חוסר מזל: מאור טיורי נפצעה ולא תשתתף במרתון לונדון

המרתוניסטית הישראלית האולימפית, שהייתה אמורה לרשום הופעת בכורה במרתון מייג'ור ולהיאבק על הקריטריון האולימפי, שברה את עצם המסרק בכף הרגל ותיאלץ לחשב מסלול מחדש: "חדשות כבדות לעכל, אני עדיין בהלם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאור טיורי | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

המרתוניסטית האולימפית הישראלית מאור טיורי הודיעה היום (ראשון) כי היא סובלת מפציעה כף הרגל, בעקבותיה לא תוכל לקחת חלק במרתון לונדון. המרוץ, שהיה אמור להיות המייג'ור הראשון בקריירה של הרצה בת ה-32, גם נועד לתחרות קריטריון עבורה לאליפות העולם בבודפשט בקיץ, וכן לקריטריון האולימפי.

הפציעה המדוברת היא שבר מאמץ בעצם המסרק הרביעית בכף הרגל. עצמות המסרק הן העצמות הארוכות בכף הרגל – בין עצמות שורש כף הרגל לפרקי הבהונות – פציעה נפוצה יחסית בעיקר אצל מתעמלות אמנותיות ואתלטים. החלמה מפציעה כזו היא לפחות שישה שבועות, כשלעתים מדובר בפרק זמן ארוך יותר. לפיכך, התכניות של טיורי ישתנו והיא תאלץ לחשב מסלול מחדש. אליפות העולם כבר לא על הפרק מבחינתה, ולפי גורמים באיגוד האתלטיקה היא כעת עוברת להליך שיקום, ומשם להכנות למרתון סתיו כדי לנסות ולהשיג בפעם השלישית ברציפות את הקריטריון למשחקים האולימפיים.

טיורי כתבה בחשבונותיה ברשתות החברתיות: "ובכן, כאב בכף הרגל התגלה כשבר בעצם המסרק הרביעית (fractured 4th metatarsal). אלו היו חדשות כבדות לעכל בסוף השבוע, שהורידו מהפרק את התכניות שלי לאביב, כולל מרתון לונדון לצערי הרב. עם זאת, תכנית אחת שלא השתנתה ואני מאוד מצפה לה היא הגעתי הביתה בשבוע הבא לחתונה של אחי".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maor Tiyouri (@maor_tiyouri)

בזמן שהותה בארץ, הייתה אמורה טיורי לרוץ במרוץ כפר סבא, במקצה ל-10 ק"מ, אולם גם תכנית זו השתנתה כמובן. עוד כתבה: "אני חושבת שאני עדיין בהלם, שכן זו פציעת העצם הראשונה בקריירה שלי, אבל אני אסירת תודה על התמיכה והצוותים הרפואיים שלי בקולורדו ובישראל. אני יודע שהם יעזרו לי לעבור את זה, להחלים ולהשתקם בצורה הטובה ביותר האפשרית, ולהחזיר אותי לעשות את מה שאני הכי אוהבת".

בשיחה עם שוונג הוסיפה: "קשה לחשוב על תחרויות כרגע כשאי אפשר להתאמן. אבל אני מסתכלת על הפציעה/שיקום כעוד "בלוק אימונים" שמצריך את הפוקוס וההתמדה שלי. ואחרי זה כשיהיו לי יותר נתונים נעשה חישוב מסלול מחדש. בלי לצאת בהצהרות, כנראה שנצטרך להסתכל על מרתון סתיו".

לאחרונה בראיון מיוחד לשוונג טיורי כמו חזתה שמשהו עלול להשתבש: "המטרה בלונדון היא לקבוע קריטריון אולימפי, כך שיהיה לי מספיק זמן להתאמן לאולימפיאדה בלי הלחץ הזה. שתהיה לי הכנה שקטה של למעלה משנה. תוכנית ב' היא לעשות מרתון שהוא מספיק רחוק מהאולימפיאדה, כך שאם דברים לא ילכו כמו שצריך יהיה מקום להכניס עוד מרתון".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג