"חוויה שוברת עצמות": חנוך רדליך הקיף סינגל במשך 24 שעות רצוף

בראיון עימו נשמע חנוך רדליך מאוד נינוח למרות האתגר שהצריך ממנו חוסר שינה למשך יממה שלמה בה רכב 285 ק"מ רצוף עם 5,400 מ' טיפוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קשה לעקוב אחרי חנוך רדליך, הוא לא מוותר לעצמו והוא נע בתזזיתיות בין מסע למסע שהוא מצליח לתפור לאורך השנים. גם בתקופת הקורונה לא שקט רדליך על השמרים ו"קפץ" לארה"ב להשתתף ב"קולורדו טרייל", שטען לאחר מכן שמנטלית זה היה הדבר הכי קשה שעשה עד אז.

חנוך רדליך מקיף את תל חדיד | סרטון: יניב ברנס, באדיבות חנוך רדליך

בסוף השבוע האחרון הוא יזם רכיבה חדשה של יממה שלמה ורצופה על הסינגל הירוק בבן שמן. פשוט כך, הקפה ועוד הקפה במשך 24 שעות מיום שישי בעשר בבוקר ועד למחרת באותה השעה. רבים שאלו אותו מה עומד מאחורי הרכיבה הזו והתשובה שהוא נתן היתה שכבר תקופה ארוכה הוא מחפש אתגר נחמד והקפה קשוחה שתתאים לדרישות שלו. הוא קרא לרכיבה הזו ״24 שעות של רוק בירוק״ והוא החליט להקדיש אותה לזכר אביו אברהם רדליך.

מה עומד מאחורי הרכיבה הפעם?

"הרכיבה הזו על הסינגל בבן שמן נעשית כחלק מהאימונים הקבועים שלי אחת לכמה זמן שאני עושה אימונים שנועדו לעזור לי מנטלית ופיזיולוגית ברכיבות התחרותיות שאני עושה. משום שאין מספיק רכיבות תחרותיות כאלה בישראל אז אני מייצר לעצמי אחת לכמה זמן אתגר שכזה. כיוון שזה נולד כאימון אז החלטתי שאני אעשה את זה כל פעם על סינגל אחר בישראל ואולי בשנה הבאה זה יהיה בחרובית ולאחר מכן בחוף הכרמל כל פעם באזור אחר וכמו תמיד אני מזמין אנשים להצטרף אלי. זו בהחלט לא תחרות אלא סוג של אירוע. כמו כן החלטתי שאני עושה פעם בשנה אתגר כזה לזכר אבא שלי".  

"חוויה שוברת עצמות". סובב תל חדיד | צילום: יניב ברנס, באדיבות חנוך רדליך

מדוע החלטת להקדיש את הרכיבה לזכר אביך?

"אבא שלי נפטר לפני שנתיים ממחלת הסרטן והיה לו חלק ענק ברוכב שהפכתי להיות והוא ליווה אותי שנים ארוכות באתגרים שלי ובאירועי 24 השעות בהם השתתפתי. התחלנו למעשה לרכוב ביחד בשנת 1994 והוא ליווה אותי בארץ ובחו"ל במסעות הארוכים שלי ובהכנות לתחרויות של 24 שעות שעשיתי וניצחתי בעבר. מה שיפה הוא שלאחר שפרסמתי שאני מתכוון לצאת לרכיבה הזו, החליטו עוד כ-20 רוכבות ורוכבים לנסות גם הם לחפש את קצוות גבול היכולת שלהם והודיעו לי שגם הם מתכוונים לצאת לרכיבה הזו".

"אבי נפטר לפני שנתיים והוא ליווה אותי שנים ארוכות באתגרים" | צילום: באדיבות חנוך רדליך

הוא החליט לפתוח את הרכיבה לקהל הרחב, על בסיס קטגוריות סולו 24, סולו 12, רביעיות 24 וזוגות 24. לא תחרות נוקשה ועם חוקים מדויקים- כל מי שבא לו להגיע- מוזמן. בא לכם לרכוב 3 הקפות וללכת הביתה? לכו על זה. רוצים להיות שלישיה? בכיף. העיקר שתבואו לקחת חלק באירוע שהוא תרבות רכיבה. כך הפכה הרכיבה שהגיעו אליו הרבה חברים לענף שליוו אותו על המסלול ואף יכלו לקבל כרטיסיה אישית ולנקב בה כל פעם שהם סיימןו הקפה של המסלול ולהעלות את הכל לסטראבה. רדליך אף ציין בפוסט בפייסבוק כי לא מדובר באירוע מאורגן, אלא בחבורה של אוהבי אתגרים שיש להם סופ״ש פנוי. "נעזרתי בספונסרים שלי, טרק ישראל, אשר עזרו עם שני גזיבו ודגלים, שולחנות ובאנרים לרווחת הרוכבים, חברת מורז, אשר חילקה משחות RedSkin למניעת שפשפות וחברת ספונסר, שדאגה לשתייה איזוטונית לכל הרוכבים – והרמתי באופן עצמאי אירוע רכיבה כיפי, מזמין וקשוח".

מה התוואי של סינגל תל חדיד?

"הקפה של הסינגל זו הקפה מסולעת למדי, לא עם המון טיפוס אבל העליות שיש הם קצת תלולות עם אבנים שגורמות לך להוציא הרבה פרצי אנרגיה שזה דברים שאתה בדרך כלל רוצה פחות ברכיבות אולטרה אנדורנס, כך שהייתי צריך לשמור על עצמי מאוד. ההקפה היא איטית למדי והתכנון היה לעשות כ-45 דקות להקפה עם מינימום עצירות. גם רכבתי עם תיק גב על מנת לעשות כמה שפחות עצירות. הסינגל לא ממש מתאים לתנאים הבסיסיים של תחרויות 24 שעות, כיוון שהוא לא נותן אף רגע של מנוחה, ומלא סלעים, עליות קשוחות וירידות אגרסיביות יחסית – לכל אורך ה-10.5 קילומטרים שלו".

הוא נשמע מאוד נינוח למרות האתגר העומד לפניו שכולל חוסר שינה למשך 24 שעות, אבל עושה הרושם שיש בו כמיהה לסוג הזה של חוסר הנינוחות והרוגע שבני אדם ממוצעים שואפים אליה. זאת הסיבה שלאורך הקריירה הספורטיבית שלו עשה רכיבות אולטרה אנדורנס רבות וביניהן רכיבת הבייקפקינג HLC שהתקיימה בישראל ב-2014 בה רכב מרחק של 1,400 ק"מ עם 20,000 מ' של עלייה מצטברת, רכיבה מאילת לחרמון ובחזרה מרחק של 2,800 ק"מ ב-2016 ורכיבת הבייקפקינג ב-2019 לאחר שחצה את אריזונה מרחק של לא פחות מ-1,200 ק"מ. במהלך הרכיבה הפעם, סיפר בשידור חי בפייסבוק כי מדובר ב"חוויה שוברת עצמות" ואת זה אומר מי שמאחוריו עשרות מסעות לא שגרתיים. את הרכיבה הוא עשה עם אופני טרק מדגם Top fuel 120 מ"מ שהם אופני שבילים עם שיכוך מלא והתזונה שלו לאורך ההקפות כללה אוכל אמיתי של טורטיות עם גבינה צהובה וביצה, לצד פנקייקים, פסטות וטונה.

לסיום הוא מציין שזה סינגל קשוח ושהוא לא אדם אידאלי אז הוא הלך על משהו לא אידאלי. "בשבילי זה עוד אימון קשוח כדי לא לשכוח כמה קשה יכול להיות. המטרה היא להגיע לקצוות של הקצוות, כדי שפעם הבאה אני אוכל להשתמש בזה בזיכרון השרירי והנפשי הזה כשאני אגיע לאירוע קשוח".

מה הרכיבה הבאה שלך?

"האירוע הבא שלי הוא במרוקו, אבל זה רק באוקטובר אז אני צריך קצת לרענן את הזיכרון והגוף".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג