טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת – גביע אירופה

במסגרת טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת יתקיים בשבת סבב גביע אירופה. זו תחרות מהדרג הנמוך של סבבים, לא מהסוג שמושך מתחרים מתוך העשירייה הראשונה בעולם ובטח לא בשלב כה מאוחר של העונה. בניגוד לתואר האליפות המחכה למנצח והמנצחת ביום שישי, אין בניצחון בתחרות סבב גביע אירופה משהו שאמור למשוך את מי שיושבים חזק בצמרת העולמית. ולכן יש שניים המפתיעים בהימצאותם ברשימות המתחרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במסגרת טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת יתקיים בשבת סבב גביע אירופה. זו תחרות מהדרג הנמוך של סבבים, לא מהסוג שמושך מתחרים מתוך העשירייה הראשונה בעולם ובטח לא בשלב כה מאוחר של העונה. בניגוד לתואר האליפות המחכה למנצח והמנצחת ביום שישי, אין בניצחון בתחרות סבב גביע אירופה משהו שאמור למשוך את מי שיושבים חזק בצמרת העולמית. ולכן יש שניים המפתיעים בהימצאותם ברשימות המתחרים

מאת:הילה מימון


דימטרי פוליאנסקי וליסה נורדן הם שני ספורטאים יציבים בצמרת העולמית בשלוש השנים האחרונות. שניהם הגיעו לשם בתום התקדמות הדרגתית בסולם היכולת, מרגע כניסתם לענף. שניהם החלו את דרכם בענף בשנת 2002, נורדן הייתה אז בת 18 והרקע הספורטיבי שלה הסתכם ברכיבה תחרותית על סוסים. הרומן שלה, עם ענף הטריאתלון, החל, כאשר הסוס עליו רכבה נפצע והיא הייתה צריכה למצוא דרך להיפטר מאנרגיה עודפת, כפי שהיא אוהבת לספר. אחת המשימות הראשונות בכניסתה לענף הייתה ללמוד כיצד לשחות חתירה.

שנת הפריצה של ליסה נורדן, בסבב הבוגרות, הייתה 2008 כשסיימה שלישית באליפות אירופה
והשיגה את הניצחון הראשון בסבב הבכיר. את עונת 2009 סיימה כמדורגת במקום השני בעולם. בשנת 2010 היא דורגה במקום השלישי בעולם והייתה לאלופת העולם הראשונה לבוגרות במקצה הספרינט. 2011 הייתה עונה חלשה יותר לעומת השתיים הקודמות. פציעה, בחלק הראשון של העונה, מלווה בתהליך ארוך יחסית של אבחון וטיפול. היא נחשבת לאחרת המתחרות בעלות קומבינציית הרכיבה-ריצה החזקה בסבב, אך הפציעה גרמה לה להעדר משתי תחרויות סבב אליפות עולם ולירידה משמעותית ביכולת הריצה. עם חזרתה לסבב הצליחה נורדן לשמר את מיקומה בצמרת ולהבטיח את כרטיס הנסיעה שלה לאולימפיאדת לונדון 2012. אולי כחלק מהכנה והצהרת כוונות לקראת אליפות אירופה, שתיערך באילת באפריל 2012, ליסה מגיעה להתחרות על המסלול באילת בפעם הראשונה.


ליסה נורדן(צילום:triathlon.org)


דימטרי פוליאנסקי מגיע לאילת לאחר ניצחון בתחרות סבב גביע עולם בקוריאה ומקום שלישי בתחרות סבב אליפות עולם ביוקוהמה (יפן). הוא מדורג כעת במקום השמיני בעולם ומפגין יכולת גבוהה בסבב העולמי כבר שלוש שנים בתוך ובצמוד לעשירייה הראשונה. כמו נורדן, גם פוליאנסקי, השיג את ניצחונו הראשון בתחרות בשנת 2008 לאחר התקדמות הדרגתית ביכולותיו.  הטריאתלט החל את דרכו התחרותית כשחיין, עשה הסבה לענף הטריאתלון כשהיה בן 16 ומאז לא הסתכל אחורה. בשנת 2007 הוא סיים רביעי על מסלול התחרות באילת כאשר זו הייתה חלק מסבב גביע העולם. כמו נורדן, גם עבור פוליאנסקי, ההחלטה לבוא לאילת מרמזת אולי יותר מכל על שאיפותיו באליפות אירופה 2012.


דימטרי פוליאנסקי(צילום:triathlon.org)


הבונוס, בנוכחותם של שני המדורגים הללו בתוך ה- 20 הראשונים בעולם, היא תוספת של 2% בניקוד המחולק למתחרים בתחרות. בונוס נחמד לכל מי שיסיים בתוך מסגרת הזמן הנדרשת מזמן המנצח. בתוך מקצי הבוגרים, אשר מהווים גם את אליפות ישראל הרשמית, למתחרה הישראלי הראשון בגברים והמתחרה הישראלית הראשונה בנשים יוענקו תוארי אלוף ואלופת ישראל לשנת 2011. למנצח באליפות הלאומית מוענקות 100 נקודות דירוג.

במקצה הגברים יתחרו ארבעה ישראלים. רן ודן אלתרמן שמחליפים ביניהם את תואר אלוף ישראל וסגנו כבר עשור. רון דרמון הגיע במיוחד מאוסטרליה לקחת חלק באליפות ולנסות ולאיים על ההגמוניה האלתרמנית. אור ברגר, שחזר להתאמן ולהתחרות השנה בדרג העילית, לאחר הפסקה ממושכת שבמהלכה הפך סטודנט ומאמן.

במקצה הנשים יתחרו שתי ישראליות. פאני בייסרון ושונה נובק. בייסרון, שכמו רון דרמון חברה בקבוצת טיפוח כישרונות צעירים של האיגוד העולמי וכמוהו מתאמנת באוסטרליה, היא אלופת ישראל המכהנת ונועדה לקחת בבטחה את תואר האליפות בבוגרות בפעם השנייה ברציפות.

לאחר יום שישי, שיהיה עמוס במקצי אליפות קבוצות הגיל ובאליפות אירופה U23, הבמה תהיה כולה של הבוגרים. הנשים יזנקו בשעה 11:00 והגברים בשעה 14:00. לכל ספורטאי קבוצות הגיל שהותירו את מתח התחרות מאחוריהם, זו הזדמנות לצפות בזן מעט אחר של טריאתלטים, שיציגו הקדמה נאה למה שנועד להתרחש באפריל 2012.


הילה מימון הילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית

קישורים: טריאתלון, טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג