חולה ה-ALS שי ראשוני יעשה את מרתון ירושלים

לאחר הניסיון המוצלח במרתון תל אביב, יעפילו איש הברזל שי ראשוני החולה במחלת ניוון השרירים וקבוצת "Life is good" לירושלים וירוצו עם כיסא הגלגלים שלו לאורך 42.2 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כפי שרצים ורצות נחושים להגדיל את מרחקי הריצה שלהם ולעבור מריצה של 10 ק"מ לאתגר של חצי מרתון ובסוף לגעת במרתון המלא, כך גם שי ראשוני חולה ה-ALS. ראשוני דמות מוכרת מאוד בקהילת ספורטאי הסבולת ואיש ברזל, המרותק לכיסא גלגלים אתגר את עצמו ולפני שנתיים ביחד עם  גלעד רותם איש הברזל הטוב ביותר בישראל אי פעם, רצו את שני הקילומטרים האחרונים של מרתון תל אביב, כשרותם דוחף את כיסא הגלגלים של ראשוני עד לקו הסיום. רותם שעשה באותו זמן את המרתון המלא של תל אביב, נרתם לרעיון לרוץ עם ראשוני במטרה להעלות את המודעות למחלת ניוון השרירים ממנה סובל ראשוני.

הקבוצה באימוני הכנה לקראת ירושלים | צילום: באדיבות Life is good

עוד כתבות על שי ראשוני
יש משהו באישיות של שי ראשוני שגורמת לכולנו להיסחף אחריו
שי ראשוני: "אם לא יהיה יותר גרוע אהיה מאושר"
42.2 ק"מ של אהבה

בשנה שעברה ראשוני החליט על עליית מדרגה ושאינו מסתפק בשני הקילומטרים האחרונים של המרתון התל אביבי וגיבש סביבו סופרגרופ של ספורטאים וחובבים מהשורה הראשונה וכל זאת על מנת ל"רוץ" את כל ה-42.2 ק"מ במרתון תל אביבאבל השיא הוא השנה, ראשוני והצוות שזכה לשם "Life is good" עומדים מחר (שישי) לעשות מרתון מלא בירושלים, לא פחות ולא יותר. האתגר כאן הוא מעבר לתמרון של האנשים שידחפו את ראשוני בכיסא הגלגלים שלו, להתמודד עם העליות הקשות וגם הירידות הארוכות של הבירה. מהניסיון של שנה שעברה, ברור להם כי צריך להיות ערניים לגבי התנתקות צינור ההנשמה וכי צריך לשים לב למנח גוף וראש לא טובים עקב הטלטלות ולהקפיד על תחזוקה שוטפת כל שעה של ניקוז קנה הנשימה מליחה והזרקת מים לקיבה. כל הדקויות הללו הן קריטיות על מנת לעבור את המסע הזה בהצלחה. גם השנה בירושלים הקבוצה התאמנה בסופי השבוע ותרגלה עליות משמעותיות וליוו אותו בין היתר אלופת ישראל נילי אברמסקי, יניב כתר, דני דויטש, גלעד רותם, יוסי פוקר וכמובן אשתו תמי וילדיו עידו ורז.

"בחרנו הפעם במרתון ירושלים בגלל היחודיות של המרתון הזה. הוא אחד המרתונים היפים בעולם לדעתי וזה היה מתבקש שנעשה אותו, כי לרוץ בירושלים זה הכי מיוחד", מסבירה נילי אברמסקי שפעילה רבות בקבוצת Life is good".

בשנה הבאה הם מכוונים למרתון טבריה | צילום: באדיבות Life is good

מרתון ירושלים הוא לא קשה מדי לפרויקט כזה?

"רצינו לעשות את מרתון ניו יורק", אבל מבחינה לוגיסטית זה לא פשוט כל הטיסות הללו, אז החלטנו שהפעם נשאר בארץ ונעשה את ירושלים".

כיצד התבצעו האימונים?

עשינו שני אימונים של עליות וירידות על מנת להרגיש את הקושי. הבנו שצריך הפעם רצי אולטרה שיכולים לרוץ למרחקים והם מספיק חזקים למשימה הזו, אז צרפנו כמה כאלו לאימונים ולמרתון עצמו".

אז מה היעד לשנה הבאה?

"ללא ספק מרתון טבריה 2019, אנחנו חייבים לעשות טריפל אחרי תל אביב וירושלים".

יש רשימה של דברים טכניים שצריך להכין מראש ושצריכים להיזהר מהם, כך למשל צריך מישהו שיהיה כל הזמן עם עיניים על צינור ההנשמה. בכיסא עצמו ישנן ידיות שאסור לגעת בהן מכיוון שהן מניעות ומזיזות את הכיסא. כל אבן קטנה יכולה להזיז את הכיסא ולגרום לו לזוז ממקומו ועל כן לפני כל מהמורה הם חייבים לעבור להליכה. כל אחד בקבוצה שתלווה את ראשוני יודע מה תפקידו ומה הוא עושה בזמן הזה. מדובר כמובן בלוגיסטיקה מאוד לא פשוטה ומסובכת וצריך להיות קשוב לראשוני הנמצא בכיסא ולא לסכן אותו. חשוב להבין שמדובר במרתון לא קל כאשר רצים אותו באופן רגיל. במקרה הזה מדובר במרתון שיכול להימשך כ-6 שעות והוא יוזנק על ידי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, באופן מיוחד ברבע לשש, כשעה לפני הזינוק של הראשון של החצי מרתון ונשיא המדינה ראובן ריבלין מתוכנן לפגוש אותם בקילומטר ה-25. בעיקרון ההנחיות לצוות הן, כי בתום כל קילומטר מבצעים עצירה ובודקים שראשוני במצב טוב וממשיכים – העצירות יכולות להיות לחצי דקה או ליותר מכך אם נדרש סיוע או טיפול רפואי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג