תלמי אליהו. זהו חבל ארץ קסום ויפה עם אנשים מקסימים שנולדו גדלו ומגדלים משפחות בעוטף, דור שני ושלישי של חקלאים. חלקם בנים שבאו לעזור, חלקם נשארו לבד להחזיק את העסק בעוד משפחותיהם עברו לגור במקום בטוח יותר".

"בתור רוכבי אופניים חלפנו פעמים רבות באזור, אנחנו מכירים את השלטים ואת הכבישים אבל מעולם לא נכנסנו פנימה, לא ראינו את השדות ולא שמענו את הסיפורים. הדרך לעוטף הייתה ארוכה ומאוד טעונה. חלפנו על פני המקומות ששבועיים קודם לכן אלפים קיפחו את חייהם. כרם שלום, רעים, שדרות, אופקים. התחושה הייתה קשה.
ככל שהתקרבנו, המראות היו מבלבלים יותר. מצד אחד, דיונות בצבע זהב, שדות ירוקים, מטעים צבעוניים ומצד שני מחסומים ושוחות עם חיילים בהיכון. הגענו לחממות, קטפנו המון עגבניות, עזרנו בכל מה שיכולנו, ואפילו חווינו צבע אדום בשטח פתוח ולא הרגשנו כל פחד".

סמדר גרונדלנד בקטיף העגבניות בעוטף | צילום: 500 וואט

במקביל, כמה טריאתלטים אחרים מהקבוצה יצאו לקטיף בכפר מעש עם עופר, מגדל פירות הדר ואבוקדו. העובדים התאילנדים נטשו והשאירו אותו ללא ידיים עובדות. גיסתו נעמי בניטה מתאמנת בקבוצה, שנרתמה לסייע במהרה וחבריה התייצבו לעבודה במטעים, שתימשך גם בימים הקרובים.

הטריאתלטית ענת גרוסמן סיפרה לאחר ההתנדבות: "על סולם בצמרת עץ תפוזים הבנתי מה משמעותה של נתינה שהיא קבלה. או במילים אחרות, תרומה היא לא פחות בשביל התורם מאשר בשביל המקבל. הגעתי ממקום של נתינה עם תחושת ריק אישית, זכיתי לפגוש חקלאי מדהים שהתרגש עד עמקי נשמתו מההירתמות שלנו ויצאתי עם שקית תפוזים וחדר או שניים מלאים בלב".

ענת גרוסמן בקטיף | צילום: 500 וואט

הטריאתלטים בקטיף בכפר מעש | צילום: 500 וואט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג