טוקיו 2020: לקראת סוף המרתון לונה צ'מטאי-סלפטר עצרה את הריצה שלה

4 קילומטרים הפרידו בין לונה צ'מטאי-סלפטר ובין מדליית הארד במרתון האולימפי, אך ברגע אחד היא עצרה. לאחר שאגרה כוחות חזרה לסיים את המרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רבות עוד ידובר על המרתון האולימפי הזה שהיה נראה כאילו ישראל תסיים אותו עם מדליה, אך לונה צ'מטאי-סלפטר שרצה את המרתון בצורה יציבה וטובה, עצרה לפתע את הריצה שלה לאחר 38 ק"מ, כאשר היא היתה ממוקמת באותן דקות במקום השלישי. באותו זמן רק בריגיד קוסגיי ופרס ג'פצ'רצ'יר הקנייתיות היו לפניה במרחק מטרים בודדים, ומולי סיידל האמריקאית נשפה בעורפה כשהיא ממוקמת רביעית.

לאורך כל המרתון נצמדה צ'מטאי-סלפטר לדבוקה המובילה ולא הרפתה. היא שמרה על יציבות ודאגה לקרר את עצמה עם קרח ושתייה ושמרה על הקצב המהיר של הדבוקה הראשונה. צ'מטאי-סלפטר שהתוצאה שלה היא השביעית בעולם בכל הזמנים ועומד על 2:17:45 שע', עברה הכנה טובה לקראת המרתון הזה ונראתה איתנה לאורך כל הריצה שלה, למרות החום הקשה שפקד את המרתון האולימפי.

המרתון שהועבר 800 ק"מ מטוקיו על מנת להקל על הרצות והרצים מבחינת החום, לא עזר יתר על המידה כיוון שהטמפרטורות התחילו ב-24 מעלות עם 81 אחוזי לחות, ללא רוח, כך שעומס החום היה בלתי נסבל. ב-6 הקילומטרים האחרונים נשארו בדבוקה המובילה רק 4 רצות ומלבד צ'מטאי-סלפטר היו שם כאמור בריגיד קוסגי מקניה, פרס ג'פצ'רצ'יר מקניה ומולי סיידל האמריקאית. 5 קילומטרים לסיום סיידל האמריקאית נראתה נחלשת וצ'מטאי-סלפטר הפכה להיות שלישית כאשר שתי הקניתיות לקחו את ההובלה.

אך המהפך התרחש בארבעת הקילומטרים האחרונים שהיו לא פחות מסרט מתח, כאשר צ'מטאי-סלפטר עברה לפתע להליכה ופשוט היה נראה שהיא "נכבתה" לגמרי ולא היה לה יותר דלק בגוף. הרצה הישראלית נכנעה לעומס החום הכבד ששרר לאורך המרתון והחליטה לעצור. יחד עם זאת, לאחר הפסקה קצרה, חזרה צ'מטאי-סלפטר למסלול וסיימה את המרתון במקום ה-66 בתוצאה 2:48:31 שע'.

מאור טיורי הישראלית השנייה שרצה את המרתון, סיימה במקום ה-48 בתוצאה 2:37:52 שע' וסיפרה לאחר מכן ששרירי התאומים נתפסו לה במהלך התחרות ולכן נאלצה להאט את הקצב, למרות שעבדה לפי תכנית התזונה והשתייה שלה. כזכור, את המרתון האולימפי שלה סיימה טיורי בריו ב-2016 במקום ה-90 בתוצאה 2:47:27 שע'.

את המרתון ניצחה פרס ג'פצ'רצ'יר מקניה בזמן של 2:27:20 שע', בריגיד קוסגיי גם היא מקניה הגיעה במקום השני בזמן של 2:27:36 שע' ובמדליית הארד זכתה מולי סיידל מארה"ב בתוצאה בזמן של 2:27:46 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • לוקה בר הגיב:

    צמאי לא קיבלה חינוך סובייטי, התוצאות בהתאם.

  • יוסי מורד הגיב:

    נימה אישית:
    לונה-צ'מטאי סלפטר הייתה מרחק נגיעה ממדליה היסטורית במרתון המפרך שנערך בחום כבד ובלחות גבוהה, אבל אחרי 38 ק"מ הפסיקה לפתע את הריצה.
    זה הוביל להמון שאלות וסְפֶּקוּלַצְיות מכל עבר היו שהרחיקו בהמלצה לקיים ועדת חקירה,

    לאחר שהסיבה האישית נחשפת לכולנו חשוב שנדע ליישם את הכללים:

    א. "אַל תָּדוּן אֶת חֲבֵרְךָ עַד שֶׁתַּגִּיעַ לִמְקוֹמוֹ"

    ב. דבר חשוב בנוסף נדרש להבין ולהכיר יותר את ההשלכות הטבעיות של הנשים. חשוב לדבר על כך בפתיחות ולעודד את הנשים להמשיך ולהופיע במירוצים.

    מכאן נשלח כולנו עידוד ושאפו ללונה-צ'מטאי🌹👏🇮🇱

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג