טירוף ובוץ בעיניים

סבב SHIMANO DH  שפתח את העונה עם התחרות בכרמל בחודש שעבר ממשיך לקבוע שיאים חדשים ולספק חוויות רכיבה שלא היו כמותן בארץ עם התחרות השנייה שנערכה בסופ"ש בגוש שגב ליד הישוב יעד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


סבב SHIMANO DH  שפתח את העונה עם התחרות בכרמל בחודש שעבר ממשיך לקבוע שיאים חדשים ולספק חוויות רכיבה שלא היו כמותן בארץ עם התחרות השנייה שנערכה בסופ"ש בגוש שגב ליד הישוב יעד

מאת:אמיר כספי


ענף הדאונהיל נמצא בגדילה משנה לשנה. השנה הזו גדל מס' הרוכבים ב 30% מה שמצביע שעובר על הענף משהו מאוד חיובי בשל סבב התחרויות. בתחרות נרשם מס' שיא של 94 מתחרים שלמרות מזג האוויר הקשה נרשמו להתחרות ולחוות אירוע שייזכר לדורות בענף.


הרוכבים שהתאמנו לפני האירוע במזג אוויר יבש ובתנאי מסלול מעולים הגיעו ליום התחרות כאשר השמיים אפורים, הגשם מטפטף, הבוץ חוגג ותנאי הרכיבה היו מהאקסטרימיסטים והקשים שהיו בתחרויות DH  בארץ.

מקצה תחרות#1: לאחר כשעה וחצי של אימוני בוקר עלו הרוכבים למקצה התחרות הראשון. זה היה מקצה קשה מאוד וכלל החלקות רבות, התרסקויות ובעיקר מה שעבר למתחרים בראש היה לשרוד את המסלול ופחות לרכוב. התנאים הקשים של המסלול נוצרו כי לא ירד גשם שעה לפני התחרות והצטבר בוץ על המסלול. הבוץ נתפס לגלגלי האופניים והיה כמעט בלתי ניתן לשלוט על האופניים. התחושה כמו שהרוכבים מתארים הייתה כאילו הם רוכבים על גריז.



מקצה תחרות #2: בין מקצה התחרות הראשון לשני נפתחו ערובות השמיים וגשם החל לרדת בצורה מסיבית. הגשם שעל פניו גרם למס' רוכבים לא לעלות למקצה התחרות השני גרם למסלול להיות במצב הרבה יותר טוב בגלל שהוא הפך את הבוץ מסמיך לדליל  ולא נדבק לגלגלי האופניים. הרוכבים שהחלו לרדת את המסלול עם הטראומה מהמקצה הראשון הרגישו תוך כדי ההמקצה שיש אחיזה והמסלול בתנאים הרבה יותר טובים יחסית למקצה הראשון והגבירו את המהירות ככל שהתקדמו על המסלול.



בקטגוריית הילדים זינקו לתחרות רק שישה מתחרים מתוך 15 שנרשמו בשל תנאי המסלול. אור גוב ניצח בקטגוריה, גרינברג נועם שני ונועם זינדר שלישי. ציון לשבח מקבלים הרוכבים זכור לאי ומיכאל סבו שניהם רק בני 11 ולמרות גילם הצעיר ומצב המסלול בחרו להתחרות ולזנק לתחרות.



בקטגוריית הקדטים 15 – 16 היה זה עדי שפיר שכבש את המקום הראשון והחליף מקומות עם אדם פרידמן שלקח הפעם את המקום השני.
בקטגורית הג'וניורס 17 – 18 ענבר דואדי קטף את המקום הראשון, אחריו הגיע עומר מר חיים ושלישי ניצן חרמון כהן. בקטגורית הבוגרים 19 – 29 גיל לוי שניצח את התחרות הראשונה פינה את מקומו לאוהד וסרלאוף שניצח את הקטגוריה. גיל לוי עדיין חזק בתמונה ולקח את המקום השני. מקום שלישי הגיע דור כהן.



בקטגורית 30 – 39 דימה רפקין ממשיך להראות שליטה וקטף גם בתחרות השנייה את המקום הראשון. דימה שהגיע לקו הסיום במקצה הראשון רכוב על גבי החישוק בלבד (ללא הצמיג) הראה נחישות והתמדה שלא הרבה היו מראים. את המקום השני קטף שחר גולדשטיין שבשבילו זהו הביקור הראשון על במת המנצחים ואנחנו מאחלים לו עוד רבים כאלו. שלישי הגיע אלכס אבלסקי.



בקטגורית "הקשישים" 40+ היה זה שוב נמרוד כהן מחברת עז הרים שעמד על ראש דוכן המנצחים.  שני הגיע דני יותם שעשה קאמבק לתחרויות הדאונהיל לאחר פגרה ארוכה ושלישי אורן זכור אבא של לאי מקטגורית ילדים 13 – 14. אמרנו כבר שהדאונהיל זה ענף משפחתי …



בקטגורית המקצוענים(PRO30+) הפתיע אלכס אדלר עם תוצאה מדהימה שהעניקה לו מלבד את ראש דוכן המנצחים בקטגוריה גם את המקום ה 5 הכללי בתחרות. שני הגיע זמיר יוגב ושלישי הגיע אבא יוליאן.



בקטגוריית ה PRO  16 – 18 שגיא קופל
עמד שוב בראש הפודיום, יונתן יתום שני ופינטל יואב שלישי.

בקטגוריה הבכירה PRO 19 – 29 אביעד יזרעאל לקח את המקום השלישי. אביב ינובסקי שמגיע מאילת ולא רגיל לגשם הפתיע את כולם עם תוצאה מדהימה שהעניקה לו גם את המקום השני בקטגוריה וגם את המקום השני בתוצאות הכלליות בהפרש של 0.99 מאיות השנייה בלבד מהמקום הראשון. את המקום הראשון בקטגוריה ושיאן המסלול של יעד 2011 קטף בפעם השנייה ברציפות ילד הפלא שעושה קאמבק מדהים ומראה שליטה בתחרויות מר. אורן חסון.



התחרות השלישית בסבב SHIMANO DH  תיערך ב 26/3/2011 ברכס הגלבוע שבעמק יזרעאל. המסלול בגלבוע הוא אחד המסלולים הקשים והטכניים בסבב שיספק לקהל, צופים, מעודדים ובטח ובטח לרוכבים אתגרים רבים.

עדכונים על התחרויות ניתן למצוא בדף הפייסבוק
באתר הרשמי של סבב התחרויות כאן,  ובפורום פרירייד ודאונהיל בתפוז.
המארגנים כספי סייקלינג מבקשים להודות לנותני החסות הרשמיים של סבב הדאונהיל:
נותנת החסות הראשית של הסבב- חברת DAA יבואני SHIMANO
רשת האופניים מצמן&מירוץ יבואני NORCO
קוברה בורדו יבואני SCOTT
סינגלטרק יבואני בולמי FOX שבקיבוץ בית אורן
מוטואופן יבואני MAXXIS
סער יבואנית 661 ו- ROYAL
חברת העצים עץ&עצה
חברת הביגוד JINGA
דני בייק – תכשיטי אופניים
צילומים: דור הירש איתי בלסון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג