טור דה פראנס, כתבה 2- הספקי הרוכבים בטור

פוסט קצר כהמשך לפוסט הקודם על הספקי כוח בטור דה פראנס. ועל כך מגיע קרדיט ל-SRM אשר מציגים את המידע באתר שלהם לשימושו של כל מי שמחפש לנתח את המספרים של הטור וכמה תובנות שאני רוצה לחלוק בנוגע למה שקרה בעליה למור-דה-ברטן (Mur-de-Bretagne)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


פוסט קצר כהמשך לפוסט הקודם על הספקי כוח בטור דה פראנס. ועל כך מגיע קרדיט ל-SRM אשר מציגים את המידע באתר שלהם לשימושו של כל מי שמחפש לנתח את המספרים של הטור וכמה תובנות שאני רוצה לחלוק בנוגע למה שקרה בעליה למור-דה-ברטן (Mur-de-Bretagne)

מאת:ד"ר רוס טאקר,תרגום: תומר גמינדר





כתבות קודמות- קונטאדור והסטטיסטיקה ההיסטורית, כל הקבוצות, הרוכבים והמטרות, כל חולצות הטור דה פראנס
טור דה פראנס- רגעים היסטורים בלתי נשכחים- חלק א, רגעים בלתי נשכחים חלק ב, מסלול הטור דה פרנאס 2011,
המועמדים לניצחון, השפל של ארמסטרונג בפסאז' דו-גואה, הפנס האדוםהטור הפרנקו אפריקאי, קטע 1 – אלברטו קונטאדור הפסיד זמן, קטע 2 – אלוף העולם בצהובה ,קטע 3- גרמין- סרוולו ממשיכים לנצח, קטע 4 – אוונס ניצח, הושווד שמר על הצהובהקטע 5- קאוונדיש חזר לנצח ביום של תאונות, קטע 6- חגיגה נורבגית

כתבה ראשונה על הספקי הרוכבים- הספקי כח כל של הרוכבים בטור דה פראנס


פוסט קצר כהמשך לפוסט הקודם על הספקי הרוכבים בטור דה פראנס. ועל כך מגיע קרדיט ל-SRM אשר מציגים את המידע באתר שלהם לשימושו של כל מי שמחפש לנתח את המספרים של הטור. האמת היא שהם עושים עבודה כל כך טובה בניתוח נתוני הכוח של הרוכבים שלהם שלעיתים מרגיש לי מיותר לעשות זאת שוב בעצמי, אבל ישנן כמה תובנות שאני רוצה לחלוק בנוגע למה שקרה בעליה למור-דה-ברטן (Mur-de-Bretagne).

אנו ניבחן שוב את כריס הורנר – הוא סיים במקום עשירי בשנה שעברה, ומועמד לדוכן המנציחים השנה, הוא ימשיך ויהיה ברומטר נפלא למה שקורה ממש בחזית המרוץ.


מתחת נמצא קובץ הספק הכוח שלו לכל 172 הק"מ

 

הוא מראה כמה מהמאפיינים שדברנו עליהם בפוסט הקודם –
הספק כוח ממוצע נמוך באופן יחסי של 216 וואט (עדיין גבוה משמעותית מה-176 וואט של שלב 1), אבל במיוחד בחלק היותר שטוח של מה שהיה שלב "קופצני".במשך חלקים ארוכים, ההספק הכוח נמוך מ- 1800 וואט (הקו הירוק בגרף למעלה), אך זה גם מוכתב על ידי הפרופיל של השלב – הקו השחור הוא גרף הגובה ואם תבחנו אותו בשילוב הקו הוורוד המראה את המהירות, תקבלו מושג כמה השלב אתמול היה שלב של למעלה ולמטה, מהר ולאט, עצימות גבוהה על תבליט גבעי. לעיתים קרובות ימים מסוג זה קשים יותר מאשר השלבים הארוכים יותר, אך בעלי הקצב היציב יותר, בהרים. למעשה, במבט ראשון, פרופיל הכוח דומה לזה של אימון אינטרוואלים.


כריס הורנר
צילום:
Benj05



הסיפור האמיתי הוא ה- 15% האחרונים של השלב ובפרט 2 הק"מ האחרונים, כאשר המרוץ התפרק ואלברטו קונטרדור התקיף. הספק הכוח הממוצע של הורנר ל-25 הק"מ האחרונים (אשר לקחו 31 דקות בלבד) היה 318 וואט (5 וואט לק"ג), וניבנה בהדרגה לקראת העלייה בסיום, בה הוא באמת מזנק למעלה.

ההתקפה של קונטראדור יצרה פער קטן על הורנר, שסיים את השלב בפיגור של 8 שניות, אבל גרף הספק הכוח שלו ל-2 הק"מ האחרונים מגלה את גודל המאמץ שנדרש כדי להישאר בחזית המרוץ.



ובכן, כמה מספרים נדרשו להורנר 4:16 דקות לסיים את 2 הק"מ האחרונים, בהספק כוח ממוצע של 453 וואט. המסה שמופיעה במד הכוח היא 64 ק"ג, כך שהמשמעות היא שה-4:16 דקות האחרונות של המרוץ היו בהספק של 7.1 וואט לק"ג. באמצע הייתה ישורת של כ- 2 דקות, שניתן לראות אותה בתרשים למעלה היכן שההספק הוא 502 וואט, הספק עצום של 7.8 וואט לק"ג. שימו לב לקפיצות בכוח ופרק הזמן הלא מבוטל מעל 540 וואט, במיוחד לקראת תחתית העלייה.



8.7 הק"מ האחרונים של קטע 4- עליה למור-דה-ברטן



מספר השלכות פיזיולוגיות


מפתה מדי מכדי לא לנסות לפרש את ההשלכות הפיזיולוגיות מאחורי מספרים אלה. באופן מצער, כדי לעשות זאת אנו נדרשים להניח מספר הנחות. אם אנו מניחים יעילות רכיבה של 23% (מספר הגיוני, אני חושב, בהתבסס על מדידות של רוכבי עילית, ובכללם לאנס ארמסטרונג, אז אנו מקבלים הערכה שהמחיר האנרגטי של רכיבה בעצימות כזו הוא 28.3 קילו-קלוריות לדקה. למעשה מספר זה מתחבר לא רע למספרים המתקבלים ממד הכוח – 116 קק"ל על פני 4:16 דקות , או 27.2 קק"ל לדקה.

בלתי אפשרי לדעת מהוא מחיר החמצן של מאמץ זה, מכיוון שבכדי לדעת זאת חייבים לדעת מהיכן מגיעה האנרגיה. ולמאמץ כל כך קצר בעצימות כה גבוהה, זה קשה הרבה יותר מאשר לעליות הארוכות יותר.



קריס הורנה- "זו הייתה העלייה ל-2 ק"מ קשה בחיי"

Visit msnbc.com for Breaking News, World News, and News about the Economy



אבל אם תלכו לקיצוניות הרחוקה ביותר (אשר מניחה את ה-VO2 הנמוך ביותר) ותניחו שכל האנרגיה מגיעה אך ורק מפחמימות, תוכלו להעריך VO2 של 5.6 ליטר לדקה, או 87.52ml/kg/min. הבעיה בהערכה זו היא שהיא איננה לוקחת בחשבון את האנרגיה שנוצרת כתוצאה ממקורות אנאירוביים ולקטאט (ולכן ללא חמצן), ולכן המספר של 87.52ml/kg/min נראה כהערכת יתר. והמציאות היא שעבור מאמץ all out כזה במהלך 4:16 דקות, רוכב אופניים נמצא כנראה בעצימות סופרה-מקסימאלית, או לפחות קרוב מאוד ל- 100% מ- VO2max. מסיבה זו, יהיה מרתק לראות גם נתוני דופק, כך נוכל לדעת לפחות היכן הורנר נמצא ביחס לתקרה שלו.

כאשר העלייה מתארכת, ואנו יכולים לבצע סט בטוח יותר של הערכות לגבי מקורות האנרגיה, סוג זה של חישובים יעשה בעל ערך רב הרבה יותר. לעת עתה, הוא פשוט ודגים ומדגיש כמה מאמצי הסיום קרובים לגבולות, וכמה רוכבי הטור יוצאים מהכלל צריכים להיות רק כדי לא לנשור כאשר ההתקפות מתחילות בסוף היום.

אני מקווה שהדגמה קטנה זו משלב 4 תורמת לפוסט הקודם. תיהנו מהסיום של השלב היום!


אתר הטור דה פראנס של שוונג


ד"ר רוס טאקר
ד"ר רוס טאקר בעל תואר ד"ר בפיזיולוגיה של האימון ותואר שני במנהל הספורט מאוניברסיטת קייפ טאון.
תחום העניין העיקרי של רוס ביישום המדע להישגים, אצל ספורטאי עילית
ומערכותספורטיביות, ובגישור הפער בין מדע למסחר. הבלוג של רוס נועד לשרת
מטרה זועל ידי גישור הפער בין המדע ליישומו אצל האתלטים על ידי מאמרים,
אימוןוהסברה. רוס חי בקייפ טאון, דרום אפריקה שם הוא מבלה את מרבית זמנו
כמרצהבכיר במחלקת מדעי האימון ורפואת ספורט. הוא עובד עם קבוצות ספורט
וספורטאיםאולימפיים.

תומר גמינדר– המתרגם
נשוי + 3 בנות מדהימות, טכנולוג תקשורת מחשבים ואבטחה בימים, וטריאתלט, נווט וצלם בשעות הפנאי


קראו עוד מאמרי ספורט מתורגמים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52