חידושים בחוקת השחייה: שוויון בגיל לנשים ולגברים, שינוי בנגיעה בקיר בגב

התאחדות השחייה הבינלאומית הודיעה על שינויי חוקה, כאשר המשמעותי ביותר בהם הוא האחדת הגילים לנערות ולנערים לראשונה. גם כללי הנגיעה המסיימת בגב השתנו, ואיסור חבישת טייפים רפואיים. חובת קריאה לשחייניות ולשחיינים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאל לייטרובסקי שוחה גב | צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד השחייה

התאחדות השחייה הבינלאומית נוהגת לשנות מעת לעת סעיפים בחוקת השחייה, ובסוף השבוע האחרון הוציאה את החוקה המעודכנת, ובה שלושה שינויים עיקריים, בהם שינוי אחד מהותי לגבי קבוצות הגיל הנחשבות כנוער, שינוי נוסף הנוגע לשחייה עצמה ושינוי שלישי שהוא יותר הבהרה לגבי עזרים רפואיים.

לראשונה: שוויון בין נשים לגברים בנוער
השינוי שציפו לו רבים מהשחיינים, או יותר נכון רבות מהשחייניות, הוא החלת שוויון מוחלט על קבוצות הגיל לנוער. במשך שנים רבות, שחיינים נכללו בגיל נוער עד גיל 18 ואילו שחייניות עד גיל 16. לפני כמה שנים נעשה צעד בכיוון הנכון כאשר הגיל לנשים הורחב עד 17, וכעת הוחלט על שוויון: שחייניות ושחיינים ייחשבו לגיל נוער מגיל 14 ועד גיל 18.

התחרות העולמית הראשונה בה יוחל השינוי הזה תתרחש בישראל ותהיה אליפות העולם לנוער אשר תתקיים במכון וינגייט בחודש ספטמבר הקרוב. הצפי הוא שבשבועות הקרובים גם התאחדות השחייה האירופית תודיע כי היא מאמצת את השינוי, וגם אליפות אירופה לנוער תהיה באותה מתכונת.

עבור חובבי השחייה הישראלים, המשמעות היא ששחייניות בכירות בגיל 18 (שנתון 2005), שלא היו אמורות להיות בגיל נוער השנה, יוכלו להגיע לישראל ולהתחרות. בין אותם שמות נוכל למצוא את מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה ב-200 מעורב אישי ליאה הייז האמריקאית, מדליסטית הכסף האולימפית בשליחים האמריקאיים בלה סימס, מדליסטית הארד מאליפות אירופה ב-800 חופשי ושיאנית אירופה לנוער מרווה טונצ'ל הטורקייה ועוד.

דריה גולובטי. תרוויח שנה נוספת בנוער | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

מי שירוויחו מהשינוי בישראל, יהיו שחייניות אשר לכאורה סיימו את גיל הנוער השנה, אולם זכו כעת לשנה נוספת. בהן, שחיינית נבחרת ישראל הבוגרת דריה גולובטי, וכן שחייניות נוספות מנבחרת הנוער כמו הדר קרפ, תום מיניס, אופיר רכאח ומעיין לבקוביץ'.

שינוי הנגיעה בקיר בגב
שחייניות ושחייני הגב ודאי יתעניינו בשינוי זה, ונעזרנו בשופט השחייה הבינלאומי ברי אבנר כדי להבין אותו בצורה מיטבית: "סעיף 6.3 בחוקה מבהיר כי בניגוד למה שהיה בשנים האחרונות, כעת מותר לצלול אל הקיר, כלומר, שכל הגוף יהיה מתחת למים במהלך הנגיעה המסיימת של המשחה. עד כה, חלק כלשהו של הגוף היה חייב להיות מחוץ למים בזמן שהיד נוגעת בקיר, כעת לפי החוקה, אחרי שראש השחיין עבר את קו 5 המטרים לפני הנגיעה, כלומר במעבר בדגלים, ולאחר מכן הגוף נכנס אל מתחת למים, זה חוקי. מדובר בחוק שהשתנה כבר מספר פעמים בעבר, משך כשמונה שנים היה מותר לגעת בקיר בזמן צלילה, לאחר מכן ביטלו את זה לכמה שנים, וכעת החזירו את החוק לקדמותו".

הבהרת ציוד רפואי
כאן לא מדובר בשינוי של ממש לחוקה, אלא בהבהרה שיושמה דה פקטו גם קודם, אולם עכשיו כתובה שחור על גבי לבן. בסעיף שאוסר שימוש בכל ציוד עזר במהלך תחרות, מסניפירים ועד טייפ רפואי, מובהר כעת כי במקרה של פציעה, מותר לעטוף בטייפ לא יותר מאצבע אחת או שתיים ביד או ברגל. כל טייפ אחר אסור, אלא אם אושר באופן ספציפי על ידי ההתאחדות העולמית.

השינוי בחוקה הוא בעקבות מקרה של שחיין אמריקאי, אשר במהלך המשחקים האולימפיים שבר את אצבעו בזמן הנגיעה המסיימת בקיר במשחה ה-200 חופשי, וביקש באופן מיוחד לשחות את המשחה הבא שלו (4X200 חופשי) עם טייפ שיקבעו את האצבע השבורה לזו הסמוכה לה. הוא קיבל על כך אישור מההתאחדות העולמית, וכעת לפי החוק החדש זה מותר ללא צורך באישור ספציפי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג