טרגדיה על הכביש: הקריירה של דווידה רבלין היתה יוצאת דופן, אבל המוות שלו אינו כזה

הרוכב האיטלקי שפרש לאחרונה לאחר 30 שנות קריירה, נהרג לאחרונה מפגיעת משאית במהלך רכיבת אימון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דווידה רבלין | צילום: CC BY-SA 3.0 ,Link

הרוכב האיטלקי דווידה רבלין, שפרש באוקטובר האחרון לאחר 30 שנות קריירה, נהרג לפני כשבועיים מפגיעת משאית במהלך רכיבת אימון ליד העיר ויצ'נזה באיטליה. על פי המשטרה באיטליה, נהג המשאית, אזרח גרמני עם עבירות תנועה חמורות קודמות, יצא מהרכב, הביט ברבלין הפצוע ונמלט חזרה לארצו. ככל הנראה, החוק בגרמניה לא מאפשר את מעצרו בשלב זה.

רבלין, 51, החל להתחרות כמקצוען ב-1992, לפני שרוב הרוכבים היום נולדו, היה רוכב בולט בשנות התשעים ובעשור הראשון של האלף. שנת השיא שלו הייתה 2004, כאשר ניצח בליאז'-בסטון-ליאז', אמסטל גולד ופלש וולון. בנוסף ניצח במהלך הקריירה שלו בפריס-ניס וטירנו-אדריאטיקו וקטע בג'ירו דה איטליה. ב-2008 זכה במדליית כסף באולימפיאדת בייג'ינג, אך היא נשללה ממנו לאחר שנתפס משתמש בסמים.

"הוא היה דמות מאוד מיוחדת, כולם מכירים אותו. זה נדיר לראות רוכב בגיל הזה בדבוקה", אומר רוכב העבר הישראלי גיא ניב. "יצא לי להתחרות נגדו כמה פעמים. זה מצער מאוד לשמוע על מותו".

הקריירה של רבלין היתה יוצאת דופן, אבל המוות שלו, באופן מצער, איננו. באפריל 2017 עולם האופניים הזדעזע ממותו של מיקלה סקרפוני, אלוף הג'ירו לשעבר. סקרפוני יצא בבוקר מביתו לרכיבת אימון לקראת הג'ירו. נהג מסחרית לא הבחין בו בצומת ופגע בו. רשימת ההרוגים החלקית כוללת את הרוכב הבלגי כריסטוף גודאר, שנדרס למוות על ידי אוטובוס ב-2014 לאחר שנפל במהלך רכיבת אימון. ב-2013 נהרג אלוף העולם לשעבר בסייקלו-קרוס, ברי סטנדר הדרום אפריקאי, מפגיעת מונית. כמה חודשים לאחר מכן נהרגה הרוכבת האמריקאית איימי דומברוסקי מפגיעת משאית בבלגיה.ב-2011 נהרגה הרוכבת האוסטרלית קרלי היברד מפגיעת רכב בצפון איטליה.

בתחילת השנה, אלוף הטור דה פראנס לשעבר אגן ברנאל כמעט הצטרף לרשימה השחורה, כאשר במהלך רכיבת אימון קבוצתית בקולומביה התנגש בחוזקה באוטובוס. שמונה חודשים לאחר התאונה שכמעט השאירה אותו נכה, הוא חזר להתחרות.

כיצד קורה שרוכבים רבים כל כך נהרגים ונפצעים? "רוכבי אופניים מקצוענים לרוב לא מתאמנים כקבוצה", מסביר ניב. "לכל רוכב יש את הלוז שלו והבית שלו. לוח התחרויות שונה וכל אחד בונה אחרת את תוכנית האימונים שלו. מלבד מחנות אימונים לפני תחרות גדולה, ביום יום הרוכב מתאמן לבד".

דו"ח של האיחוד האירופי שפורסם בשנה שעברה הראה שב-2019 מתו כ-2000 רוכבי אופניים בתאונות דרכים באירופה – כ-9% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים, והקבוצה היחידה שלא חל ירידה באחוז התמותה שלה לאורך השנים.

בשל אופי האימונים, האיגוד הבינלאומי לאופניים (UCI) למעשה לא יכול לקבוע רגולציה במטרה לנסות להגן על הרוכבים. "אלפי רוכבים מתאמנים לבד באלפי מקומות בגלובוס, ולא חסרים מקומות לא נעימים ", הוא אומר. "גם עכשיו, אחרי שפרשתי, אני ממשיך לרכוב, ויכולות להיות סיטואציות לא נעימות. כל רוכב נתון בסכנה, בין אם מדובר ברוכב מקצוען או לא. גם אם יש רכב ליווי זה מסוכן. גם ברכב יש סכנה. בסופו של דבר מדובר בתאונת דרכים".

ב-2019, בעקבות שורת תאונות לא קטלניות, איגוד הרוכבים האיטלקי דרש מהממשלה האיטלקית לפעול לשיפור המצב בכבישים ולשפר את הבטיחות עבור הרוכבים. "לרכוב על הכבישים זה כמו לצאת למלחמה, אבל אנחנו לא נסכים לטבח הזה", אמר אז מאמן הנבחרת האיטלקית דווידה קסאני. לצערו הרב, ולצערם של אוהדי האופניים, בינתיים לא מורגש שינוי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חגי אשלגי הגיב:

    עצוב מאד.
    קלאסיקן מיוחד, שנשאר על אופניו הרבה אחרי בני דורו.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג