טור דה פראנס קטע 06 || בחריין-מרידה מציגים את "הבריחה הגדולה"

דילן טיונס מנצח את הקטע השישי רווי העליות כאשר ג׳וליו צ׳יקונה האיטלקי הצעיר מסיים שני בקטע ולוקח את החולצה הצהובה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו


מנצח היום: דילן טיונס (Bahrain-Merida)
סיים בזמן של: 4:29:03 שעות
מהירות ממוצעת: 35.79 קמ"ש
מרחק: 160.5 ק"מ
עליות: 7 עליות מדורגות
מאיפה לאיפה: מולהאוס – לה פלאנש דה בלה פילס
מחזיק החולצה הצהובה: ג'וליו צ'יקונה (Trek-Segafredo)

רוצים עוד? היכנסו לראות את המסלול של הטור דה פראנס 2019
בואו להכיר את הרוכבים והקבוצות שמתחרות השנה בטור דה פראנס

דילן טיונס מנצח על פסגת "הבלה פילס" מתוך הבריחה של היום ומביא לקבוצתו בחריין-מרידה את הניצחון הראשון שלהם בטור דה פראנס אי פעם, ג'וליו צ'יקונה מקבוצת טרק-סגפרדו ממשיך עונה חלומית מסיים שני בקטע תוצאה המזכה אותו בחולצה הצהובה בטור הראשון שלו.

צ פ ו | סיכום קטע 06

מה היה על המסלול?

המסלול המדובר ביותר בשבוע הראשון של הטור, הקטע השישי הציג בפני הרוכבים לראשונה עליות וטיפוסים בדרגת קושי גבוהה וזהו המבחן הראשון לרוכבי הדירוג הכללי עד שיגיעו לקטע 12. הקטע הוזנק היום, יום חמישי בשעה 14:25 (שעון ישראל), ממולהאוס  ללה פלאנש דה בלה פילס (Mulhouse-La Planche Des Belles Filles) למרחק של 160.5 ק"מ של הרים וטיפוסים קשים. מזג האוויר בתחרות ממשיך להיות נעים יחסית כאשר היו טפטופים קלים לאורך כל היום וכ-20 מעלות. בדרך לקו הסיום האכזרי הרוכבים עברו 7 עליות מדורגות 3, 2 ו-1 (רמת קושי בינוני-גבוהה) כאשר 2 מהן בדירוג 1 הקשה ביותר בתוך ה-25 קילומטרים האחרונים של הקטע, הסיום בעלייה "לה פלאנש בלה פילס" והיא הפעם מעט שונה ממהדורות קודמות – באורך של 7 ק"מ ובשיפוע ממוצע של 8.7% עם קטע גראבל לא סלול ושיפוע קצר ושובר רגליים של כ-20% לקראת הסיום.



מהלך התחרות

2 רוכבים פורשים היום, אחד בתחילת היום לפני תחילת הקטע (פטריק בווין, CCC Team) ואחד במהלך הקטע, מספר קטן יחסית ומאוד חריג ביחס לשבוע הראשון בטור דה פראנס וזאת כי בדרך כלל יש יותר התרסקויות בשבוע הראשון שהוא עמוס ולחוץ. נשארו 174 מתוך 176 רוכבים סך הכל בתחרות.

חבורה גדולה של רוכבים מצליחה להיכנס לבריחה של היום, 14 במספר ומתוכם מספר רוכבים בולטים- טים וולנס בחולצת המנוקדת של המטפס הטוב ביותר יוצא לעוד יום של איסוף נקודות הרים, תומאס דה-גנט אשף הבריחות יהיה בעזרו, שניהם מהקבוצה הבלגית Lotto-Soudal. עוד בבריחה ג'וליו צ'יקונה (Trek-Segafredo) הזכור כמלך ההרים של ג'ירו ד'איטליה האחרון, קסנדרו מוריס (Wanty-Groupe Gobert) שמציג יכולת מצוינת עד כה בטיפוסים קצרים, דילן טיונס (Bahrain-Merida) גם הוא בלגי ואפילו אנדרה גרייפל (Arkéa-Samsic) הספרינטר הגרמני עטור ניצחונות הצטרף לחגיגה.

די מהר היה ברור שההימור לצאת לבריחה היום היה נכון, הפלוטון לא רודף רוב קבוצות הרוכבים המובילים נותנות לקוויקסטפ להוביל לבד והם עושים זאת בקצב רגוע יחסית שמאפשר לבריחה לפתוח פער גדול שיבטיח לאחד מהרוכבים ניצחון בקטע. 143 ק"מ לסיום הקטע הפער עומד כבר על 4 דקות משמעותיות. 131 ק"מ לסיום בספרינט הביניים אנדראה פאסקלון לוקח את הנקודות של החולצה הירוקה, בפלוטון מאחורה מצליח מת'יוס להקדים את פטר סאגאן עבור הנקודה האחרונה הבודדת שנשארה על הקו. 128 ק"מ לסיום הפער של הבריחה מהפלוטון כבר גדל משמעותית ל-6:38 דקות.

בעלייה הראשונה והארוכה של היום (le Markenstein, מדורגת 1) וולנס עובר ראשון מהבריחה עבור נקודות הטיפוס, מיד אחריו עובר צ'יקונה ושלישי מוריס אשר הרוויח מעט נקודות הרים כבר בתחילת המירוץ ומראה את כוונותיו בתחרות על הפולקה-דוט. בעלייה השנייה של היום (Grand Ballon, מדורגת 3) שמגיעה מהר צ'יקונה נלחם עם שני הבלגים של לוטו ובסופו של דבר דה-גנט עובר ראשון ו-צ'יקונה אחריו, וולנס נח במקרה הזה כטקטיקה ברורה לא להלחם על עלייה קלה יחסית ששווה פחות נקודות.

89 קילומטרים לסיום הקטע הפער מרחף סביב 7 דקות, זה אמור להספיק לבריחה עד סיום הקטע, קבוצת אינאוס חבויה רוב היום מאחורי קוויקסטפ כמו גם שאר הקבוצות, שומרים כוחות ל-2 העליות האחרונות והמכריעות של היום. אנחנו בעצם צופים ב-2 מרוצים נפרדים על אותו מסלול, כאשר קספר אסגרין הדני של קוויקסטפ עושה את כל העבודה בקדמת הפלוטון עד כה.

העלייה השלישית (Col du Hundsruck, מדורגת 2) של היום מציגה מאבק נוסף על נקודות ההרים שבפסגה, נתנאל ברהנה האריתראי (Cofidis) עובר ראשון, טים וולנס שני וצ'יקונה שלישי. עד כה חברי הבריחה מאוד מחויבים ועובדים ביחד כיחידה אחת, העלייה הרביעית של היום (Ballon d’Alsace, מדורגת 1) מתקרבת ושוב הבלגים עם תרגיל מוצלח, דה-גנט מושך ו-וולנס שוב אוסף מקסימום נקודות ומחזק את אחיזתו בחולצה.

המהלכים המנצחים

עליות או לא להיות, אנחנו כבר בעלייה החמישית מתוך שבע היום (Col des Croix, מדורגת 3) ודה-גנט מחכה לרגע המתאים ותוקף חזק ומצליח להתנתק מחברי הבריחה ליוצא לסולו בשאיפת ניצחון כאשר הוא גם עובר ראשון את הפסגה הזאת.

21 ק"מ לסיום דה גנט מטפס נהדר את העלייה השישית הקשה, אחת לפני סיום (Col des Chevrères, מדורגת 1) הפער שלו הוא 30 שניות מהבריחה שכבר הדללה לרק 8 רוכסים ו-5:10 דקות מהפלוטון. סופסוף אנחנו רואים את קבוצת מוביסטאר עושים מהלך משמעותי כאשר הם מובילים את הפלוטון ומכתיבים קצב שפשוט גורם לרוכבים לנשור אחד אחרי השני. מדהים לראות אלאפיליפ נלחם על החולצה הצהובה ומטפס עם הרוכבים הטובים ביותר בעולם במתאר הזה.

צ'יקונה רדף אחרי דה גנט והצליח להשיג אותו, כאשר האחרון מתפרק לחתיכות כ-20 ק"מ לסיום הקטע, רק 4 רוכבים נשארו מהבריחה – צ'יקונה, וולנס, מוריס וטוינס כאשר הפער שלהם מהפלוטון הוא 4:37 דקות. צ'יקונה מוכיח שיש לו את הרגליים והוא עובר ראשון את פסגת העלייה הקשה ואוסף את מלוא הנקודות, אחריו דילן טיונס הבלגי שגם נראה מצוין ואחריהם וולנס ומוריס בהתאמה.

10 קילומטרים לסיום הקטע לבורחים יש 4 דקות מה ששם את צ'יקונה באופן וירטואלי בחולצה הצהובה, האם הוא יצליח לשמור על פער מספיק? אלוף העולם המכהן, אלחנדרו וולוורדה מכתיב קצב גבוה עבור מוביסטאר מה שגורם לעוד רוכבים בדבוקה לסבול ולנשור.

טים וולנס נשבר 4.4 ק"מ לסיום, הוא "מפדל בריבועים" ומאבד מגע עם שלושת הבורחים (לא מפתיע לאחר מספר ימים קשים בבריחה), מיד אחרי צ'יקונה ו-טיונס לוחצים עוד קצת ומצליחים להתרחק גם מקסנדרו מוריס ומראים לנו למי יש את הרגליים הכי טובות בעליות היום.

הראשון לתקוף מהפלוטון שכולל כעת רק את הרוכבים המובילים, הוא וורן בארגיל, אלוף צרפת הטרי, לא עובר זמן רב ומיקל לאנדה נעמד על הרגליים פורץ קדימה ועוקף גם את בארגיל די בקלות. קבוצת FDJ עובדת חזק עבור המוביל שלהם טיבו פינו, באותו זמן טיונס תוקף את צ'יקונה 300 מטרים מהקו ו-100 לפני הוא מצליח לפתוח פער כאשר האיטלקי נשבר אך זה מספיק עבורו לסיים במקום השני ובעזרת שניות הבונוס על הקו הוא לוקח את הצהובה מאלאפיליפ שרכב גם הוא באופן מעורר השראה. האחרון מהבריחה ששרד הוא קסנדרו מוריס הוא מסיים שלישי, הישג שיא בקריירה עבורו.

אלאפיליפ הצרפתי עם הצהובה על כתפיו תוקף את חבורת המובילים, מיד אחריו יוצא גם גריינט תומאס ובתזמון מושלם הוא מוכיח שיש לו את הרגליים הטובות מבין המתמודדים לדירוג הכללי והוא מסיים במקום הרביעי בקטע כאשר הוא עוקף מטרים מהקו את אלאפיליפ שממשיך להילחם עד הסיום אך טיבו פינו עוקף אותו ממש על הקו והם מסיימים חמישי ושישי בהתאמה.

רומן בארדה הוא המפסיד הגדול של היום, "התקווה הצרפתית" לפודיום בטור חוטף מכה חזקה היום כאשר הוא מפסיד דקה שלמה לגריינט תומאס.

קלוז אפ על קטע 07

הקטע השביעי והארוך ביותר של הטור השנה יוזנק מחר, יום שישי בשעה 12:35 (שעון ישראל) מעט מוקדם מהרגיל, (BELFORT – CHALON-SUR-SAÔNE) למרחק של 230 ק"מ מישוריים שצפויים להסתיים בספרינט פיניש. בדרך הרוכבים יעברו 3 עליות מדורגות ברמה קלה, כולן בחצי הראשון של היום כאשר החצי השני מישורי לחלוטין ויהיה קל לשליטה עבור קבוצות הספרינטרים המובילים. הפייבוריטים לניצחון בקטע כזה- אליה ויויאני, דילן גרונווגן, אלכסנדר קריסטוף, קיילב יואן ופיטר סאגאן כמובן.

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 06

1 Dylan Teuns (Bel) Bahrain-Merida 4:29:03
2 Giulio Ciccone (Ita) Trek-Segafredo 0:00:11
3 Xandro Meurisse (Bel) Wanty-Gobert 0:01:05
4 Geraint Thomas (GBr) Team Ineos 0:01:44
5 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 0:01:46
6 Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-QuickStep 0:01:46
7 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:01:51
8 Emanuel Buchmann (Ger) Bora-Hansgrohe 0:01:51
9 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team 0:01:53
10 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:01:53

עשירייה ראשונה בדירוג הכללי (GC) אחרי קטע 06

1 Giulio Ciccone (Ita) Trek-Segafredo 23:14:55
2 Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-QuickStep 0:00:06
3 Dylan Teuns (Bel) Bahrain-Merida 0:00:32
4 George Bennett (NZl) Team Jumbo-Visma 0:00:47
5 Geraint Thomas (GBr) Team Ineos 0:00:49
6 Egan Bernal (Col) Team Ineos 0:00:53
7 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 0:00:58
8 Steven Kruijswijk (Ned) Team Jumbo-Visma 0:01:04
9 Michael Woods (Can) EF Education First 0:01:13
10 Rigoberto Uran (Col) EF Education First 0:01:15

לובשי החולצות לאחר קטע 06

חולצה צהובה (מוביל הטור) – ג'וליאן אלאפיליפ Deceuninck-QuickStep
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בניקוד) – פיטר סאגן Bora-Hansgrohe
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל) – טים וולנס Lotto-Soudal
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – ג'וליו צ'יקונה Trek-Segafredo
הקבוצה המובילה – Trek-Segafredo
הרוכב ההתקפי ביותר של היום – טים וולנס Lotto-Soudal



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38