טוענים את אבק השרפה: מהדורת ה-100 של הג'ירו משלימה שבוע שלם ראשון

אף אחד ממובילי הדירוג עוד לא ביצע מהלך משמעותי ויהיו לכך עוד הרבה הזדמנויות, אבל השבוע שהתחיל בסרדיניה, נמשך בסיציליה והגיע לדרום איטליה בהחלט סיפק את הסחורה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סטיבן קרוסוויק רוכב אופניים הולנדי בג'ירו ד'איטליה
סטיבן קרוסוויק רוכב אופניים הולנדי בג'ירו ד'איטליה

1. הג'ירו ד'איטליה חולק השנה לארבעה: חצי שבוע מקדים בסרדיניה (שלבים 1-3), שבוע מלא ראשון בסיציליה, דרום איטליה ובהרים האפנינים (שלבים 4-9), שבוע שני ממרכז איטליה לצפון (שלבים 10-15); ושבוע אחרון רצחני בדולומיטים ובאלפים (שלבים 16 ו-18 גובלים בהתעללות) עד סיום נגד השעון במילאנו. בין המקבצים – יום מנוחה.

2. שלב 4 שהסתיים במרומי הר הגעש אתנה בסיציליה, פתח את השבוע המלא הראשון. בריחה של ארבעה רוכבים דילגה קדימה והגיעה לבדה עד מרגלות הר הגעש. כאן כבר החל המרדף.

3. בעלייה המשמעותית הראשונה של הג'ירו, הקבוצות החזקות הכתיבו קצב בדבוקה, ותהליך הדילול החל. מקדימה, יאן פונלץ, סלובני בן ה-25 מקבוצת אמירויות המפרץ, הצליח לשמור על קצב ונותר אחרון מקבוצת הבריחה, נגד הר הגעש, מנסה להקדים את כולם לקו.

4. התקפות בדבוקת המובילים, כולל של וינצ'נזו ניבאלי, היו חלשות מול רוח חזקה. רק הברזה שקטה של אילנור זכארין הרוסי מקבוצת קטושה, בכל זאת הצליחה לחמוק. בסיום פולנץ הסלובני החזיק מעמד לניצחון אחרי יום ארוך בבריחה, זכארין סיים שני וגנב 10 שניות על הפייבוריטים, וכל שאר התותחים הכבדים שמרו על מקומם.

5. התוצאה – בוב יונגלס הלוקסמבורגי מקבוצת קוויק-סטפ לקח את החולצה הוורודה מחברו לקבוצה פרננדו גאביריה. שוב הקבוצה של פטריק לפברה מוציאה מים מהסלע.

6. שלב 5 הסתיים במסינה בספרינט למהדרין. פרננדו גאביריה מקוויק-סטפ, שהעביר יום קודם את החולצה הוורודה לחברו לקבוצה, לקח את השלב בספרינט עצמתי. תרשמו – עוד ניצחון לקוויק-סטפ!

7. שלב 6 העביר סוף סוף את המרוץ מהאיים לתחתית המגף האיטלקי. דבוקה של חמישה תפסה שליטה על השלב מרג'יו קאלאבריה לטרמה לוגי'אנה. הדרכים הצרות והמתפתלות בעליות קצרות ותלולות של סוף השלב, סייעו לשלושה מהם להגיע לפני הדבוקה עד סוף השלב.

8. הסיום בעלייה קצרה דרש פאנץ'. סילבן דילר השוויצרי מ-BMC, בהתקפה מלאת ביצים הפציץ מהלומה ראשונה. ההתקפה השילה מיד את לוקאס פוסטלברגר, ואז נותרו שניים: דילר ו-יספר סטויבן הבלגי מ-טרק סגפרדו. סטויבן בן ה-25, עם כישורים של רוכב קלאסיקות ופאנצ'ר, ניסה התקפת נגד. אבל דילר שמר על קצב ועצמה וזכה בניצחון. כש-BMC חגגה, סטויבן כמעט שבר את הכידון מעצבים.

לתוספי תזונה בשוונג-שופ לחצו כאן

9. את מנצח שלב 7 שווה לזכור. תכירו את הילד-ספרינטר החדש, אוסטרלי בן 22 – קיילב יואן. בן לאב אוסטרלי ולאם קוריאנית, יואן מתנשא בקושי לגובה 1.65 מ'. סגנון הספרינט שלו מזכיר את סגנונם של מארק קאוונדיש ורובי מקיואן – נמוך על הכידון ומחפש כל פתח והזדמנות.

10. יואן זוכה לשירותי הובלה מרשימים מקבוצתו יחסית לגילו הצעיר, ובשלב 7 שליחי אוריקה-סקוט משכו אותו הכי קרוב לקו הסיום בספרינט המתפתל. האוסטרלי התמקם מצוין והצליח לשמור על תאוצה מספקת בפיתולי הסיום כדי להדוף את פרננדו גאביריה, הקולומביאני השועט מקוויק-סטפ, ואת סאם בנט האירי מבורה-האנסגורהה. אפילו הגורילה אנדרה גרייפל הודח למקום הרביעי. אחרי ניצחון שלב בוואלטה ב-2015 ועכשיו שלב ראשון בג'ירו, תזכרו את השם קיילב יואן – אל תופתעו אם תראו אותו מתמודד על שלבים גם בטור דה פראנס אולי אפילו השנה, מול קיטל, סגאן, קאוונדיש, גרייפל ואחרים.

11. שלב 8 היה סיור אלים של 189 ק"מ בעקב המגף האיטלקי ממחוז פוליה למחוז פוג'יה. אחרי ניסיונות מגוונים, חבורה גדולה ברחה בחלוף כשעה ורבע של רכיבה, וקיבלה כמה מצטרפים בהמשך. החצי השני הבלתי מישורי בעליל של השלב, ניפק סערה של התקפות מתוך חבורת הבריחה, ואפילו התקפה של מיקל לנדה מסקיי בדבוקה העיקרית. בסוף, הצליחו רביעיית רוכבים חזקים להגיע לקילומטר וחצי האחרונים – העלייה לכפר פסקיצ'י – עם יתרון של כחצי דקה.

12. ולריו קונטי מקבוצת האמיריות הוביל את הרביעייה כקילומטר לסיום, אך התרסק בסיבוב חד ומהיר מדי בעלייה. גורקה איזגירה הספרדי-באסקי מקבוצת מוביסטאר קפץ על ההזדמנות, תקף ולחץ כל העלייה עד לקו, וגרם ללואיס לאון סנצ'ז, וג'יובאני ויסקונטי המצוינים, לראות את הגב שלו, כשלקח ניצחון פרו-טור ראשון בקריירה. בחלוף 8 שלבים, עדיין אין ניצחון איטלקי בג'ירו. לא כך חולמים הטיפוסי (Tifosi), אוהדי האופניים האיטלקים, לראות את המשך המהדורה ה-100 של הג'ירו ד'איטליה.

13. הניסיונות של מובילי הדירוג לגנוב זמן בטיפוס האחרון לא צלחו, ולקראת שלב 9, האחרון לפני יום המנוחה השני, עדיין מפרידות רק 23 שניות בין 16 המובילים בדירוג הכללי.

14. שלב 9 שייערך היום יסגור שבוע מלא ראשון עם טיפוס על פסגת ה-בלוקהאוס המפורסמת שבהרי האפנינים (במחוז אברוצו).

15. כמחווה לפעם הראשונה בה השתמש הג'ירו בעלייה זו לפני 50 שנה בדיוק, יטפסו הרוכבים לאורך כ-13.5 ק"מ, עם שיפוע ממוצע של כ-8.4% – מאפייני מרחק ושיפוע לא שונים בהרבה מהאלפ ד'ואז המפורסם.

16. לנועזים יהיה מקום לתקוף, ולמי שיחסר דלק לא יהיה איפה להסתתר במעלה הבלוקהאוס. לפני יום מנוחה, ינסו המטפסים הטהורים דוגמת קינטנה, קרויסוויק, זכארין ושות', להותיר חותם ולתבוע דריסת רגל על החולצה הוורודה במהדורת ה-100 ההיסטורית של הג'ירו ד'איטליה.

17. שאפו למארגנים שבחכמתם שילבו היום עוד אנקדוטה מדברי ימי הג'ירו – לפני 50 שנה בדיוק, בביקורו הראשון של הג'ירו בבלוקהאוס, היה זה ספרינטר צעיר, אז עוד לא בן 22, שזכה לראשונה בניצחון על ראשו של הר. הוא אמנם סיים תשיעי בג'ירו באותה שנה (1967), אבל הניצחון בראש הבלוקהאוס סימן את פתיחת קריירת הגרנד-טורים המפוארת שלו. יריביו כינו אותו "הקניבל". ספרי ההיסטוריה של האופניים קוראים לאוכל הרוכבים בשמו – אדי מרקס!

18. עליית "בלוקהאוס 67" היתה משמעותית כל-כך למרקס, עד שאחד מדגמי האופניים של מותג אדי מרקס נושא את שמה עד היום. בחלוף 50 שנה, מי יהיה הגבר שיטביע את חותמו במרומי בלוקהאוס 2017, אולי על הג'ירו ה-100 כולו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22