טריאתלון "אקסלנס" תל אביב 2011

כמעט כל ספורטאי יסכים, כי אין כמו אירוע ספורט המוני כדי להרים עיר על הרגליים. האחרון להקפיץ את תל-אביב על רגליה היה מרתון ת"א בגרסתו החדשה, ועכשיו הגיע גם תורו של טריאתלון אקסלנס תל- אביב אשר חוגג 9 שנים להיווסדו.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כמעט כל ספורטאי יסכים, כי אין כמו אירוע ספורט המוני כדי להרים עיר על הרגליים. האחרון להקפיץ את תל-אביב על רגליה היה מרתון ת"א בגרסתו החדשה, ועכשיו הגיע גם תורו של טריאתלון אקסלנס תל- אביב אשר חוגג 9 שנים להיווסדו.

מאת:אילן גולדמן

 התחרות הכי "תל- אביבית" בלוח  הכלל ענפי
 
משתתפי הטריאתלון יאספו בשבת בבוקר בחוף הים של תל- אביב. תחילה, יטבלו המתחרים את כובעי הים שלהם, במימיו הקרירים של חוף מציצים. חוף מיתולוגי אשר קיבל את כינויו בשנת 1972 תודות לסרט בכיכובו של אורי זוהר שצולם בחוף. לאחר קטע השחייה, ייצאו גיבורי הטריאתלון לרכיבה על אופניהם בדרך נמיר לכיוון גלילות. הדרפטינג (אפשרות לרכוב אחד אחרי השני) מותר בטריאתלון התל-אביבי, והטקטיקה תהווה חלק חשוב בקטע האופניים.
 
לאחר שירדו הטריאתלטים מאופניהם, תחכה להם ריצה "מחשמלת" בגדתו הדרומית של פארק הירקון אל עבר דרך נמיר. המומחים חוזים כי קהל הצופים בקטע הריצה יהיה צפוף וימנה אלפים. אם כך יהיה הדבר, כל ספורטאי יספוג מנת עידוד וזריקת אנרגיה מהקהל המשולהב.  
 
 

חוף מציצים- הכי תל אביב שיש
צילום: שוונג
 
 
 לכל איש יש שם וכך גם לכל טריאתלון
 
התחרות התל- אביבית קרויה באופן סמלי על שמו של אחד מבניה, אייל וייס ז"ל: סא"ל ומפקד יחידת דובדבן שנפל בעת מילוי תפקידו. וייס עמד עם חייליו במהלך פעולה מבצעית בכפר ציידא שלפתע התמוטט עליו קיר. אייל ז"ל היה ספורטאי מילדות, שחקן כדור-סל, רץ למרחקים ארוכים, רוכב אופניים וטריאתלט. משפחתו של אייל וחבריו הקרובים הם חלק בלתי נפרד מהתחרות ובכל שנה הם עוזרים לאירוע לקרום עור וגידים. 
 
 
הטריאתלון התל אביבי היסטוריה ומספרים
 
2002
השנה של האחים אלתרמן שמסיימים במקום הראשון והשני, כשאחריהם מגיע אורי זילברמן המוכשר. בנשים הייתה זו נינה פקרמן הניצחית כשאחריה מגיעה חלי רוזנשטיין הצעירה. דלית שיף נשלחת למקום השלישי.
 
את המקצה האולימפי אשר שולב באותה שנה עם הוותיקים מסיימים 149 משתתפים.
במקצה הספרינט גילאי 20-34 מסיימים 120 משתתפים.
 
 
 
2003 
שחזור מוחלט של השנה הקודמת, מלבד פרט אחד קטן. הפעם היה זה רן אלתרמן אשר סיים במקום הראשון, אחריו מגיע אחיו דן ושלישי כאמור מגיע אורי זילברמן. בנשים הייתה זו שני בלוך המוכשרת, אחריה שיחזרה חלי רוזנשטיין את המקום השני מהשנה הקודמת. שלישית הגיעה מיודעתנו דלית שיף.
 
את המקצה האולימפי עד גיל 39 סיימו 142 איש.
מקצה הספרינט עד גיל 39 גדל לכדי 204 מסיימים.
 
 
 
2004
רן, דן ואורי זילברמן שוב מראים לכולם כי הם בלתי מנוצחים וחולקים את המקומות הראשונים בסדר זהה לשנה הקודמת. בנשים, חלי רוזנשטיין מצליחה לגבור על שני בלוך כאשר דלית שיף מסיימת, כן, עוד פעם במקום השלישי.
 
את המרחק האולימפי סיימו באותה שנה 292 משתתפים כולל הוותיקים.
את מקצה הספרינט לגילאי 20 + סיימו 272 איש . 
 
 
2005
החיים ממשיכים אך המנצחים כמעט ואינם מתחלפים. דן אלתרמן מסיים את האולימפי במקום הראשון, רן בשני וזילברמן כובש את השלישי המיתולוגי. בנשים נינה פקרמן שבה וגונבת את ההצגה כשאחריה מגיעות בלוך ורוזנשטיין בהתאמה.
 
מספר המסיימים במקצה האולימפי עד גיל 39 הוא 169.
מקצה הספרינט לגילאי 20 + חוגג עם 326 מסיימים.
 
 
 
2006
רעידת אדמה: האחים אלתרמן לא מגיעים ואור ברגר כובש את המקום הראשון באולימפי. עדי שיר שני לו ושי פיפמן במקום השלישי. בנשים חלי רוזנשטיין עולה בפעם השנייה למקום הראשון. אחריה מגיעות מרים גולדשטיין ונובק שוונה. שנת 2006 מסתמנת כשנה בה חוד החנית של הטריאתלון נעדר מכל המקצים.
 
את המקצה האולימפי לגילאי עד 39 מסיימים 206 טריאתלטים.
את הספרינט לגילאי 20 + מסיימים 379 גיבורים זריזים.
 
 
 
2007
הפעם תורו של יונתן מלכא לקטוף את המקום הראשון, עופר ורד מסיים אחריו ואורי זילברמן המצויין שב לשלישי. האחים אלתרמן שוב לא על קו החוף. בנשים נינה פקרמן מתקרבת לצמרת הגברים כשהיא מסיימת אחרי גיא כפתורי ושולחת הרבה גברים טובים לעשות חושבים. במקום השני בנשים מפציע כוכב חדש (או כוכבת), הילה מימון שמה, אשר מגיעה קרוב קרוב לפקרמן החזקה. במקום השלישי מגיעה גילי צוקרמן אשר הכריזה לפני מספר שבועות על פרישה מטריאתלון מקצועי. נותנת החסות לאותה שנה הייתה חברת סמסונג. 
 
לאולימפי גילאים עד 39 נרשמו באותה שנה 226 מסיימים.
למקצה הספרינט גילאי 20 + יש 209 מסיימים בלבד.
 
 
 יונתן מלכא ראשון לאריות 2007
 
 
2008
בשעה טובה אורי זילברמן המוכשר עולה על הפודיום כמנצח. מתחתיו על דוכן המנצחים עומד עידן סנדק כששי פיפמן תופס את המדרגה השלישית. נינה פקרמן שוב מסיימת חזק (מקום 7 כללי) כשאחריה צוקרמן. במקום השלישי ובפער גדול אחרי השתיים מגיעה אסנת אידלמן. באותה שנה בולטת שוב העדרם של האלתרמנים ומנצח השנה הקודמת – יונתן מלכא. חברת אקסלנס פורסת את חסותה על האירוע.
 
בשנה זו מספר המסיימים דליל משהו – 188 בלבד לאולימפי גילאים עד 39.
במקצה הספרינט עד גיל 39 נרשמים 184 מסיימים.
 
 
2009
שי פיפמן, איש ברזל, מאמן בכיר ודמות כמעט מיתולוגית בשמי הספורט הישראלי מסיים ראשון, אחריו עידן סנדק שסיים שני גם בשנה הקודמת. שלישי מגיע אסף כהן. בנשים גילי צוקרמן עושה זאת לראשונה בתל אביב ומשאירה חותמה על המירוץ. שנייה לה היא נערה צעירה ומוכשרת, קים דרמון שמה, ושלישית מבין הנשים לאותה שנה היא אסנת אידלמן.
 
למקצה האולימפי עד 39 ישנם 202 מסיימים ומסיימות.
במקצה הספרינט עד 39 ישנם 198 מסיימים. 
 
 
קים דרמון שנייה בנשים ב-2009 בתור נערה
צילום: שוונג בטיפוס למצדה
2010
יונתן מלכא שב לדוכן המנצחים עם פער מרשים על נווה כהן שמסיים שני. אביעד כהן מסיים אחרי השניים. גילי צוקרמן אשר הפכה בינתיים לגילי רייכמן מסיימת ראשונה, ברנשטיין ליטל למקום השני, ואחריהן קים דרמון אשר מוכיחה עיקשות והתמדה. אותה קים, לאלו מכם שאינם בקיאים, היא אחותו של רון דרמון, טריאתלט צעיר ומבטיח.
 
את המקצה האולימפי גילאים עד 39 מסיימים 171 משתתפים.
מקצה הספרינט עד גיל 39 רושם 171 מסיימים בלבד. 
2011

מקום זה ישאר פתוח עד לאחר סיום התחרות ביום שבת…בהצלחה לכל המשתתפים

צילום שער: יוסי רובננקו


אילן גולדמן - שוונגאילן גולדמן
עורך משנה אתר שוונג, אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור- מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג