טיוטה

טיוטה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טיוטה

מאת:דוגמא


צביקה פישמן הוא איש ברזל ותיק, מאמן אתלטיקה, חובב סיבולת ואב גאה לארבעה ילדים כולל שתי טריאתלטיות מצטיינות. טריאתלון זה ענף ספורט יקר גם עבור חובבנים, אבל מסתבר שגם עבור הטובים ביותר בארץ. צביקה פישמן לא מתלונן על בעיות כלכליות, והבנות נועם (16) ורוני (14) מקבלות מההורים את כל התמיכה, ומחזירות בכך שהן הטובות ביותר בארץ לגילן. עד כאן הכל טוב ויפה – משפחת פישמן נשמעת כמו המשפחה המושלמת, אולי עם כמה שריטות שקשורות לספורט, אבל מי לא היה רוצה כאלו? עם זאת, במשפחת פישמן יש לפעמים כמה מחלוקות. כן, זה נשמע כמו התחלה של פרק ב"סופר נני", אבל ספק אם מיכל דליות הייתה יכולה לפתור את הבעיות של הטריאתלטים הצעירים בארץ.

פישמן בעצמו מספר שמדי פעם אומרות לו הבנות "למה אנחנו לא
חלק מפנימיית המחוננים בוינגייט? יש להם שם תנאים חלומיים, כולם גרים
ומתאמנים אחד עם השני. למה אנחנו צריכות את כל הטרטור הזה?". ואכן, אי אפשר
לקנא בבנות למשפחת פישמן על הטרטור שהן עוברות. זה מתחיל בנסיעות יומיות
לאימוני שחיה בגבעת חיים כשבית המשפחה הוא בזכון יעקב, זה ממשיך בנסיעות
לאימוני אתלטיקה בוינגייט, והאופניים בעצם זה החלק הכי פחות לוגיסטי בכל
הסיפור הזה – עד כמה שזה נשמע מוזר. ולא, לא מדובר בספורטאיות בקטגוריית
עילית כי אם בשתי בנות שגם לומדות בבית ספר ועוברות את תהליך גיל ההתגברות.

אז למה צביקה פישמן לא מוכן לשלוח את שתי בנותיו לפנימיית המחוננים
בוינגייט, שם יקבלו אותן בברכה? "בוא נתחיל מהעובדות", הוא אומר: "הבנות
שלי לא מתאמנות עם הפנימייה, אבל היום הן מנצחות שם את כולן. אני פשוט לא
מאמין בשיטה שלהם ולכן אני לא מוכן, עם כל זה שהסביבה שם היא תומכת. הם
יכולים לבוא ולהגיד שהם בנו את כל הטריאתלטים הכי טובים שיש היום בנוער,
אבל בפועל רן שגיב התאמן אצלי במשך 6 שנים לפני שהגיע לפנימייה, ואי אפשר
להגיד שהמאמן אורי זילברמן עשה את רון לוינסון ושחר שגיב טובים כי גם הם לא
גדלו שם. מצד שני, קח כדוגמא את הדר אהרוני שהיא ספורטאית מחוננת שהתאמנה
בפנימייה, נפצעה והתפרקה לחלוטין". 

נעם פישמן
(צילום: יאיר בן עמי)

לטענתו של צביקה פישמן, קבלת ההחלטות באשר לאנשי המקצוע שאמורים להוביל את הטריאתלטים המובילים במדינה מוטעית ומוכתמת בפוליטיקה ודברים שלא ממש קשורים לספורט. כשהוא נשאל למה הוא חושב שבוינגייט לא עובדים נכון הוא מסביר: "אני נמצא בוינגייט פעמיים בשבוע ורואה את האמת. אם האחים בראונלי מתאמנים עם מאמן נפרד לשחיה, למה אנחנו צריכים להיות שונים מהם? למה אורי זילברמן שהוא המאמן הראשי שם נמצא גם באימוני השחיה בבריכה? אני באתי ואמרתי להם 'תעשו ניסיון, קחו אותי כמאמן אתלטיקה ואני אפיו לא רוצה כסף. קחו מאמן לאופניים וקחו מאמן שחיה. אתם תעשו קפיצה ענקית קדימה'. התשובה שלהם הייתה 'אבל מה נעשה עם אורי? (זילברמן)". ולא רק זה, למאמן הלאומי הביאו גם עוזר כשבכל הפרוייקט הזה מדובר בשמונה עד עשרה טריאתלטים. בשביל מה צריך עזר לכמות ספורטאים כזאת, למה לא להביא מאמן שחיה מקצועי?". אגב, מאמן השחיה של נועם ורוני פישמן הוא אסף מימון, מאמנה של עמית עברי. "תראה את ההבדל, באליפות ישראל הקרובה הן יהיו היחידות מבין כל הטריאתלטים שיתחרו אחרי שעברו את המוקדמות", הוא מסביר.

במשפחת פישמן כבר השלימו עם הבחירה שלהם לשאת בנטל האימונים. עכשיו מתחילה הבעיה השניה, הבעיה שבין צביקה פישמן לאיגוד הטריאתלון. "מתנכלים לבת שלי בגלל שהיא לא בפנימייה", הוא מספר ומתכוון לבת הגדולה נועם, שבאליפות אירופה האחרונה בטורקיה הייתה הראשונה מבין הישראליות כשסיימה במקום ה-33 הכללי בקטגוריית הגיל 16-19. "היא הייתה היחידה מבין הבנות שקבעה קריטריון לאליפות העולם, שהיה טופ 36. בסופו של דבר הם החליטו שהיא צעירה מדי ולא צריכה להשתתף באליפות העולם בספטמבר בלונדון. למרות שהחליטו מראש לנקד את כל הטריאתלטים אמרו לנו חודש וחצי לפני הנסיעה לאליפות אירופה בטורקיה שנועם לא תשתתף בכל מקרה באליפות העולם. בסופו של דבר, אחרי ההישג שלה בטורקיה ביקשתי מיו"ר האיגוד יובל חץ להזמין לנועם מלון לאליפות העולם בלונדון. הוא אמר לי שהם לא רושמים אותה והסברתי לו שהוא מחוייב. בסופו של דבר רשמו אותה, ואמרו לנו שלא יממנו אותה". קצת אחרי התבשר צביקה פישמן שנועם תזכה למימון של 50 אחוזים עבור עלות הנסיעה ללונדון, בעוד שנציגי הנערים שחר שגיב ואמיתי יונה זוכים למימון מלא. "אני מצפה שבמדינה כמו שלנו לא תהיה אפליה. האמת היא שקבוצת ZONE-3   הציעה לממן את הסכו שנותר וגם אופני סגל, אבל אני אמרתי שמדובר בעניין עקרוני".

פישמן הוא אחד מכמה מההורים של הטריאתלטים המצטיינים בארץ לגיל נוער, שלאחרונה נשמעים מתוסכלים. חלק ממורמרים על התנאים המקצועיים, חלק גדול יותר על העלויות היקרות. מה שבטוח, באיגוד הטריאתלון סופגים לא מעט ביקורות מצד אותם הורים, שרובם עדיין מאמינים בפשרה שתושג בעתיד הלא רחוק,וזאת מתוך דאגה שלדור הצעיר והמוכשר הזה יהיה לאן להמשיך גם בגיל צבא וגם לאחר מכן. את הבעיות האישיות שלו מול איגוד הטריאתלון פישמן ינסה לפתור דרך בית המשפט ואולי בעזרת משרד הספורט שם שמעו את תלונותיו והבטיחו לבדוק. לגבי הביקורות על ההתנהלות המקצועית, מסתבר שבזמן האחרון מנסים ההורים לגבש תכנית שלפיה ימונה מנהל מקצועי עבור אותם טריאתלטים מחוננים, רק שהשאלה הגדולה היא האם גם במקרה כזה כולם יכולו להגיע לעמק השווה או ששוב פעם הפוליטיקה תהיה מעורבת בגדול? עדכונים בהמשך.


7.8.2013

דני בורשבסקי 
חולה ספורט וכותב על זה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג