טריאתלון נשים – דרך להתחיל ולהתמיד בספורט

בטריאתלון הנשים שיתקיים בשבת הקרובה תשתתפנה 17 בנות מעמותת "אתגרים" עם מלוותיהן. יפית גלילי מביאה את סיפורן של שלוש מהן לפני הזינוק ומראה, שתמיד ישנו סיכוי להתחיל ולהתמיד בפעילות ספורטיבית אם ישנה החברה הנכונה ומניע מחזק 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בטריאתלון הנשים שיתקיים בשבת הקרובה תשתתפנה 17 בנות מעמותת "אתגרים" עם מלוותיהן. יפית גלילי מביאה את סיפורן של שלוש מהן לפני הזינוק ומראה, שתמיד ישנו סיכוי להתחיל ולהתמיד בפעילות ספורטיבית אם ישנה החברה הנכונה ומניע מחזק 

מאת:יפית גלילי


מספר גורמים יעלו את הסיכוי להתמיד בפעילות ספורטיבית: בחירת ענף ספורט המתאים באופן אישי, ביצוע פעילות עם פרטנר נוסף או במסגרת מסודרת, זמינות מקום האימון, תמיכה סביבתית ומטרה מוגדרת מראש. מטרה כזו יכולה להיות השתתפות בטריאתלון הנשים ע"ש תמר דבוסקין שהינה חוויה ספורטיבית באווירה מפרגנת ושאינה תחרותית, שילוב של מספר ענפי ספורט ואפשרות להשתתפות בשלישיות.

בנוגע למסגרת אימונים תומכת, מספר ספורטאיות כבר אימצו לעצמן את מסגרת האימונים של עמותת "אתגרים", בה הן מתאמנות יחד עם חברות העמותה ומרגישות שהן מקבלות מסגרת תומכת לקיום אימונים וחווית קבלה – נתינה הדדית.

בטריאתלון שיתקיים בשבת הקרובה תשתתפנה 17 בנות מעמותת "אתגרים" עם מלוותיהן. חברות העמותה הינן בעלות נכויות ומוגבלויות שונות. חלקן כבדות ראיה או עיוורות, חירשות, אחרות מוגבלות בתנועתן כתוצאה ממחלות שונות ובעלות נכויות. שוחחתי עם שלוש מלוות ספורטאיות שלכל אחת הסתכלות שונה על ההשתתפות בטריאתלון כמלווה. שתיים מהן מתאמנות בשגרה עם חברות העמותה והשלישית חברה לאחת מהן לצורך ההשתתפות בטריאתלון.

מור שלזינגר ואולה מלמד

מור שלזינגר טריאתלטית בעצמה תלווה את אולה מלמד (בת 22) חולת CP הנעזרת בקביים בהליכה. את השחייה והרכיבה הן יבצעו יחד, כשהרכיבה היא על אופני טנדם ויפגשו שוב לקראת סוף הריצה של מור כדי לחצות את קו הסיום יחד כשאולה עם קביים. מור ואולה מתאמנות בשגרה כל אחת בנפרד וחברו לצורך הטריאתלון וערכו 2 אימונים משותפים לפני כן.

מור: "טריאתלון זו חוויה מדהימה. ולחוות אותה בפעם הראשונה דרך העיניים של אולה זו התרגשות אדירה. אני שמחה להיות חלק מזה ולאפשר לאולה לחוות את החוויה הזו. יש המון סימני שאלה כמו שיש בהשתתפות בפעם הראשונה בטריאתלון ברמת הלוגיסטיקה: איך ניכנס לים? (נכנסות עם קביים בהתחלה), למי נמסור אותם? איך נעבור את השחייה? איך נצא מהמים?"


הילה ו ליליאן אימון החלפות בים

הילה שמש וליליאן ורצקי

מלווה נוספת היא הילה שמש – בת 30, שחיינית מגיל צעיר וכיום גם רוכבת, מתנדבת ומתאמנת בשגרה יחד עם ליליאן ורצקי (בת 55) כבדת ראיה בחוג "אתגרים" בבאר- שבע. מאותה קבוצה ישתתפו שתי בנות נוספות: ילנה עיוורת ושרון כבדת ראיה כאשר כל אחת מהן מבצעת את שלושת הענפים. הילה מתנדבת באתגרים בקבוצת רכיבה 4 שנים ורוכבת עם ליליאן באופני טנדם. לאחרונה הן הגבירו את אימוני הריצה.

הילה: "אני הכי נהנית מרכיבה, אני מלווה את ליליאן בכול הענפים וזו חוויה מעצימה ומחזקת לעשות זאת עם מישהי- אי אפשר להישבר. קל וכיף יותר לעבוד בזוג מאשר לבד וזה ונותן עידוד וכוחות. זה כבוד מאוד גדול ללוות את ליליאן וזה גורם להבין כמה רחוק אפשר להגיע. אם הן יכולות ברור שאנו יכולות. יש פער גילאים של 20 שנה (המוגבלות מבוגרות יותר) ויש תחושה של שותפות אמיתית. זה אתגר משותף ואין תחושה של ליווי. בלעדי ליליאן לא הייתי משתתפת בטריאתלון"

השתיים הגבירו אימונים כחודש וחצי לפני הטריאתלון ובצעו אימונים משולבים והגיעו במיוחד לאימונים בהרצליה על-מנת להכיר את השטח והמסלול.


מיטל באימון שחיה

מיטל שוורץ ואליזבת דוימס

מיטל שוורץ (בת 31) מתאמנת בשגרה בשחייה וברכיבת שטח, תשתתף בשלושת ענפי הטריאתלון עם  אליזבת דוימס – אשר (בת 45) שסובלת מתסמונת "טורט" הבאה לידי ביטוי בהפרעה בשיווי משקל. בשגרה הן מתאמנות יחד ברכיבה ובהליכה  במסגרת החוג של "אתגרים" ובטריאתלון עצמו מיטל תשחה ואת הרכיבה והריצה הן יבצעו יחד בשונה משנה שעברה בה הן רק רכבו יחד.

מיטל מספרת שהיא משתתפת בתחרות טריאתלון נשים רק בשביל הכיף: "אני לא אוהבת תחרויות אך  זה אירוע העצמה נשית, חווייתי וזו וחוויה לעבור את זה עם אליזבת ביחד. זה סיפוק מאוד גדול. יש כיף ברכיבה ביחד- מחליפות חוויות ומדברות. ההתרגשות היא מהפעם הראשונה שאנו רצות יחד ומכך שמשתתפות  הרבה נשים".

לכל אלו שעדיין מתלבטות, נראה כי אין עוד על מה.
בהצלחה ובהנאה לכולן

יפית גלילי – פיזיולוגית של המאמץ (M.Sc) ודיאטנית קלינית וספורט
———————————————————————————————————————-


התמכרות הספורטאים למתוק הזמין


אימונים יעילים להפחתת מסת השומן בגוף



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג