טוקיו 2020: הטריאתלט שחר שגיב סיים במקום ה-20 בטריאתלון האולימפי

לילה מורט עצבים עבור שני הטריאתלטים האחים שזינקו למים עם עוד עשרות מתחרים לטריאתלון האולימפי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל כתבות הסקירה האולימפית בשוונג – טוקיו 2020

בזמן שישנתם התקיים בחצות וחצי (שש וחצי שעון טוקיו) תחרות הטריאתלון האולימפי שהמתין חמש שנים על מנת ש-55 המתחרים שבו יוכלו לזנק למים. ישראל הצליחה לשלוח שני נציגים לתחרות הגברים ויותר מכך, מדובר בשני אחים, שחר שגיב, 26 ורן שגיב אחיו הצעיר בן ה-24.

בלילה הלבן הזה העיניים שלנו צפו בשני האחים למשפחת שגיב, מתוך תקווה שישיגו מקום גבוה יותר ממה שהשיג לפני 5 שנים הטריאתלט רון דרמון בריו 2016, כאשר סיים במקום ה-26 את התחרות. כמו רוב המתחרים שחר שגיב התמודד לא רק מול טובי הטריתלטים בעולם, אלא גם בתנאי החום הקשים ששררו על המסלול. בניתוח לאחור שחר סיים את קטע השחייה במקום ה-34 בזמן של 18:12 דק' כאשר הוא נמצא עמוק מאחור – 33 שניות מהמוביל וביצע החלפה לשלב הרכיבה בו הוא מרגיש הרבה יותר בשליטה וכך הצליח מעת לעת להתקבע בחזית קבוצת הרדיפה.

לאורך הריצה היה שחר מאוד יציב וסיים אותה בזמן של 31:37 דק'. אם נחזור למובילים בתחרות, נראה שבזמן הריצה בחלק האחרון של התחרות, כאשר אלכס יי הכתיב את הקצב והוביל את קבוצת המנצחים, היה שחר שגיב בהקפה הראשונה מתוך ארבע ההקפות במקום ה-20 ורק 17 שניות מהמוביל.

המאבק על המיקומים היה לוחץ מאוד. בהקפה הראשונה של הריצה היה זה אלכס יי מבריטניה שהוביל ומיד אחריו היה ג'ונתן בראונלי וכריסטיאן בלומנפלד הנורווגי היה שלישי. בסוף ההקפה השנייה היה שחר במקום ה-21 וכבר 42 שניות מהמוביל. נראה היה שג'ונתן בראונלי לחץ כל העת להיות בדבוקה המובילה על מנת להשיג מדליה שלישית במשחקים האולימפיים. מעת לעת נכנס למשוואה גם ווילד הניוזלינדי.

בהקפה האחרונה התחילו להתייצב הדברים כאשר בלומנפלד לקח את ההובלה כשלצידו היידן ווילד ואלכס יי. ההובלה לא היתה יציבה כאשר וויילד תפס אומץ ולקח לפתע את ההובלה, כאשר אלכס יי ובלומנפלד מחשבים את צעדייהם וחוסכים אנרגיה לסוף. הכל עוד פתוח לגבי שלושת המובילים.

התחרות היתה מותחת וכל דקה מישהו אחר לוקח את ההובלה וכל אחד מהם נראה סובל במזג האוויר הקשה ומרטיב את עצמו. כריסטיאן בלומנפלד ב-2:30 הדקות האחרונות הגדיל את הפער והוא החל להאיץ לסיום תוך שהוא מביט לאחור לראות את הפער שלו מחבריו לקבוצת ההובלה.

הוויקינג הנורבגי שועט לעבר הסיום כ-10 מטר מאלכס יי והניו זילנדי רץ על השטיח הכחול בדרך להגשים את חלום המדליה המוזהבת לארצו ומנצח בזמן של 1:45:04 שע'. אחריו במקום השני מגיע אלכס יי, 11 שניות מהנורבגי ו-ווילד הניו זילנדי סוגר את הפודיום שלישי, 20 מהמנצח.

הניצחון של בלומנפלד שיצא מהמים במקום ה-27 לא מפתיע, שכן מדובר בספורטאי שמצליח להתמודד בתחרויות עם תנאים קשים ולהוביל תחרויות בעיקר לקראת סופן.

שחר שגיב סיים בזמן של 1:47:10 שע' ועמד ביעד שלו בצורה מרשימה כשהוא ממוקם במקום ה-20 וסיים 2:06 דקות אחרי המנצח, כאשר הוא מוביל על הטריאתלט הספרדי המעוטר חאבייר גומז שסיים במקום ה-25.

רן שגיב שהשיג את הקריטריון רק בחודש האחרון עשה בסך הכל הופעה מאוד טובה וסיים 4 דקות אחרי המנצח כשהוא במקום ה-35 בזמן של 1:49:04 שע'.

מאמן נבחרת הטריאתלון אורי זילברמן אמר בסוף התחרות: "זו היתה מלחמה קשה. רצינו יותר כי ככה אנחנו – אוהבים לחלום גבוה. הם עשו מה שהם יכלו. שחר ניצח הרבה ספורטאים מובילים ובסך הכל הם עשו את שלהם".

"האחים שחר ורן שגיב גרמו לכלל אזרחי ישראל ולספורטאים כבוד גדול מאוד על הבמה הגדולה בתבל", אומר ליאור כהן, חבר צוות האימון בנבחרת ישראל בטריאתלון, "שחר ורן יכולים וצריכים להיות מרוצים מאוד מתחרות אשר התנהלה בעומס חום כבד, תוך היות התחרות הראשונה שלהם במשחקים האולימפיים. ירידת המתח בשעה שהם חצו את קו הסיום מסכמת מחזור אולימפי עם עליות ומורדות, אך הטעם בסיום מתוק במיוחד. אנחנו עכשיו עם הפנים לכמה ימי התאוששות ומיד מתפנים לחשוב על פאריס 2024".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ש. הגיב:

    כל הכבוד לאחים שגיב. הופעה חזקה.

  • אחד שמבין הגיב:

    הישג זה מדליה. כל השאר לא נחשב.
    עוד 3 שנים הלוואי ותביאו מדליה בפריס .כל הכבוד לאבא שמאמן אותם. כל השאר הם רק הם רק לקבל משכורת מהאיגוד.
    חבל שאין דור עתיד אחריכם – תוצאות עלובות באליפות אירופה האחרונה לפני חודש של הנוער והבוגרים.
    מזמן היו צריכים להעיף את מנהל הועדה המקצועית שדואג לתקציבים ותנאים רק לאילו שמקבוצתו .
    האם זה נכון שבאליפות אירופה מאמנים וספורטאים קללו אחד את השני ?
    האם זה נכון שבאליפות אירופה מאמנים וספורטאים השתכרו ? זרקו שולחנות ?
    האם זה נכון שבאליפות אירופה המאמנים החליטו לפצות את עצמם עקב היכולת העלובה בטיולי אופניים על חשבון משלם המיסים.
    זה שהמאמנים הם פרוטקציונרים זה ידוע. איפה היה מיכאל ? איפה היה הפסיכולוג? איפה היה יניב אשכנזי ?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג