טרגדיה בקו הסיום של מרוץ הרצליה 2002

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רני בקר

מרוץ הרצליה שהוזנק הבוקר על כל 400 משתתפיו, היה אמור להיות עוד מרוץ תחרותי ל-10 ק"מ, הפנינג ספורט לכל המשפחה, לא שונה מעשרות המרוצים המתקיימים באורך קבוע ברחבי הארץ בשנים האחרונות.
אלא שהפעם הסוף היה שונה.
לוי שוורץ, משתתף וותיק בכל המרוצים, סיים את המסלול וסמוך לשער הסיום, שניות ספורות לאחר שעצר את מרוצתו, נפל על הרצפה והתמוטט.
אשתו, רופאה במקצועה, שהמתינה לו ביחד עם בנו בקו הסיום, ניסתה לבצע בו פעולות החייאה אך הם לא הועילו וניידת טיפול נמרץ שהוזמנה למקום נאלצה לקבוע את מותו, כנראה מדום לב.


לוי מימין, עם חבר בתום מרוץ נס ציונה 2002

לוי שוורץ, בן ה- 56, עבד שנים רבות כמהנדס בתעשייה האוירית ובשנים האחרונות שימש כראש נבחרת הצועדים הייצוגית של התעשייה האוירית וייצג את מדינת ישראל בצעדות רבות שנערכו בארץ ובעולם.
לוי הקדיש זמן רב לספורט ההליכה בו הוא לקח חלק פעיל למעלה מעשרים שנה ונהג לפקוד את הצעדות החשובות בעולם בניהן צעדת ארבעת הימים המתקיימת מידי שנה בהולנד ובה צועדים ההלכים 200 ק"מ במשך ארבעה ימים ברציפות.
מעיין ראובן, חברו הטוב של לוי מקבוצת רצי התעשייה הצבאית, שאף השתתף עמו בכמה מהצעדות בעולם, מספר: "אני המום מהאסון הכבד שנפל על משפחת שוורץ ומשפחת רצי התעשייה האוירית, לא ברור כיצד אדם בריא, הנראה צעיר מגילו, שעוסק שנים רבות בספורט, יכול לגמור בצורה כזאת את חייו על מסלול המרוצים אותם הוא כה אהב".

לוי שעסק בספורט ההליכה בעשרים השנים האחרונות החל בשנה שעברה להשתתף במרוצי השדה כאצן ולא כהלך, ואת המפנה הוא החל במרוץ רמת גן 2001 שם בחר לרוץ את המרחק המלא בפעם הראשונה. עוד הספיק לוי להשתתף במרוץ התבור 2001, מרוץ נס ציונה ומרוצים נוספים בשנה זו.
עדיין מוקדם לקבוע בדיוק את סיבת המוות והאם היה ניתן למנוע את הסוף המר הזה. מארגני מרוץ הרצליה דאגו להעמיד אמבולנס חירום שליווה את המרוץ, אך הוא לא הואיל ולאחר התמוטטותו של לוי, הוזעקה כאמור ניידת טיפול נמרץ שגם היא הגיעה כנראה באיחור (מבחינת עובדות המקרה המצער כמובן).
מנהל קבוצת התעשייה האוירית, רחמים גלוסקין, מסר כי ניידת הטיפול נמרץ הגיעה תוך 6 דקות מהרגע שנקראה וכי מזג האוויר היה מצוין וגם לא היה מחסור במים במהלך המרוץ (תופעה הקיימת במרוצים שונים)
"ו"כל המקרה הנו טרגדיה גדולה לכולם.
על אף שלא הייתה דרישה מצד המארגנים להציג אישורים רפואיים, כחלק מתנאי החברות בקבוצת התעשייה האוירית, מחויבים חבריה לעבור בדיקה ארגומטרית מידי שנה ולוי, בוגר מכון וינגייט, היה ממארגני הבדיקות התקופתיות במכון רפואת הספורט של מכון וינגייט.

לוי הותיר אחריו אישה, בן, בן 24, בת חיילת ועוד ילדה בגיל תיכון – יהי זכרו ברוך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג