טוקיו 2020: כך בנויה תחרות השליחים מיקס בטריאתלון

תחרות השליחים מיקס בטריאתלון הביאה רוח חדשה של תחרות בענף והגדילה את מספר המדליות שניתן לזכות בהן. המאמן ליאור כהן מסביר כיצד היא מתנהלת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הכתבות והסקירות האולימפיות בשוונג – טוקיו 2020

בשעת לילה מאוחרת מאוד ויש אשר יאמרו שעת בוקר מוקדמת במיוחד (31.7.21 בשעה 1:30) הוזנקה לראשונה בתולדות המשחקים האולימפיים תחרות השליחים מעורב בטריאתלון.

כמה מלים בקצרה למי אשר איננו מכיר את הפורמט החדש:
1. כל נבחרת מורכבת מ-4 ספורטאים לפי סדר קבוע: אישה – גבר – אישה – גבר
2. כל אחד ואחת משלים את המרחק במלואו אשר כולל 300 מטר שחייה, 6.8 ק״מ רכיבה ולקינוח 2 ק"מ מטר ריצה.

על זה נאמר מהיר ועצבני! העולם עובר בהדרגה לשילוב גברים ונשים יחד בפורמט של שליחים במספר ענפים (ראו ג׳ודו, שחייה, אתלטיקה) המביא לידי ביטוי את השיוויון בין המינים על פי הוועד האולימפי הבינלאומי ולמקצים קצרים וחזקים אשר מצטלמים כל כך טוב ומרתקים את צופי הטלוויזיה והקהל.

ראשית – חובה. פשוט חובה לראות את התחרות במלואה. לא רק הטריאתלטים ביננו ייהנו מ-1:20 ש׳ מרתקות, אלא כל חובב ספורט הישגי באשר הואץ

אכתוב כאן בקצרה מספר נקודות המסכמות את התחרות, אבל בתוך הצוות המקצועי של נבחרת ישראל בטריאתלון אני, אורי זילברמן, אור ברגר ועידן סנדק לא רק שדברנו ללא הפסק במהלך התחרות, אלא יכולנו לדון בפורמט הזה עוד שעות רבות.

1. הפודיום הורכב מבריטניה שניצחה והוסיפה לה מדליית זהב, ארה"ב במקום השני וסוגרת את הפודיום צרפת.

2. ג׳ונתן בראונלי מבריטניה הפך לטריאתלט המעוטר ביותר במשחקים האולימפיים עם מדליית ארד וכסף באישי מלונדון 2012 וריו 2016 בהתאמה, וכעת זהב בקבוצתי בטוקיו.

3. אלכס יי (23, בריטניה), ג׳ורג׳יה טיילור-בראון (27, בריטניה) וקייטי זאפרס (32, ארה״ב) חזרו ממשחקי טוקיו 2020 עם 2 מדליות אולימפיות – אישי וקבוצתי.

4. החלטת הוועדה האמריקאית לאפשר לקייטי זאפרס להתחרות במשחקים האולימפיים, למרות עונה פחות טובה מבחינתה ועל חשבונה של טיילור ספיבי המאוכזבת אשר הציגה עונה מופלאה מבחינתה התבררה כבינגו אחד גדול.

5. קללת המשחקים האולימפיים על נבחרת צרפת העמוסה בשלל כוכבים הוסרה באופן רשמי שעה שסגרו את הפודיום עם מקום שלישי וחזרו עם המדליה הנכספת. הצהרת כוונות של נבחרת הטריקולור לקראת פריס 2024? מה שבטוח הוריד קוף מהגב.

לסיכום אציין שפרויקט השליחים הינו בעל חשיבות עליונה עבור איגוד הטריאתלון הישראלי ואנו עושים לילות כימים להביא נבחרת כחול לבן למשחקים האולימפיים. הדרך עוד ארוכה, אבל אנחנו נגיע גם נגיע לזה. קוראים לזה לשבור תקרת זכוכית ולאור זה אנחנו חיים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג